טויוטה קורולה היברידית 2019 מבחן דרכים

לאחר שהודחה אשתקד מהתואר "המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל", זוכה טויוטה קורולה לדור חדש לחלוטין, הכולל גרסה היברידית מתקדמת שעשויה להחזיר אותה לראשות הטבלה. איך היא מתנהגת על האספלט הישראלי? יצאנו למבחן דרכים מקומי.

ששי כהן 05 במרץ, 2019
טויוטה קורולה היברידית 2019

טויוטה קורולה, המכונית הנמכרת ביותר בעולם לאורך ההסטוריה, ואחת הנמכרות ביותר בישראל בכל הזמנים, נחלשה מעט בשנה החולפת ואיבדה את הבכורה בשוק המשפחתיות לטובת יונדאי איוניק שטיפסה למקום הראשון. בעידן בו מרבית הלקוחות הפרטיים מעדיפים לרכוש כיום רכב פנאי ואלו שמעדיפים עדיין משפחתיות (בעיקר ציי הרכב), דורשים דגמים היברידים שיהיו חסכוניים בדלק, מכירה של משפחתיות לא היברידיות הפכה למשימה לא פשוטה. הקורולה החדשה שנחתה בשבוע שעבר בישראל, זוכה לראשונה לגרסה היברידית שעשויה להחזיר לה את הבכורה בקטגוריה בשנה הקרובה. איך היא מתנהגת בכבישי ישראל ? יצאנו לבדוק.


ספורט-אלגנט

הדור ה-12 של טויוטה קורולה אינו סוג של מתיחת פנים מקיפה לדור היוצא, אלא מכונית חדשה לחלוטין שפותחה על שלדת ה-TNGA המודולרית של החברה, המבטיחה מכונית מרווחת, בטיחותית ומהנה לנהיגה מבעבר. הדגם החדש זוכה לעיצוב מודרני הכולל חזית ספורטיבית למראה, יחידות תאורה מעוצבות ומשולבות LED ליום, צללית אלגנטית-ספורטיבית ועיצוב יוקרתי לחלקה האחורי של המכונית, אשר יוצרים מכונית מרשימה למראה ואפילו מושכת מבטים (לפחות עד שיתרוצצו כאן כמויות גדולות על הכביש, וזה יהיה כנראה בקרוב מאוד).

עם 4.63 מטר באורך המכונית, היא ארוכה מהמקובל בקטגוריה, אך עם 1.78 מטר רוחב ו-1.43 מטר גובה, היא קצת פחות רחבה ויותר נמוכה מהמתחרות הראשיות (איוניק ואוקטביה), כאשר נקודת התורפה העיקרית נוגעת לספסל האחורי שמעט צר מהמקובל. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי, עם שפע של מקום לרגליים גם ליושבים מאחור, לצד תא מטען בנפח 471 ליטרים, נתון נדיב למדי למשפחתית סדאן ובמיוחד לדגם היברידי הדורש גם מקום לאחסון הסוללות.

טויוטה קורולה היברידית 2019

טויוטה קורולה היברידית 2019

איכותית

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית, עם עיצוב נקי, מיעוט יחסי של מתגים ומסך מולטימדיה "9 שמסופק כסטנדרט בכל הדגמים. איכות ההרכבה גבוהה, איכות החומרים השתדרגה והתחושה יוקרתית מבעבר, אך רכב המבחן שהגיע עם חלל נוסעים בצבע אפור כהה, סיפק אווירה מעט קודרת ותחושת ליסינג קלה בתא הנוסעים. החל מרמת הגימור השניה (SENSE), תוכלו לבחור גם במושבים עם ריפודים בהירים, המעניקים אווירה נעימה משמעותית לטעמנו. מעבר לכך, הנדסת האנוש טובה, מיקום המתגים ברור ולא נדרשים יותר מ-2 דקות להכיר את הרכב ולתפעל את מערכותיו. נקודת תורפה נרשמת בסעיף השימושיות, עם מחסור בתאי אחסון בסביבת הנהג, והסתפקות בתא אחסון בינוני מתחת למשענת היד וצמד מחזיקי כוסות שאחד מהם משמש גם כמאפרה. אם נכנסתם לרכב עם קפה, סביר שלא תמצאו מקום להניח בו מפתחות או חפצים קטנים במיקום נגיש.

טויוטה קורולה היברידית 2019

מולטימדיה מתקדמת אבל…

המולטימדיה שמסופקת בהתקנה מקומית, כוללת מסך מגע איכותי, מגוון אפליקציות שימושיות (WAZE, פנגו, רדיו אינטרנטי משובח ועוד), אך דיבורית ה-BT סבלה לעיתים מחוסר סינכרון עם הסמארטפון ולמרות שהיה ניתן תמיד לבצע שיחות, לא תמיד נתוני השיחות נראו על המסך (יתכן ומדובר בתקלה נקודתית של רכב המבחן). תלונות נוספות: גם מצלמת הרוורס סבירה בלבד באיכותה וחסר היה לנו כפתור ווליום שלרוב נוח יותר לשימוש ממתגי מגע על הצג.

מאובזרת היטב

הקורולה ההיברידית משווקת ב- 3 רמות גימור, כאשר כבר הבסיסית "SUN" מאובזרת היטב עם המולטימדיה הנ"ל, שקעי USB ו-AUX, חישוקי "16 קלים, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח וחיישן אורות. רמת הגימור SENSE הנבחנת כאן כוללת בנוסף: שמשות אחוריות מושחרות, פנסי ערפל קדמיים מסוג LED, טעינה אלחוטית לסמארטפון, לוח מחוונים דיגיטלי (דובר עברית…) ואופציה לריפודי מושבים בצבע חום בהיר ורמת הגימור הבכירה LIMITED כוללת גם גג שמש חשמלי, חישוקי "17 ספורטיביים, זיהוי רכבים בשטח מת במראות הצד והתרעת תנועה חוצה מאחור.

טויוטה קורולה היברידית 2019

לוח שעונים חצי דיגיטלי דובר עברית

בטיחות

הקורולה החדשה משווקת עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ומשודרגת (TSS 2.0) הכוללת כסטנדרט: 7 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, מערכת זיהוי תמרורי דרך, מערכת החלפת אורות אוטומטית (רגיל/גבוה) ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת הגימור הבכירה כוללת גם התרעת שטח מת במראות הצד והתרעת תנועה חוצה מאחור. לעת עתה, הדגם החדש טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

טויוטה קורולה היברידית 2019

על הכביש

החדשה העיקרית בדור החדש היא כמובן הגרסה ההיברידית שמצטרפת לראשונה להיצע ואמורה לרכז את מרבית המכירות בארץ. מתחת למכסה המנוע תמצאו את מנוע הבנזין 1.8 ליטר והמנוע החשמלי המוכרים מטויוטה פריוס, המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש מדובר במכונית שקטה ונעימה מאוד לנהיגה, שמספקת שילוב מוצלח של ביצועים (11 שניות ל-100 קמ"ש), חווית נהיגה היברידית שקטה מאוד ונוחות נסיעה טובה. בנהיגה מעודנת תוכלו להגיע גם ל-50 קמ"ש על חשמל בלבד לזמן קצר, אך יחד עם זאת, תיבת ההילוכים הרציפה שמתפקדת באופן משביע רצון בנהיגה רגילה, מייצרת כצפוי רעש מנוע מוחשי בנסיונות לדרוש מהרכב נהיגה ספורטיבית וסחיטת ביצועים. חשוב להדגיש שמרבית הלקוחות הפוטנציאלים של הרכב לא נוהגים בצורה אגרסיבית, וגם בחירה במצב נהיגה "ספורט" בבורר תוכניות הנהיגה, לא מייצר רעש חריג כל עוד ודוושת הגז לא נרמסת על בסיס קבוע. בסעיף הדלק החשוב ביותר במכוניות מהסוג הנ"ל, סיפקה הקורולה ההיברידית 22 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בנהיגה שגרתית ולא מאומצת, בדיוק כפי שצריך לנהוג במכונית שמכוונת לחיסכון בדלק ולא לביצועים. מרשים !

טויוטה קורולה היברידית 2019

אז מה הסיפור שלה?

תחרותית

טויוטה קורולה ההיברידית מציעה חבילה כוללת מרשימה מאוד בשוק המשפחתיות, עם הופעה מכובדת, תא נוסעים איכותי ומאובזר כבר מרמת הגימור הבסיסית, חבילת בטיחות מתקדמת מקיפה ויחידה היברידית יעילה וחסכונית מאוד בדלק, התורמת גם לחווית נהיגה היברידית שקטה ונוחה. בסעיף השלילה נרשמות תלונות קלות בלבד לאיכות המולטימדיה. במחיר החל מ-132,900 שקל לדגם ההיברידי הבסיסי המיועד לציי הרכב, דרך 134,900 שקל לדגם האמצעי הנבחן כאן ועד 139,900 שקל לגרסת ה-LIMITED הבכירה, מדובר בתמחור תחרותי, שיעשה קרוב לוודאי חיים קשים יותר למתחרה מבית יונדאי, ובמידה והיבואן לא יתקל בקשיי אספקה מהיצרן, סביר שיהיה כאן בשנה הקרובה קרב צמוד על ראשות הקטגוריה. עם השקת הדגם בארץ, דיווחה היבואנית כבר על 6,000 הזמנות שנרשמו לדגם, רובן המוחץ מהגרסה ההיברידית. בקיצור, הולך להיות מעניין.



עוד ממבחני דרכים