יונדאי I20 ידנית – מבחן דרכים

יונדאי מצטרפת לחגיגת מכוניות הסופרמיני הידניות והזולות ומצרפת להיצע את גרסת ה- I20 החדשה עם מנוע 1.2 ליטר ותג מחיר תחרותי . יצאנו לבדוק אין מה לעשות . בעידן של 8.25 ₪ לליטר בנזין , גם אלו שנשבעו לא לחזור יותר לגיר ידני , נשברים לאט לאט ומגלים מחדש את יכולותיהם המופלאות של הדגמים הידניים…

ששי כהן 14 בספט, 2012
יונדאי I20 ידנית

יונדאי מצטרפת לחגיגת מכוניות הסופרמיני הידניות והזולות ומצרפת להיצע את גרסת ה- I20 החדשה עם מנוע 1.2 ליטר ותג מחיר תחרותי . יצאנו לבדוק

אין מה לעשות . בעידן של 8.25 ₪ לליטר בנזין , גם אלו שנשבעו לא לחזור יותר לגיר ידני , נשברים לאט לאט ומגלים מחדש את יכולותיהם המופלאות של הדגמים הידניים לחסוך הרבה כסף בתחנות הדלק . אם תרצו , בממוצע : חיסכון של 20% בתצרוכת הדלק לעומת דגם מקביל בעל גיר אוטומטי .

המצטרפת הטרייה להיצע ההולך וגדל של מכוניות סופרמיני ידניות זולות , היא יונדאי i20  החדשה, שזכתה למתיחת פנים לאחרונה והגיעה לארץ בחודש החולף .  ה- i20 שהחליפה בשנת 2009 את הגטס , זכתה גם היא לפופולריות גבוהה במיוחד בארץ , ונמכרו ממנה לא פחות מ- 19 אלף מכוניות מאז החל שיווקה בשנת 2009 . הדגם המחודש שנחת עתה בארץ , זוכה למקצה שיפורים שאמור לשמור על רעננות הדגם ולשמר את המכירות הטובות , ואף נהנה מתג מחיר זול יותר מהדגם היוצא . אבל החידוש  העיקרי והחשוב  של ה – i20החדשה , הוא דגם בסיסי המצויד במנוע 1.2 ליטר , 85 כ"ס , וגיר ידני , שאמור להשיב מלחמה למתחרות הישירות כמו  סיאט איביזה , סקודה פאביה וידניות זולות אחרות , שזוכות לעדנה במכירות  ובמיוחד בשוק הפרטי  .

 

יונדאי I20 ידנית

יונדאי I20 ידנית

עיקר השינויים מבחינה ויזואלית בדגם המחודש , כולל חזית חדשה לרכב , המיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי ונראית נאה ומודרנית . שאר המכונית , פחות או יותר זוכה לעדכונים קלים יותר בעיצוב ושומר על מראה נאה , גם אם לא מלהיב . בתוך תא הנוסעים , זוכה ה- i20 לעדכון סביבת הנהג , עם מערכת שמע חדשה , ועדכון קל לעיצוב ,לצד שדרוג רמת החומרים ואיכות ההרכבה . האמת , למרות שלקחנו את הדגם הידני הזול ביותר בהיצע , התחושה בהחלט אינה של מכונית זולה ותא הנוסעים נעים מאוד לשהייה ונראה ומרגיש איכותי מהצפוי .

גם המרווח לנוסעים מצויין  ובהחלט מהטובים בקטגוריה , וארבעה מבוגרים יהנו ממספיק מקום לרגליים , לראש ולשאר האיברים . נפח תא המטען מרשים גם הוא עם 295 ליטר , אשר אפשרו לנו להכניס עגלת תינוק גדולה יחסית ונשאר אפילו עוד מספיק מקום לכמה שקיות קניות . אבזור הרכב נדיב כבר בגרסת הבסיס (רמת גימור : Insight ) וכולל כסטנדרט : מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור לנגן חיצוני , מחשב דרך , 4 חלונות חשמליים , מראות מתקפלות חשמלית , ותא כפפות מקורר.

יונדאי I20 ידנית

יונדאי I20 ידנית

אבל שלא תטעו , יחד עם המרווח נאה לנוסעים והאבזור הנדיב , מדובר במכונית שגם נוסעת היטב על הכביש ומציעה נוחות נסיעה טובה הודות לכיול מתלים מוצלח . מעבר לזה , היא גם שקטה במיוחד ואפילו תחת מאמץ , לא ממהרת להחדיר רעש לתא הנוסעים . מנוע ה- 1.2 ליטר החדש והצנוע בנפחו , מפיק 85 כ"ס ומאפשר קצב התקדמות טוב , הן בתוך העיר והן בכביש המהיר ומציע תאוצה רשמית ל- 100 קמ"ש תוך 12.7 שניות ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. עבור הסולדים מדוושת הקלאץ' שחזרה לאופנה , נוסיף שהתפעול רך כמו חמאה וגם לאחר נסיעה ארוכה בפקק תנועה שנראה אין סופי , לא ירדתי מהרכב עם כאב כלשהו ברגל . ואני לא בדיוק הדוגמא לאחד שמשקיע בכושר . מצד שני , יש גם קצת בצד השלילה  : אחד הפחדים של הסולדים מגיר ידני , הוא נושא הזינוק בעלייה , אשר בא לידי פיתרון במערכת המסייעת בזינוק בעליה ומונעת הידרדרות הרכב לאחור . במקרה שלנו , היעדר המערכת מהתפריט קצת מעיק , ולא ברור אם מדובר בהחלטה של היבואן , או שפשוט המערכת לא קיימת בכלל בהיצע .

תצרוכת הדלק של המכונית עמדה בימי המבחן על 12.82 ק"מ לליטר . תוצאה משביעה רצון לנוכח אופי הנהיגה שכלל הרבה נסיעות עירוניות  , חלקן פקוקות ,  ומעט נסיעות מחוץ לעיר . אין ספק שיחס קצת יותר טוב לכיוון נסיעות מחוץ לעיר , יניב תוצאה הרבה יותר טובה , שתתקרב יותר לנתוני היצרן .

 

יונדאי I20 ידנית

יונדאי I20 ידנית

המשיח אמנם עדיין לא בא – אבל ה- I20 הידנית לפחות תעזור לכם לחסוך בתחנות הדלק

אז האם יונדאי i20 החדשה עם גיר ידני שווה את הכסף ? בהחלט כן . בעבור 76,000 ₪ שמבקש היבואן עבור המכונית , מדובר בסופר מיני מודרנית מרווחת ואיכותית למדי , המציעה נוחות נסיעה טובה , לצד חיסכון בדלק וידידותיות לסביבה , ולמרות היותה מכונית בסיסית וזולה , היא בהחלט לא מרגישה כך בפועל . אם ה-i20 היוצאת כוונה בעיקר לציי רכב , נראה שהדגם החדש קורץ מעתה הרבה יותר גם ללקוחות פרטיים , והגרסה הידנית המוזלת מתאימה בדיוק לדרישות השוק הנוכחי שהפך להיות חובב של מכוניות קטנות ידניות וזולות .

יונדאי I20 ידנית

יונדאי I20 ידנית


 
 
 

עוד ממבחני דרכים