זינוק במכירות הדגמים ההיברידים של טויוטה ולקסוס באירופה

ביקוש גבוה לדגמים ההיברידים החדשים של טויוטה, סייע לחברה לצמוח ולהגדיל את נתח השוק שלה באירופה, עם מכירה של 578,400 מכוניות חדשות במחצית הראשונה של 2019.

ששי כהן 14 ביול, 2019
טויוטה C-HR

ביקושים גבוהים לדגמים החדשים של טויוטה באירופה, מספקים לחברה גידול של 3.3% במכירות במחצית הראשונה של 2019 והגדלת נתח השוק שלה ל-5.3% מסך מכירות הרכב באירופה. הדגמים ההיברידים זוכים לזינוק חד של 18% במכירות מול המחצית המקבילה אשתקד, כאשר במדינות מערב אירופה כ-62% ממכירות החברה הן של דגמים היברידים ובמזרח אירופה רק 24%.


בסה"כ מכרה טויוטה באירופה 578,400 מכוניות חדשות במחצית הראשונה של השנה, מהן 303,400 מכוניות היברידיות. הדגמים המבוקשים ביותר של היצרן באירופה הם היאריס עם 131,000 מכוניות, C-HR עם 79,000 מכוניות וראב-4 עם 72,800 מכוניות. הדגמים שמציעים את הגידול החד ביותר במכירות הם טויוטה מיראי (בעלת הנעת המימן) שצומחת ב-65%, קאמרי המחודשת (65%+) וראב 4 החדש (25%+).

הדגמים ההיברידים המבוקשים ביותר באירופה הם: טויוטה C-HR עם 70,300 מסירות, יאריס היברידית עם 66,400 מסירות והקורולה אקסייט (האצ'בק) וסטיישן החדשות שזוכות לביקושים מרשימים עם 57,700 מסירות.

גם בחטיבת לקסוס היוקרתית, מציגים דגמי החברה עליה של 4.9% במכירות עם 40,450 מסירות במחצית הראשונה של 2019. גם כאן, הדגמים ההיברידים זוכים לצמיחה חדה של 17% במסירות ל-28,000 מכוניות, כאשר במערב אירופה 99% מהמכירות הינן של דגמים היברידים ! אך במזרח אירופה רק 8%.

הדגמים המבוקשים ביותר של לקסוס באירופה הם לקסוס NX עם 11,700 מסירות, לקסוס UX עם 8,500 מסירות ולקסוס RX עם 8,400 מסירות. צמד הדגמים עם הצמיחה החדה ביותר במכירות הן לקסוס UX בשנה הראשונה שלו לשיווק ולקסוס שצומח ב-387% הודות לדור החדש שלו.

לצד הזינוק החד במכירות דגמי הפנאי של היצרן, טויוטה אוונסיס שייצורה פסק לאחרונה הסתפקה ב-1,167 מסירות בלבד וגם משפחת הפריוס על כל דגמיה מצטמצמת ל-10,752 מסירות, בעיקר בשל המעבר לדגמי משפחת הקורולה ההיברידית החדשה שריכזה 91,183 מסירות.