יונדאי טוסון 2019 החדש מבחן דרכים

יונדאי טוסון נחשב לדגם המצליח ביותר של היצרן באירופה, וגם בארץ מככב עם יותר מ-30,000 מסירות מאז הושק בסוף 2015. מתיחת הפנים לדגמי 2019 מטפלת היטב במרבית נקודות התורפה של הדגם, אך גם המחיר התייקר קלות. שווה את הכסף?

ששי כהן 05 בפבר, 2019
יונדאי טוסון 2019

החלפת השלטון לאחר שנים ארוכות…

עכשיו מדובר כבר בנתונים רשמיים: המשפחתית החדשה של ישראל היא למעשה ג'יפון מקטגוריית ה-SUV-C (רכבי פנאי בגודל בינוני). מפרסום נתוני המכירות הרשמיים של 2018, עולה כי קטגוריית הג'יפונים המשפחתיים צמחה ל-27% משוק הרכב החדש בישראל (עליה של 5% בנתח השוק לעומת אשתקד) והפכה לראשונה למובילת השוק, תוך כדי שהיא עוקפת את סגמנט המכוניות המשפחתיות ששלט כאן שנים ארוכות, פחת ב-3% בשנה החולפת וריכז כ-21% משוק הרכב החדש. 5 מתוך עשרת הדגמים הנמכרים ביותר אשתקד היו ג'יפונים משפחתיים, וכל אחד מהם (ספורטאז', טוסון, נירו, אאוטלנדר ו-CHR) מסרו יותר מ-5,000 יחידות. עם ישראל התאהב סופית במראה הקשוח ובתנוחת הנהיגה הגבוהה ומשפחתיות הסדאן האהובות מהעבר, נותרו רלוונטיות בעיקר בציי הרכב.


טוסון 2019

יונדאי טוסון, הרכב החמישי הנמכר ביותר בארץ אשתקד, ורכב הפנאי הפופולרי השני בישראל בשנים האחרונות, שמסר 30,000 יחידות מהדור הנוכחי שלו שנחת בארץ בסוף 2015, הגיע לאחרונה לשולחן הניתוחים, וביצע מתיחת פנים של אמצע החיים, האמורה להזריק לו רעננות ולשפר את יכולותיו מול המתחרים החדשים. מפגש במציאות עם הדגם המחודש, חושף את אותו טוסון שרירי וחסון, הזוכה לחזית מעודכנת ומודרנית יותר עם גריל בצבע שחור, יחידות תאורה משובצות תאורת LED ליום בעיצוב חדש, פגוש ומכסה מנוע חדשים. בצידי הרכב מקבל הטוסון חישוקי "18 חדשים ונאים כסטנדרט כבר מהדגם הבסיסי (במקום "16 עד כה) ושמשות אחוריות מושחרות. בחלקה האחורי של המכונית נרשם עיצוב מעודכן, לרבות יחידות תאורה חדשות. בשורה התחתונה- הטוסון היה קרבי למראה בדור הקודם בעיקר בגרסאות המאובזרות, וכעת עושה זאת כבר מגרסת הבסיס.

יונדאי טוסון 2019

חזית בעיצוב חדש

שדרוג משמעותי בתא הנוסעים

אחת מנקודות התורפה העיקריות של הדגם היוצא, נגעה לעיצוב תא הנוסעים, שכלל מראה פשוט יחסית (בוודאי בדגמי הבסיס) ואיכות חומרים מעט פשוטה. ביונדאי עשו שעורי בית, עיצבו מחדש את הדשבורד, שדרגו את איכות החומרים, החליפו את מסך המולטימדיה באחד חדש בעיצוב "צף" והפכו את תא הנוסעים להרבה יותר מודרני ונעים לשהייה. את התוצאה ניתן היה לראות כבר ברכב המבחן שהגיע אמנם ברמת הגימור הבסיסית "פריים פלוס", אך הציע תא נוסעים בניחוח יוקרתי הודות לשילוב של העיצוב החדש והגוונים הבהירים ששלטו בתא הנוסעים. האבזור מכובד כבר מרמת הגימור הבסיסית וכולל: מולטימדיה מקורית עם מסך "7 וקישוריות אפל ואנדרואיד, דיבורית BT, מצלמת רוורס, מסילות גג, קיפול מראות צד חשמלי, שמשות מושחרות מאחור, חישוקי "18 קלים, בורר מצבי נהיגה, בקרת שיוט, חיישן אורות, הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, פנסי ערפל ועוד. נקודת תורפה קלה נרשמת בוויתור על מערכת ה-Connected המוצלחת של כלמוביל (מעתה ללא WAZE ואפליקציות כסטנדרט), שתוצע כאופציה בתוספת תשלום מעתה "ותולבש" על המערכת המקורית של היצרן.

יונדאי טוסון 2019

תא נוסעים בניחוח יוקרתי כבר בגרסת הפריים פלוס הבסיסית

קפיצת מדרגה בבטיחות

אחד החסמים העיקריים ברכישת הדגם היוצא של הטוסון נגע לבטיחות הרכב והיעדר מערכות בטיחות מתקדמות (שהוצעו רק בדגם הטורבו היקר). גם כאן, יישרה קו היצרנית עם המתחרות ומציעה לראשונה חבילת בטיחות מקורית מתקדמת, המחליפה סוף סוף את מערכת המובילאיי וכוללת מעתה גם אביזרי בטיחות אקטיבים עם התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון של ההגה, התרעת עייפות הנהג, החלפת אורות אוטומטית ו-6 כריות אוויר. רמת הגימור הבכירה (ELITE) כוללת בנוסף: התראה על שטח מת במראות הצד, התראה על תנועה חוצה מאחור וחיישני רוורס מקוריים. מעבר לכך, לדגם ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי (נערך לדגם לפני מתיחת הפנים).

יונדאי טוסון 2019

שדרוג לאפליקציות " Connected" מעתה כאופציה בתשלום

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מדובר באותו מנוע בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר, המפיק 155 כ"ס ומומנט מרבי של 19.6 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. על הכביש, מדובר ביחידת כח וותיקה ואמינה, שמצד אחד נעדרת את אותו כח מתפרץ ותחושת זריזות המאפיינים מנועי טורבו, אך מצד שני בעלת פעולה חלקה ונעימה, הודות לשילוב תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, שגם תחת עומס מספקת נהיגה נעימה ונינוחה, להבדיל מחלק מהמתחרים העושים שימוש בתיבה אוטומטית-רציפה, שתחת עומס מייצרת המון רעש בתא הנוסעים. עם 11.1 שניות ל-100 קמ"ש, מדובר גם במכונית זריזה למדי, שלא תתקשה לבצע את המוטל עליה בחיי היום יום ותספק ביצועים נאותים עבור מרבית לקוחות הדגם. חשוב מכך, מדובר באחת המכוניות הנוחות לנסיעה, עם מתלים המתמודדים היטב עם מרבית סוגי האספלט, תא נוסעים מבודד ושקט מרעשי מנוע וחוץ ואף מרווח למדי לחמישה נוסעים, לצד תא מטען נדיב בנפח 488 ליטר. בסעיף צריכת הדלק, עם מעבר שיטת המדידה לתקן ה-WLTP, עומדת צריכת הדלק לפי נתוני היצרן על 11.9 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר במציאות, הגענו לא רחוק מהצהרת היצרן – 9.5 ק"מ לליטר בממוצע בנהיגה משולבת ולא מאומצת. סביר בהחלט לרכב מהסוג הנ"ל, אך יכולנו לצפות לשדרוג גם כאן.

יונדאי טוסון 2019

טיולי שבילים בהחלט, שטח אמיתי – לא

פסק דין

יונדאי טוסון המחודש ל-2019, זכה במסגרת מתיחת הפנים לטיפול מקיף בכל נקודות התורפה של הדגם היוצא, ההופכים אותו לטוב מתמיד ואחת העסקאות הטובות בשוק הג'יפונים המשפחתיים, עם חבילה מוצלחת הכוללת הופעה נאה, תא נוסעים איכותי ומאובזר, נוחות נסיעה טובה, בטיחות גבוהה ומוניטין אמינות וסחירות טובים של הדגם, כאשר נקודת התורפה המשמעותית נוגעת לצריכת דלק סבירה לקטגוריה, ופליטת מזהמים גבוהה (דרגת זיהום 14) לפי התקן החדש, (תקן שפוגע אגב גם בחלק לא מבוטל של המתחרות שלה). במחיר התחלתי של 149,900 שקל לדגם הפריים פלוס, שלדעתנו נותן דווקא את העסקה המשתלמת במשפחת הטוסון החדשה, דרך 162,900 שקל לדגם הפנורמיק הכולל גם גג זכוכית ועד ל-171,900 שקל לדגם ה- ELITE המאובזר ביותר, הכולל גם ריפודי עור, KEYLESS ועוד, הטוסון ימשיך כנראה להיות אחד הדגמים הנמכרים ביותר בארץ גם בשנים הקרובות.

להצעה מיוחדת ליונדאי טוסון החדש, התקשרו ל-052-4559999 או השאירו כאן למטה פרטים (מודעה)


עוד ממבחני דרכים