טויוטה יאריס החדשה עולה לייצור – מתי בארץ?

לאחר שלל עיכובים בעקבות וירוס הקורונה, טויוטה יאריס החדשה עולה לייצור סוף סוף במפעל בצרפת, ואמורה להציג קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור הנוכחי. מתי בארץ?

ששי כהן 07 ביול, 2020
טויוטה יאריס החדשה

יותר מחצי שנה לאחר שהיתה אמורה לעלות לייצור טויוטה יאריס החדשה, החלו סוף סוף לרדת מפס הייצור של המפעל בצרפת דגמים ראשונים של הדור הרביעי של היאריס, המכונית המצליחה והנמכרת ביותר של טויוטה באירופה. הסיבה העיקרית לעיכוב בייצור היא כמובן וירוס הקורונה ששיתק את מרבית הפעילות של יצרני הרכב בחודשים האחרונים וגרם לעיכוב משמעותי בתוכניות המקוריות של היצרן.


הדור הרביעי של טויוטה יאריס זוכה לשלדת ה-GA-B החדשה של היצרן, המבטיחה מרכב קשיח ובטיחותי יותר, נוחות נסיעה משופרת, הבטחה לשדרוג ההנאה מנהיגה וגם תמיכה אופטימלית יותר לשלל סוגי מנועים. לצד עיצוב חדש לחלוטין, עם מראה ספורטיבי ומפתה יותר מהדור הנוכחי, שעשוי לקרוץ מעתה גם יותר ללקוחות צעירים, יוצע לראשונה הדגם גם עם אופציה לתאורת LED מלאה בחזית ומאותתי LED דינמיים, המצטרפים לאופציה לצביעה דו-גוונית, חישוקי גלגלים בעיצוב ספורטיבי יותר ותאורת LED אחורית מרשימה המשולבת עם ספויילר מובנה בדלת תא המטען.

טויוטה יאריס החדשה

מעבר לכך, היאריס צפויה להיות מרווחת יותר עם תוספת של 5 ס"מ לרוחב המכונית, אך עם קיצוץ של 4 ס"מ בגובה לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק טובים יותר. למרות הקיצוץ בסעיף הגובה, מבטיחים בטויוטה שהמרווח לראשי הנוסעים נותר ללא שינוי. בתוך תא הנוסעים זוכה היאריס לעיצוב חדש ומודרני יותר, שעיקרו מולטימדיה חדשה השולטת על מגוון מערכות הרכב ועדיין כוללת מתגים רגילים לתפעול מהיר של מערכות שימושיות. היאריס תציע כאופציה גם תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית בגודל חריג של "10 ובממשק צבעוני.  ברשימת אופציות האבזור תוכלו לפגוש לראשונה גם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון שלכם, חימום הגה ותאורת אווירה, המצטרפים לאיכות חומרים גבוהה מבעבר ושלל תאי אחסון שימושיים בגדלים שונים.

טויוטה יאריס החדשה

היצע המנועים הרלוונטי לישראל כולל מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המפיק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 14.8 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה ויחד מציעים ביצועים משופרים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק שנעה סביב ה-18 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן (בכפוף לרמת הגימור). לצידה תוצע גרסה היברידית מהדור הרביעי של היצרן, המפיקה הספק משולב של 116 כ"ס ומציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות, מהירות מרבית של 175 קמ"ש וצריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר בממוצע.

מחברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל נמסר שהדגם החדש צפוי לנחות בארץ כבר בספטמבר הקרוב.



עוד מחדשות רכב