יונדאי איוניק 6 במבחן: האם נמצאה מלכה חדשה למכוניות המנהלים?

יונדאי איוניק 6 פותחה כדי לתת מענה להצלחת טסלה מודל 3, אך בפועל מציעה חבילה מוצלחת שמאיימת גם על הטובות שבמכוניות המנהלים בארץ כמו סקודה סופרב, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי.

ששי כהן 18 ביול, 2023
יונדאי איוניק 6

29 מותגי רכב משווקים כיום מכוניות 100% חשמליות בישראל, ויונדאי מדורגת רביעית בהיקף מכירות הדגמים החשמליים, אחרי טסלה, ג'ילי ו-BYD שמובילה את ענף החשמליות. האיוניק 6, היא החשמלית השלישית באולם התצוגה של יונדאי והתשובה שלה להצלחת הטסלה מודל 3, אך בהשקת הדגם התקשה היבואן לספק תחזית מכירות, משום שלא מדובר בג'יפון, אך העריך שהדגם ימשוך לקוחות לא רק מטסלה, אלא גם ממכוניות המנהלים המונעות בדלק. בחודשיים שחלפו מאז, נמסרו כאן כ-371 מדגמי האיוניק 6, כמות מרשימה ונתון הגבוה אפילו ממסירות סקודה סופרב, יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי, אך מחצית מדגמי המודל 3. האם לקטגוריית המנהלים יש מלכה חדשה בדרך? יצאנו לבדוק.


בדומה לאיוניק 5, גם לאיוניק 6 עיצוב מתקדם וחריג שאינו דומה לשום דבר אחר שנע על הכביש. יש קצת משטחים שמזכירים את הסונטה, יש קצת דמיון מאחור לפורשה ולדעתי האישית מדובר במכונית יפהפיה, אך יחד עם זאת, מסוג המכוניות שאו שמתחברים לעיצוב שלהן, או שלא. עם מקדם גרר של 0.21 מדובר גם באחת המכוניות האווירודינמיות ביותר, המידות מקבילות לשוק המנהלים וכמעט זהות לסקודה סופרב חביבת שרי הממשלה, ורק נפח תא המטען מאכזב עם נתון של 401 ליטר בלבד, שהוקרב על מזבח העיצוב הייחודי. אמנם מתחת למכסה המנוע תמצאו עוד תא אחסון, אך זה סמלי בלבד. הדגם משווק ב-6 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה האבזור החיצוני כולל חישוקי "18 קלים בעיצוב אווירודינמי, תאורת LED היקפית, ידיות פתיחת דלתות נשלפות (פופ-אפ), חיישני חניה היקפיים, דלת תא מטען חשמלית, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

ביונדאי מצהירים על חשיבה סביבתית בפיתוח האיוניק 6, ובתא הנוסעים נעשה שימוש נרחב בשימוש בפלסטיק ממוחזר, או בחומרים טבעיים כמו סיבי קני סוכר, כולל שימוש לדברי היצרן בפסולת פלסטיק שנאספה מהאוקיינוס והפכה לרצפת הרכב. עיצוב תא הנוסעים מודרני ומתקדם, שילוב הצבעים הבהירים ברכב המבחן תרם לאווירה הנעימה, ומאוד אהבתי את העיצוב הנקי של דיפוני הדלתות אשר חף מכל כפתור ואף כולל תאי אחסון שקופים. מתגי חלונות החשמל עברו לקונסולה המרכזית ותפעול מראות החשמל לצד שמאל של ההגה. אל אלו מצטרפים לוח מחוונים דיגיטלי "12.25 ומולטימדיה "12.25 המתחברים למסך אחד,  ופאנל נפרד לבקרת האקלים ותפעול המולטימדיה שהופך את הנהיגה לקלה יותר. עם בסיס גלגלים של 295 ס"מ ושלדה ייעודית חשמלית, מדובר בתא נוסעים מרווח במיוחד לחמישה נוסעים. רשימת האבזור כוללת כסטנדרט גם משטח טעינה אלחוטי לנייד, קישוריות לסמארטפונים (לא אלחוטית), מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, חימום הגה, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה ועוד. רמת הגימור שנבחנת כאן ה-"Luxury 4X4" כללה גם תצוגה עלית של נתוני הדרך, אוורור למושבים הקדמיים, מושבי עור, חימום מושבים אחוריים, גג שמש חשמלי, פנסי מטריקס LED בחזית ועוד. האבזור הבטיחותי עשיר ולמכונית ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

יונדאי איוניק 6

גרסת הכניסה לדגם מצוידת בהנעה אחורית, מנוע חשמלי צנוע המפיק 151 כ"ס ו-35.6 קג"מ וסוללת 53 קוט"ש המבטיחים ביצועים נאים (8.8 שניות ל-100 קמ"ש) המלווים בטווח נסיעה עד 429 ק"מ ותג מחיר של 213,900 שקל. הגרסה הבאה מעלה את ההספק ל- 228 כ"ס ו-35.6 קג"מ וכוללת סוללת 77.4 קוט"ש המבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות וטווח נסיעה מרשים של עד 614 ק"מ במחיר החל מ- 237,900 שקל. זאת אגב כנראה הגרסה שאנחנו היינו בוחרים, משום שהיא מציעה שילוב מוצלח של ביצועים, טווח ואבזור בתוספת מחיר סבירה בהחלט. מעליה יש את גרסת המבחן שלנו שמצוידת באותה סוללה גדולה, אך גם בצמד מנועים חשמליים המפיקים 325 כ"ס ו-61.6 קג"מ, שיחד עם הנעה כפולה מאיצים את הרכב ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ומבטיחים טווח נסיעה עד 583 ק"מ במחיר החל מ-284,900 שקל.

יונדאי איוניק 6

על הכביש מדובר במכונית מנהלים מפנקת במיוחד. הנסיעה שקטה ומבודדת היטב מרעשי חוץ, המתלים מספקים פשרה טובה בין נוחות נסיעה לאחיזת כביש, והכל מתנהל בקלילות וללא דרמות מיותרות, עם חווית נהיגה שמשאירה מאחור כל מכונית בנזין או היברידית. על אופי ספורטיבי אין כאן מה לדבר, אך אחיזת הכביש בגרסת ההנעה הכפולה הנבחנת כאן פנטסטית, והתאוצות המסמרות שיער גורמות לחיוך להימרח על הפנים. לטווח הנסיעה המוצהר של היצרן לא הצלחנו להתקרב ובנהיגה רגועה הצלחנו לסחוט קרוב ל-500 ק"מ, אך ככל שתתפתו ותרמסו את דוושת הגז ותנצלו את הביצועים, כך תתרחקו עוד יותר מהטווח הרשמי. בסעיף היתרונות מצאנו גם מערכת רגנרציה יעילה מהממוצע, המאפשרת נסיעה על "דוושה אחת" וכמעט ללא שימוש בדוושת הבלם, ובנוסף הדגם תומך בטעינה אולטרה מהירה עד 350 קוט״ש המאפשרת טעינה מאפס ל-80% ב-18 דקות בלבד, יכולות שבקרוב יתאפשרו גם בארץ עם התקנת עמדות טעינה ראשונות מהסוג הנ"ל. לקינוח, בפיקניקים תוכלו גם לחבר שלל מכשירים חשמליים לשקע החשמל המובנה ברכב, אפילו צרכני חשמל כבדים יחסית, אשר יאפשרו לכם להרגיש קצת בבית…

יונדאי איוניק 6

מכונית המנהלים הנבחרת? 

אחרי שלושה ימים בחברת יונדאי איוניק 6, נפרדתי ממנה בתחושת עצב קלה. מדובר במכונית מנהלים יפהפיה, מרווחת, נוחה וכיפית לנהיגה, שמשאירה הרחק מאחור כל מכונית מנהלים שמונעת בדלק. מנגד, המחיר שלה גבוה בעשרות אלפי שקלים מהמתחרה העיקרית שלה מבית טסלה ולמרות שבסעיף התמורה למחיר ומחירי האחזקה הטסלה מנצחת, מי שמחפש קצת יותר סטייל, ייחודיות על הכביש (לפחות בינתיים) ותא נוסעים מעוצב ואיכותי יותר, ימצא כאן עסקה בהחלט טובה, אולי אפילו הטובה ביותר בקרב מכוניות המנהלים כיום.

  • מחיר התחלתי: ₪213,900
  • מחיר גרסת המבחן: ₪284,900
  • אחריות לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, אחריות לסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק"מ
  • מרווח טיפולים: אחת לשנתיים או 30,000 ק"מ.

עוד ממבחני דרכים