יונדאי ולוסטר טורבו 2013 במבחן

אחרי שכבשה את טבלת מכירות רכבי הספורט קופה בישראל , מתחילה יונדאי בשיווק גרסת הטורבו החזקה המצוידת באבזור עשיר ומחיר תחרותי . מי אמר שאנחנו רק שוק של מכוניות משפחתיות, מיני ופנאי ? בשנה החולפת נמסרו קרוב ל -2,000 רכבי ספורט קופה בישראל , מה שמראה שיש ביקוש למכוניות ספורטיביות . למעשה מאז אמצע שנות…

ששי כהן 12 בינו, 2013
יונדאי ולוסטר טורבו

אחרי שכבשה את טבלת מכירות רכבי הספורט קופה בישראל , מתחילה יונדאי בשיווק גרסת הטורבו החזקה המצוידת באבזור עשיר ומחיר תחרותי .
מי אמר שאנחנו רק שוק של מכוניות משפחתיות, מיני ופנאי ? בשנה החולפת נמסרו קרוב ל -2,000 רכבי ספורט קופה בישראל , מה שמראה שיש ביקוש למכוניות ספורטיביות . למעשה מאז אמצע שנות ה- 90 בהן כיכבה הונדה סיוויק קופה במכירות והעלתה כמויות גדולות של גרסת הקופה של הסיוויק , לא זכור מבול כזה של מכוניות קופה שנמכרו בישראל . אבל מי שאחראית לזינוק החד במכירות רכבי הספורט -קופה בשנה החולפת , היא יונדאי ולוסטר , המשפחתית בעלת העיצוב הספורטיבית הייחודי שמסרה כ- 1,077 מכוניות ב- 2012 , הדיחה את פולקסווגן שירוקו מראשות הטבלה והראתה לכולנו שבמחיר נכון , ניתן למכור כאן כמויות גדולות של רכבים שונים מהעדר . אבל הולוסטר לא באמת היתה מכונית ספורט , אלא משפחתית בתחפשות ספורטיבית שמציעה יותר כבש בעור נמר … שאמנם מתאים ל- 90% מקהל הרוכשים , אבל מי שחיפש יכולות ספורטיביות , נאלץ לרעות בשדות זרים . וזה עומד עכשיו להשתנות.

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

נמר בעור של נמר
בסוף 2012 הצטרפה גם גרסת הטורבו להיצע . ביונדאי אשר רגילים לירות לכל הכיוונים , החליטו לממש את הבטחתם להביא גם את הגרסה " האמיתית " של הולוסטר לארץ , זאת שתגרום לבעלי פולקסווגן שירוקו שעומדים לידם ברמזור , לחשוב פעמיים לפני שיזלזלו במכונית המעוצבת שעומדת לידם.
במבט היקפי, אפשר לראות כי יונדאי העניקו לולוסטר טורבו שדרוג ספורטיבי למראה שגם כך היה קיצוני וקרבי עוד לפני . והתוצאה בהחלט מרשימה. החזית שלה נראית מאיימת מאוד בזכות הפגוש המסותת וכונס האוויר המגודל , ויחד עם סט חצאיות צד , חישוקי 18" ספורטיבים , צמיגים בחתך נמוך וצמד המפלטים בעיצוב עגול מאחור במקום טרפזיים עד כה , מתקבל המראה הנכון , שעדיין יוצר עניין ברחוב .
יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

תא הנוסעים של הולוסטר טורבו נראה מרשים אפילו לא פחות מהופעתה החיצונית. אמנם כאן השינויים כבר מינוריים יחסית לדגם הסטנדרטי ולמעשה כוללים מושבי עור בשני גוונים  ספורטיביים חובקים ונוחים , דוושות אלומיניום מחוררות וזהו פחות יותר . מבחינת המרחב, אין תלונות לגבי אלו שיושבים מלפנים , אך צמד המושבים מאחור , מתאים בעיקר לילדים . מבוגרים יוכלו אמנם להתמקם שם , אך לנוכח המרווח שהוקרב על מזבח העיצוב , הגג נמוך מאוד מאחור ונוסעים בעלי גובה ממוצע , ימצאו את ראשם כמעטו מגרד את השמשה האחורית שנמשכת עמוק לתוך תא הנוסעים . מעבר לכך , הגישה למושב האחורי טובה מאוד בזכות דלת הצד הימנית היחודית שנוספה מאחור , מה שמעניק לרכב יתרון שימושיות ייחודי לעומת רכבי קופה אחרים וגם נפח תא המטען , מכובד מאוד ועומד על 440 ליטר .

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

דלת נוספת מאחור בצד ימין בלבד …
אבזור הרכב כמעט זהה לגרסת  ה ' Supreme ' המאובזרת ביותר של הולוסטר וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ' הנשלטת מגלגל ההגה עם שלל אפשרויות תצוגה של קבצי מדיה , חישוקי 18 אינץ' מסגסוגת קלה, Bluetooth מקורי, מערכת שמע פרימיום עם מגבר חיצוני וסאב וופר, בקרת אקלים דיגיטלית , ריפוד מושבים מעור, מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, כפתור התנעה , חיישני נסיעה לאחור מקוריים ועוד. באופן מעט תמוה , לא ניתן להזמין גג שמש חשמלי שדווקא רכב המבחן צויד בו ונחשב לפריט אבזור מבוקש בד"כ במכוניות ספורטיביות .
יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

מרכב קופה מצד הנהג …
הולוסטר טורבו משווקת בישראל עם מנוע טורבו GDI בנפח 1.6 ליטר , המפיק 186 כ"ס ו- 27 קג"מ שמהווים תוספת נאה של 46 כ"ס ו- 10 קג"מ מומנט לעומת הדגם המוכר , ומוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית לבחירה . אנחנו לקחנו את הגרסה האוטומטית שמן הסתם תזכה לביקוש גבוה יותר בארץ ומצוידת בגיר אוטומטי עם 6 הילוכים במקום רובוטי כפול מצמדים בדגם המוכר.
לחיצה קלה על מתג ה- START והמנוע מוכן ליציאה לדרך . כבר ברגע הראשון נשמע גרגור מנוע חביב שמבשר על היכולת . השבוע החולף היה חורפי במיוחד מה שסיפק לנו תנאי נהיגה קשים מהרגיל אך בהחלט מאתגרים . הנתונים הרשמיים מצביעים על 8.1 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 214 קמ"ש , מה שעל הנייר לפחות מספק תאוצה מעט איטית מהמצופה מהמנוע החזק , אולם בפועל , היא מרשימה מאד, מציגה זמינות כוח נעימה, לצד כושר נשימה בסל"ד גבוה .גם תיבת ההילוכים האוטומטית הניתנת לשליטה באמצעות מתגים מאחורי ההגה , זריזה ומציעה פעולה חלקה ומאוד מהנה לשליטה. המתלים מכויילים על הצד הקשה ופוגעים יחד עם חישוקי ה- "18 משמעותית  בנוחות הנסיעה , ומשתדלים להעביר לכם מידע מדויק על כל בור ומהמורה בדרך . מצד שני , הם מסייעים לתקוף פניות בביטחון גבוה ומציעים אחיזת כביש גבוהה למדי .
יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו צריכת דלק : 10.3 ליטר ל- 100 ק"מ = 9.7 ק"מ לליטר בממוצע
את העליות לירושלים , עברה המכונית כאילו היתה במישור החוף , ואפילו הכביש הרטוב וסימני השלג בבירה , לא הוציאו אותה משלוותה . צריכת הדלק שלה במהלך ימי המבחן , עמדה על 9.7 ק"מ לליטר  שאמנם רחוקים למדי מהצהרת היצרן , אך סבירים בהחלט כשמדובר ברכב ספורטיבי , ויעידו על זה גם פליטות המזהמים שמעניקים לה דרגת זיהום 7 במקום 4 בדגם הרגיל .
יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

יונדאי ולוסטר טורבו ( wheel)

בסיכומו של מבחן , מציעה יונדאי משפחתית קומקפטית ספורטיבית בעיצוב קיצוני אשר לוקח את כל היתרונות של הולוסטר המוכרת שהפכה ללהיט מקומי , ומתבל אותם בביצועים ספורטיביים שהולמים את המראה . בדרך , תתפשרו קצת בסעיף הנוחות שהוקרב על חשבון הביצועים . גם המחיר שלה תחרותי למדי ועומד על 169,900 ש"ח , או עשרת אלפים ש"ח פחות אם תסתפקו בגיר ידני . הולוסטר טורבו לא תהפוך ככל הנראה ללהיט הסטרי , פשוט כי מרבית הלקוחות מחפשים יותר את המראה החיצוני המוחצן והרבה פחות את הביצועים , ולכן יסתפקו בגרסת ה-140 כ"ס הבסיסית והזולה משמעותית . מה שכן , עבור מי שמחפש מכונית בעלת יכולת ספורטיבית אמיתית ולא רק הופעה חיצונית , נוספה לו מכונית טובה מאוד להיצע ששווה בהחלט בדיקה מעמיקה .

עוד ממבחני דרכים