יונדאי I20 מבחן דרכים

מחליפת הגטס מהווה מכונית סופרמיני מודרנית , בטוחה ומאובזרת , אך מתקשה לפרוץ גבולות. חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי הצהירה לאחרונה שבמהלך 2011 , היא מקווה להיות המותג הנמכר ביותר בארץ ולקחת ממאזדה את הכתר לאחר יותר מ 10 שנות שליטה. שלל הדגמים החדשים שהציגה בחודשים האחרונים היצרנית בחו"ל ובינהם האלנטרה, האקסנט והסונטה החדשות , יעשו…

ששי כהן 28 במאי, 2010

מחליפת הגטס מהווה מכונית סופרמיני מודרנית , בטוחה ומאובזרת , אך מתקשה לפרוץ גבולות.

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי הצהירה לאחרונה שבמהלך 2011 , היא מקווה להיות המותג הנמכר ביותר בארץ ולקחת ממאזדה את הכתר לאחר יותר מ 10 שנות שליטה. שלל הדגמים החדשים שהציגה בחודשים האחרונים היצרנית בחו"ל ובינהם האלנטרה, האקסנט והסונטה החדשות , יעשו דרכם לארץ עד מחצית השנה הבאה ויתנו ככל הנראה מענה מודרני ואטרקטיבי כמעט לכל סגמנט בשוק הרכב.
ה I20 , שכבר נמצאת שנה שלמה איתנו בארץ, היא מכונית מודרנית מהקו העכשווי של יונדאי אשר תוכננה ועוצבה מראש כמכונית לשוק האירופאי כדי להתחרות בטובות שבמכוניות הקטנות האירופאיות. בארץ היא החליפה את הגטס אשר היתה למכונית הקטנה הנמכרת ביותר בארץ מספר שנים ברציפות ולמרות שהיא לא נמכרת באותן מספרים גדולים, היא עולה עליה בכל פרמטר ואף נמצאת בין 3 המכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט הסופרמיני.

יונדאי I20 מבחן דרכים

יונדאי I20 מבחן דרכים

ה I20 הוצגה בסוף 2008 והגיעה לארץ לקראת מחצית 2009 . כיאה למכונית אשר מיועדת להגביר את מכירות החברה באירופה, עוצבה המכונית בסגנון אירופאי נעים אך שמרני ומזכירה לא מעט את האופל קורסה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט באירופה. עיצוב ה I20 אמנם מודרני ונאה , אך ביונדאי החליטו לא לנסות ולהתחכם והתוצאה מעט מאכזבת , חסרת מקוריות ובוודאי איננה תגרום לראשים להסתובב אחריה.
כניסה לתא הנוסעים מגלה מהפכה של ממש לעומת הגטס הבסיסית. סביבת הנהג עשירה כבר בדגם הבסיסי , איכות החומרים עלתה כיתה וכך גם רמת ההרכבה שללא דופי. בוגרי הגטס אשר היו רגילים לתא נוסעים ספרטני ובסיסי , ישמחו לגלות מכונית בנוייה לתפארת , איכותית יותר עם תא נוסעים נעים ללא היכר . גם ביחס למתחרות , מיישרת ה I20 קו עם הטובות שבחבורה , אם כי שוב , לא מחדשת מעבר לכך.
המרווח בתא הנוסעים טוב למדי עקב בסיס גלגלים של 252 ס"מ אשר נאה יחסית למכונית סופרמיני. ארבעה נוסעים מבוגרים , לא יתקשו למצוא תנוחת ישיבה נוחה ומרווחת. נפח תא המטען גדל גם הוא ל 295 ליטר אשר מוסיפים לשימושיות הרכב בחיי היום יום.

יונדאי I20 מבחן דרכים

יונדאי I20 מבחן דרכים

ה I20 מיובאת לארץ ב 3 רמות גימור : INSPIRE הבסיסית, PREMIUM האמצעית ו SUPREME הבכירה. אנחנו קיבלנו למבחן את הדגם הבסיסי אשר מאובזר למדי כסטנדרט עם 4 חלונות חשמל, נעילה מרכזית , מראות חשמליות אשר גם מתקפלות חשמלית, מערכת שמע מקורית תומכת MP3 נשלטת מההגה ועם חיבור לנגן חיצוני, גלגל הגה מתוונן לגובה ולעומק, מחשב דרך ותא כפפות מקורר.  האבזור הבטיחותי מלא עם 6 כריות אוויר ובקרת יציבות.
רמת הגימור האמצעית מוסיפה גם בקרת אקלים דיגיטלית,פנסי ערפל,חלון שמש חשמלי,תאורת פנים משופרת וציפוי עור להגה. רמת האבזור הבכירה מוסיפה גם חישוקים קלים וריפודי פנים איכותיים יותר ובצבע אדום .
מנוע, ביצועים
ה I20 אותה בחנו , מצויידת במנוע 1.4 ליטר בעל הספק של 100 כ"ס אשר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 4 הילוכים בלבד וללא תפעול ידני. התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 12.9 שניות והמהירות המרבית המוצהרת 172 קמ"ש . בנסיעה מרגישה המכונית קלילה וזריזה למדי בתנועה עירונית ומתגלה כפרטנרית נעימה . שילוב המנוע והגיר כרגיל מצויין , אך אל תצפו לביצועים . ה I20 מעט עצלה ומייצרת יותר רעש שמאיצים בה מאשר כח. כנראה שדגם ה 1.6 ליטר יתאים למי שמחפש קצת יותר זריזות. מצד שני, מצליחה ה I20 להציג שיפור ענק בכל הקשור לצריכת דלק ופליטת מזהמים. אם הגטס היתה אחת משתייניות הדלק המובילות בסגמנט, באה ה I20 ומשנה כיוון לצד השני בחזקה. הצהרת היצרן מדווחת על 16.2 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 העומדת על 146 גרם לק"מ. במהלך המבחן צרכה המכונית בממוצע 11.5 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה לא ממש קלים. בנהיגה נינוחה , ניתן לדעתי להגיע ל 13 ק"מ לליטר בממוצע , שזה לא רע .
נוחות הנסיעה טובה למדי בכבישים אשר סלולים בצורה טובה , אולם מתקשה להתמודד עם כבישים משובשים , בהם נוטה המכונית להגיב בנוקשות כלפי היושבים בה. איכות הייצור גבוהה ולא נשמעו צקצוקים מיותרים במהלך הנסיעה וגם פעולת הבולמים הייתה שקטה. רעשי רוח חודרים לתא הנוסעים בצורה קצת מוגזמת החל מ 100 קמ"ש וכך גם צליל התנעת המנוע המורגש מאוד בתא הנוסעים .

יונדאי I20 מבחן דרכים

יונדאי I20 מבחן דרכים

סיכום
ה I20 מייצגת את הדור החדש של יונדאי בנאמנה. תשכחו מהמכוניות הקטנות ,הבסיסיות והבזבזניות בדלק מהדור הקודם . כאן תמצאו מכונית הפונה לאירופה עם התנהגות כביש טובה ובטוחה, בטיחות מלאה ,אבזור מלא כבר בדגם הבסיסי ותאימות מושלמת לעידן הירוק , בו מכוניות נדרשות להיות גם יעילות , חסכוניות וידידותיות לסביבה. בצד החסרונות ניתן למנות עיצוב לא מפתה , נוחות נסיעה לא ממש טובה וחוסר מקוריות.  מחיר ה I20 בדגמי 1.4 ליטר : 101-105 אלף ש"ח , אטרקטיבי למדי ומעניק תמורה טובה לרכב . בשורה התחתונה : חבילה כוללת שעושה הכל היטב , אך לא מצטיינת ממש בסעיף כלשהו.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים