טויוטה אייגו מבחן דרכים – בעזרת השם

טויוטה מצטרפת לסגמנט המיני הלוהט עם האייגו החביבה והחסכונית , אך דורשת מחיר מעט גבוה מהמתחרות . יצאנו לבדוק האם יש סיבה וחזרנו לא החלטיים . מוניטין של טויוטה לפני שאנחנו ניגשים לטויוטה אייגו , אני רוצה לספר לכם על הודעה שהופיעה השבוע באחד הפורומים המובילים של רכב בישראל , בה שאל מישהו את מומחי…

ששי כהן 03 באוג, 2012
טויוטה אייגו מבחן דרכים

טויוטה מצטרפת לסגמנט המיני הלוהט עם האייגו החביבה והחסכונית , אך דורשת מחיר מעט גבוה מהמתחרות . יצאנו לבדוק האם יש סיבה וחזרנו לא החלטיים .

מוניטין של טויוטה
לפני שאנחנו ניגשים לטויוטה אייגו , אני רוצה לספר לכם על הודעה שהופיעה השבוע באחד הפורומים המובילים של רכב בישראל , בה שאל מישהו את מומחי הרכב אם עשה עסקה טובה כשרכש בשבוע החולף טויוטה יאריס מודל 2002 עם ק"מ מאוד נמוך ב- 40,000 ש"ח . אתם קולטים ? מכונית סופרמיני בת 10 , לא יוקרתית , לא ספורטיבית ולא מיוחדת כמעט בשום דבר , במחיר שניתן להשיג סופרמיני בת 5 . כמעט כולם הודיעו לו כי עשה עסקה טובה . למה ? כי מדובר בטויוטה , ולא סתם טויוטה , אלא יאריס , מכונית שיש לה מוניטין מצויין כמעט ללא תחרות . והמוניטין הזה אגב , הוא אחד מהכלים של טויוטה בשיווק האייגו החדשה שהגיעה לאחרונה לארץ , במטרה להתחרות בשוק מכוניות המיני הלוהט .
טויוטה אייגו מבחן דרכים

טויוטה אייגו מבחן דרכים


טויוטה אייגו , היא הצלע השלישית בפרויקט המשותף עם פיג'ו וסיטרואן , בו פותחה מכונית מיני אחת עבור שלושת המותגים , המיועדת בעיקר לשוק האירופאי , וכמו אחיותיה לפרויקט , גם היא מגיעה אלינו מהמפעל המשותף שממוקם בצ'כיה . בכל הנוגע לעיצוב החיצוני ,עברה המכונית מתיחת פנים קלה רגע לפני שהגיעה לראשונה לארץ , ולמעט חזית שונה המאופיינת בקווי עיצוב המזוהים עם טויוטה ועוד כמה שינויים קלילים , זהה בעיצובה לשתיים האחרות  ונהנת כמוהן מאותו עיצוב צעיר ונאה , מהסוג שיקל עליו להתחבב על מרבית המביטים בה .
טויוטה אייגו מבחן דרכים

טויוטה אייגו מבחן דרכים

בתוך תא הנוסעים , ממשיכה האייגו את העיצוב החיצוני השובב עם לוח שעונים מעוצב למדי ,  קונסולת בקרת מיזוג אוויר חצי שקופה אשר מוארת בלילה בתאורה ייחודית , דיפון חלקי לדלתות אשר משאיר הרבה פח חשוף בצבע החיצוני של הרכב בסגנון רטרו , והמון המון תאי אחסון בגדלים שונים המוסיפים לשימושיות ומאפשרים מיקום לכל חפץ שתחפצו בו , כולל מקום לסמארטפון . ואם דיברנו על רטרו , בדיוק כמו פעם  , מד הסל"ד מוצע רק כאופציה , בניגוד לאחיות מבית פיג'ו וסיטרואן המצוידות בו כסטנדרט .
אבזור הרכב כולל צמד חלונות חשמל , נעילה מרכזית מהשלט , מזגן מקורי ( חזק מאוד ), הגה כח ומערכת שמע מקורית עם חיבור לנגן חיצוני . למען החיסכון , המראות בעלות כיוונון ידני בלבד והחלונות האחוריים נפתחים מעט רק הצידה . האבזור הבטיחותי מלא עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות כסטנדרט והמכונית זכתה לציון טוב של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
טויוטה אייגו מבחן דרכים

טויוטה אייגו מבחן דרכים

הנעה והנאה
בצד ההנעה מגיע לארץ מנוע אחד בלבד : בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 68 כ"ס ב -6,000 סל"ד . תיבת ההילוכים במקרה שלנו היתה ידנית 5 הילוכים אך מוצעת לצידה גם תיבת הילוכים רובוטית נטולת קלאץ' כמובן. הביצועים הרשמיים מדברים על תאוצה של 14 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מירבית של 157 קמ"ש . בנסיעה עירונית , מרגישה המכונית זריזה למדי , והודות למידות הצנועות ( 3.43 מטר באורך , 1.61 מטר ברוחב ) , נהנת המכונית מיכולת תמרון פנטסטית , עם יכולת השתחלות לכל מקום ומגדילה משמעותית את יכולת מציאת החנייה , עקב הסתפקות בפחות מקום.  שילוב ההילוכים קליל , הקלאץ' רך כמו חמאה וההרגשה הכללית די כייפית . יחד עם זאת , כחלק מהניסיון לחסוך , רמת הבידוד מרעשים נמוכה , ומדובר במכונית די רועשת . לא משהו שממש מפריע , אך בהחלט נוכח .
נוחות וצריכת דלק
נוחות הנסיעה מסתפקת בציון בינוני , עם מתלים קשים יחסית ויכולת גיהוץ נמוכה של הכביש , שבאים לידי ביטוי בעיקר שהכביש משובש . מעבר לכך , מדובר במכונית מרווחת מאוד ביחס לגודלה , שעם בסיס גלגלים צנוע של 234 ס"מ , מצליחה לספק המון מקום ליושבים מלפנים , בין היתר בזכות תכנון חכם של לוח השעונים , אך גם מאחור יוכלו צמד מבוגרים לשבת בנוחות יחסית , כל עוד ולא יושבים גבוהים מעל לממוצע מלפנים .
תצרוכת הדלק של האייגו עמדה במהלך המבחן על 17 ק"מ לליטר , בתנאים מאומצים יחסית . רחוק אמנם מאותם 22.7 ק"מ לליטר בממוצע שמצהירים עליהם בטויוטה , אולם עדיין מכובד למדי , וניתנים לשיפור כמובן בהתאם ליכולותיו של הנהג לנהוג בצורה חסכונית . פליטת ה – CO2 טובה מאוד ועומדת לפי נתוני היצרן על 102 גרם לק"מ , מה שמעניק לה ציון ירוק 2 .
טויוטה אייגו מבחן דרכים

טויוטה אייגו מבחן דרכים

טויוטה אייגו – סיכום
מחיר טויוטה אייגו גבוה מהמתחרות התאומות ומתחיל ב- 67,900 ש"ח לדגם הידני . בימים אלו , מוצעת המכונית במסגרת ההשקה ב-3,000 ש"ח הנחה + מימון אטרקטיבי , המשפרים את התמורה לכסף והופכים אותה לזהה במחיר לפיג'ו 107 ויקרה ב- 3,000 ש"ח מסיטרואן C1 . אז האם שווה בסופו של דבר להשקיע יותר כסף באותה המכונית ? תלוי בכם . מצד אחד , אין סיבה אמיתית לשלם יותר עבור אותו המוצר שמגיע מאותו המפעל . מצד שני , אם נחזור לפתיח לעניין המוניטין ושמירת הערך , לשוק המקומי יש חוקים משלו וייתכן ולאורך השנים , תזכה הטויוטה למחיר מחירון גבוה יותר מאחיותיה ואולי גם מביקוש עדיף בשוק המשומשות עקב מוניטין " יפני " שמסתתר מאחורי השם . טויוטה אגב , נחשבת גם לזולה יחסית בטיפולים , באופן שעשוי להפוך גם את אחזקתה לזולה יותר אך לא הצלחנו לגייס עבורכם מחירון טיפולים , מכיוון שעוד לא היה מעודכן הדגם במוסך . בשורה התחתונה , מדובר במכונית מיני מעוצבת , חסכונית ומומלצת ,שכבונוס אפילו מהנה לנהיגה , שאם תכננתם לרכוש מכונית מיני בקרוב , ייתכן וכדאי לכם להזדרז , רגע לפני שהגזירות הכלכליות מגיעות ומחירה עלול להתייקר עקב עליית המע"מ והרצון להעלות את המס למכוניות המיני.

 

 

 
 

עוד ממבחני דרכים