טויוטה אוריס היברידית 2013 מבחן דרכים

גרסת ההייבריד של האוריס החדשה מפתה בעיצובה ומבטיחה גם הנאה בנהיגה לצד תצרוכת דלק נמוכה במיוחד . האם מדובר במשפחתית מושלמת ? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 03 במרץ, 2013
טויוטה אוריס החדשה

השבוע , כאשר מחירו הרשמי של הבנזין שוב התקרב ל- 8 שקלים , חזר מחיר הדלק לכותרות . הרי רק לפני חצי שנה כששבר מחיר הבנזין את השיא עם 8.25 ש"ח לליטר , כולם חלמו להחליף את רכבם למשהו חסכוני , אך נרגעו בחודשים לאחר מכן כשמחיר הנוזל השחור שינה כיוון כלפי מטה . אבל השבוע כשמחיר הדלק טיפס שוב לכיוון ה- 8 שקלים לליטר , נזכרנו שהכיוון שלו בסופו של דבר יהיה תמיד כלפי מעלה , מה שמזכיר לנו שסעיף החיסכון בדלק חייב להיות ממוקם גבוה ברשימת הבקשות שלנו מהרכב הבא . טויוטה אוריס הייבריד הבטיחה גם בדגם הקודם חיסכון ניכר בדלק , אך סבלה מעיצוב פושר ושעמום מסויים לנהג , הדגם החדש שנחת החודש בארץ , מבטיח גם להיות מהנה יותר לנהיגה לצד העיצוב המפתה . אז האם הוא גם מקיים ? יצאנו לבדוק .
5131
הדבר הראשון ששמים לב במפגש עם האוריס החדשה , הוא העיצוב הנאה . תשכחו את כל מה שאתם מכירים מהאוריס היוצאת והמשעממת . הדגם החדש מרשים , עם קווי עיצוב נכונים ואפילו ספורטיביים במידה מסויימת , ולמרות שאינו מקורי , בהחלט מושך מבטים . האמת , לא זכור לי דגם של טויוטה ( למעט ה- GT86 ) בשנים האחרונות שסחט כל-כך הרבה תגובות חיוביות ברחוב , כאילו היה מדובר במכונית בעלת עיצוב איטלקי .
בתוך תא הנוסעים , זוכה האוריס החדשה לעיצוב חדש לחלוטין המבטא את שפת העיצוב החדשה של טויוטה . סביבת הנהג נעימה מאוד , עדכנית ומוצלחת , ואף נהנית ממראה הייטקי משהו עם ידית הילוכים זעירה , ושלל מתגים לשליטה על המערכת ההיברידית . איכות החומרים גבוהה בד"כ וכך גם איכות ההרכבה טובה , אך יחד עם זאת , הצבע הכהה השולט, יוצר אווירה מעט קודרת וריפודי המושבים שאמנם נאים בעיצובם , אינם נעימים למגע . האבזור התקני עשיר למדי וכולל כסטנדרט מערכת כניסה לרכב והתנעה ללא מפתח ( הודות למערכת ההיברידית ) , 7 כריות אוויר , כולל אחת לברכי הנהג , חישוקי סגסוגת קלה , תאורת יום LED , בקרת אקלים דיגיטלית , הגה מצופה עור , מחשב דרך ומערכת שמע Toyota Touch הכוללת מסך מגע "6.1 , מצלמת רוורס, דיבורית בלוט'וס ,ואפשרות שליטה מההגה. , אך יחד עם זאת , במכונית שעולה 140 אלף שקל ציפינו למצוא גם בקרת שיוט , בקרת אקלים מפוצלת ,גג שמש ועוד . אבל בטויוטה העדיפו לא לצייד את הגרסה הישראלית יותר מדי . מדוע ? כי בסופו של דבר היא עלולה להיראות יותר מדי כמו בייבי לקסוס CT , רק ב- 45 אלף שקל פחות …
5132
וכצפוי ממכונית היברידית , השהות באוריס החדשה נעימה מאוד . היציאה מהמקום שקטה במיוחד , הודות למערכת החשמלית המאפשרת לנוע עד 40 ומשהו קמ"ש על גבי החשמל בלבד , והצטרפות מנוע הבנזין לפעולה חלקה מאוד וכמעט אינה מורגשת . למעשה , גם בזינוקים מהירים מעמידה עם לחיצה בריאה על דוושת הבנזין , שומרת האוריס על שקט מופתי בתא הנוסעים עם בידוד רעשים מצוין הן מרעשי מנוע והן מרעשי חוץ . והתחושה הזאת נשמרת גם בשיוט בין עירוני כאשר המהירות עולה , רמת השקט גבוהה מאוד ואיכות הנסיעה הכוללת מענגת ומוצלחת . בפיתוח האוריס החדשה , ביקשו בטויוטה לשפר משמעותית גם את התנהגות הכביש, לטובת הגדלת המכירות באירופה, וכאן סיפקה המכונית הפתעה נעימה גם כשהכבישים החלו להתעקל . מנוע ה- 1.8 ליטר הפועל בשילוב עם המנוע החשמלי ומוכרים עוד מהדגם הקודם , מניבים הספק משולב של 136 כ"ס המספקים ביצועים נאים לצד אחיזת כביש גבוהה , ההופכים את הרכב גם למהנה לנהיגה . אמנם התאוצה הרשמית ל-100 קמ"ש לא ממש זריזה ועומדת על 10.9שניות , אולם התחושה בפועל היא של מכונית מהירה וחזקה יותר
5133
אבל לצד ההקפדה על שיפור ההנאה לנהג , נוחות הנסיעה מעט נוקשה בנסיעה עירונית , אך משתפרת ככל הקצב עולה . למרות שמירה על מימדים דומים לדגם היוצא , עם בסיס גלגלים זהה הנמתח על 260 ס"מ , התחושה בתא הנוסעים היא של רכב מרווח יותר ולמרות קיצוץ של 5 ס"מ בגובה המכונית , לא נתקלים בבעיית מרווח לראשי הנוסעים . יחד עם זאת , נפח תא המטען צמח בדגם החדש בלא פחות מ-81 ליטר לעומת הדגם היוצא ועומד על 360 ליטר, הזהים בדיוק לנפח האוריס החדשה בגרסת הבנזין הרגילה . איך בדיוק זה נעשה ? בעיקר ע"י החלפת גלגל הרזרבה באחד צנוע יותר .
טויוטה אוריס הייבריד צריכת דלק
אז כמה היא באמת חסכונית ? במהלך ימי המבחן , עמדה צריכת הדלק של המכונית על 19 ק"מ לליטר בממוצע , בתנאים מבחן מאומצים יחסית . אין ספק שבנהיגה רגילה בחיי היום יום תוך היצמדות לכללי הנסיעה החסכונית , תוכלו לראות בקלות מעל 20 ק"מ לליטר בפועל . בהחלט מרשים . גם פליטת ה- CO2 נמוכה ביותר ועומדת על 87 גרם לק"מ , מה שמעניק לה דרגת זיהום מצויינת 2 .
5134
בסופו של מבחן , מציעה טויטה אוריס הייבריד החדשה לא רק צריכת דלק מצויינת בדומה לדגם הקודם , אלא גם עיצוב מתקדם ונאה ושיפור ניכר בסעיף התנהגות הכביש וההנאה מנהיגה . החיסרון העיקרי שלה ממוקד בסעיף המחיר : 140 אלף ש"ח . אך בחינה של מחירי המשפחתיות הפופולריות , מראה שמדובר בסה"כ בהפרש של 10,000 ש"ח , תמורתם תקבלו משפחתית איכותית , בטוחה וחסכונית במיוחד , אשר מהווה לדעתנו סוג של לקסוס CT עממית . בשנה החולפת הסתכמו מכירות טויוטה אוריס מהדור הקודם ב – 1,453 מכוניות , מתוכן 661 מדגם ההייבריד . בדגם החדש , היבואן צופה מכירות של 2,000 מכוניות בשנה הקרובה , נתון שלדעתינו אין שום סיבה שלא יצליח להשיג , גם אם התחזיות קודרות יחסית לשוק הרכב המקומי .
5135

עוד ממבחני דרכים