טעימה מהעולם החשמלי: נחשף סקודה קודיאק החדש 2024

סקודה חושפת את הדור החדש של הקודיאק, ה-SUV המצליח שלה בעולם, שאמנם נראה דומה מדי לדגם היוצא, אך מציע תא נוסעים חדש לחלוטין ולראשונה גרסת פלאג-אין הייבריד המבטיחה נסיעה חשמלית לטווח של 100 ק"מ, אך כזאת שפחות מתאימה לדרישות השוק הישראלי. מתי יגיע לארץ?

ששי כהן 05 באוק, 2023
סקודה קודיאק החדש 2024

בדיוק 7 שנים לאחר שהגיע לעולם לראשונה סקודה קודיאק, ה-SUV המשפחתי הראשון של היצרן, שהפך להצלחה בעולם עם 841,000 רכבים שיוצרו עד כה, לאחר שלל טיזרים שפרסמה החברה בחודשים האחרונים, חושפת היום סקודה רשמית את הדור החדש של הדגם, אשר יגיע לשווקים בתחילת 2024.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, האמת שקצת ציפינו ליותר, משום שלפחות לפי התמונות שפורסמו, שמרה סקודה על קווי העיצוב המוכרים של הדגם והדגם החדש נראה יותר כסוג של מתיחת פנים מקיפה ופחות עיצוב חדש לחלוטין. כמו בעבר, יוצע הדגם גם ברמת גימור "ספורטליין" הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית בסגנון ספורטיבי. הדגם פותח על פלטפורמת ה-MQB Evo  המהווה גרסה מעודכנת של פלטפורמת הדור היוצא, התומכת לראשונה גם ביחידות הנעה חשמליות שמצטרפות להיצע (הייבריד מתון ופלאג-אין). לצד אלו, צומח הדגם קלות באורך עם תוספת של 6.1 ס"מ, המבטיח יותר מקום לנוסעים ובנפח תא המטען שצומח ל-910 ליטר בגרסת ה-5 מושבים.

סקודה קודיאק החדש 2024

שדרוג משמעותי תפגשו בתא הנוסעים החדש של הרכב, שמציע אווירה בניחוח פרמיום, עם איכות חומרים והרכבה שעלו מדרגה, שילוב צבעים מוצלח ושדרוג משמעותי של האבזור. הדגם זונח גם את ידית ההילוכים המסורתית שמוחלפת בידית הילוכים אלקטרונית מאחורי ההגה, אשר מפנה מקום בקונסולה המרכזית ליותר תאי אחסון שימושיים, לצד צמד משטחי טעינה אלחוטיים שיוצעו לראשונה בדגם. לצד לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, יוצע הדגם עם מערכת המולטימדיה העדכנית של היצרן, הכוללת מסך מגע "10 בגרסת הכניסה ו-"13 בגרסאות הבכירות, עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, עדכוני תוכנה מרחוק ואפליקציה טלפונית לשליטה חלקית על הרכב. למרות השימוש הנרחב על מערכות הרכב דרך מסך המולטימדיה, שומרת החברה גם על שימושיות וקלות בתפעול תוך כדי נהיגה, עם 3 חוגות חכמות לתפעול בקרת האקלים והמולטימדיה.

סקודה קודיאק החדש 2024

היצע המנועים נותר דומה לדגם הנוכחי, כאשר מנוע הבנזין 1.5 ליטר 150 כ"ס זוכה לתגבור היברידי קל 48V. לצידו יוצעו גרסאות 2.0 ליטר 204 כ"ס וטורבו-דיזל 2.0 ליטר 150 כ"ס או 193 כ"ס שיוצעו כולם בשידוך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ואופציה לגרסת הנעה כפולה בדגמים הבכירים. החידוש העיקרי הוא תוספת של גרסת פלאג-אין הייבריד הכוללת מנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 36.5 קג"מ, אשר יחד עם סוללה בקיבולת של 25.7 קוט"ש מאפשרים נסיעה חשמלית לחלוטין לטווח של קצת יותר מ-100 ק"מ לפי נתוני היצרן. יחד ען זאת, נדמה שגרסה זו פחות תהיה כבר רלוונטית לישראל בשל ביטול כל הטבות המס על דגמי PHEV בינואר הקרוב, וגם לנוכח זה שהיא תהיה מצוידת ב-5 מושבים בלבד, כאשר הקודיאק פופולרי בארץ בזכות גרסאות ה-7 מושבים שלו.

סקודה קודיאק החדש 2024

בסקודה מבטיחים שדרוג חווית הנהיגה עם בולמים אדפטיביים מתקדמים יותר שיוצעו כאופציה, הבטחה לנסיעה שקטה יותר וגם מפרט הבטיחות עולה מדרגה עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות שיוצעו לראשונה בדגם.

סקודה קודיאק החדש צפוי להגיע לשווקים ראשונים באירופה החל מתחילת 2024. מחברת צ'מפיון מוטורס היבואנית נמסר כי הרכב צפוי להגיע לארץ במהלך הרבעון השלישי של 2024.

עוד מחדשות רכב