מצוידת במראה מכובד , התנהגות כביש אירופאית והרבה מאוד צעצועים בתא הנוסעים , מסתמנת ה- I30 החדשה כעוד להיט פוטנציאלי של יונדאי.
הדור הקודם של יונדאי I30 , היה אחד הרכבים המפתיעים בארץ . אף אחד לא האמין שעם גרסת 5 דלתות בתחילת הדרך , וסטיישן שימושית בהמשך , הוא יהפוך לאחד הרכבים הנמכרים ביותר בארץ במשך מספר שנים . עם השקתו כמודל 2008 כמחליף האלנטרה , חששו בכלמוביל שהישראלי הממוצע לא ישמח להחליף את רכב ה- 1.6 ליטר סדאן בדגם האצ'בק עם תא מטען צנוע באופן משמעותי . אבל ה- I30 סימלה גם את תחילתו של מהפך האיכות של דגמי יונדאי , וסימלה התקדמות ענקית הן מבחינת איכות הרכב והן מבחינת התנהגות הכביש לעומת קודמתה , וציינה אבן דרך משמעותית בדרך אל השוק האירופאי התובעני . יכולות הרכב המשופרות , יחד עם נדיבות במחירים לחברות הליסינג , הפכו את משימת החדרתה לשוק לפשוטה יותר , וההצלחה לא איחרה לבוא.
הדור החדש של ה- I30 שנחשף לראשונה בתערוכת פרנקפורט לפני כשנה , נהנה כבר משפת העיצוב החדשה של יונדאי ובניגוד לכל מיני דגמים "חדשים לחלוטין " של יצרנים שונים המסתפקים במתיחות פנים כאלו או אחרות , כאן מדובר בדגם חדש עם עיצוב מפתה ,אשר רחוק כל-כך מהדור היוצא , וגם אם איננו מסובב ראשים , עדיין קשה להתעלם ממנו .
בתוך תא הנוסעים , ממשיכה יונדאי את מסע ההתקרבות שלה לעבר אירופה . הדגם אשר תוכנן ומיוצר באירופה , נראה יותר מתמיד כמכונית אירופאית איכותית ועיצוב תא הנוסעים יחד עם ההקפדה על איכות הגימור ושימוש בחומרים איכותיים , מזכירים לנו יותר תוצרת מבית אופל או פולקסווגן ופחות מהמזרח .
בשל תמחור הזהה לאחות הגדולה יותר – יונדאי I35 , נראה היה שהדור החדש יסבול מבעיית ביקוש עוד בתוך הבית ולפני התחרות העזה שמשתוללת בחוץ , באופן שעלול לחרוץ את גורלו של הדגם החדש בארץ , ולהפכו לדגם שולי יחסית במכירות . ביונדאי החליטו לא להפחית במחיר וליצור פער , אלא להביא את ה –I30עם אבזור עשיר ביותר כבר ברמת הגימור הבסיסית : " Inspire ", שפונה ללקוחות הליסינג ומציעה כסטנדרט : 7 כריות אוויר , מחשב דרך, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית עם וילון חשמלי , מזגן עם בקרת אקלים , 3 תוכניות היגוי להגה , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה , תאורת LED קדמית ,משענת יד מרכזית ועוד . במפתיע , חיבורי ה USB והנגן החיצוני שהיו סטנדרט בדגם הבסיסי , מוצעים כעת רק ברמת הגימור הגבוהה יותר "פרימיום " הכוללת בנוסף גם הגה וידית הילוכים בציפוי עור , בקרת שיוט , חישוקים קלים , ומספר נגיעות קומסטיות . חיסרון בולט נוסף , הוא דיבורית BT מקורית שנעדרת מהתפריט גם בגרסה הבכירה וחבל .
מנוע גיר
ה- I30 משווקת מעתה עם מנוע 1.6 ליטר מסדרת ה –GDI המפיק 135 כ"ס ( לעומת 122 כ"ס בדגם הקודם ) ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ( במקום 4 ) . למרות ההספק הגבוה , מציעה המכונית ביצועים שאינם חורגים מהמקובל בפלח המשפחתיות עם זינוק ל- 100 קמ"ש תוך 11 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש . האמת , ציפינו לקצת יותר . במיוחד כשמדובר במכונית שפונה יותר מתמיד לנהג ואף מצוידת באופן חריג במערכת 3 מצבי היגוי , הניתנים לשליטה ע"י לחצן מההגה ומאפשרים מצבי : " Normal " לנהיגה רגילה , " Comfort " לנהיגה עירונית קלה עם תגבור חזק במיוחד להגה , ו- " Sport " המקשיח את ההגה ומאפשר נהיגה מעט ספורטיבית יותר . בשורה התחתונה , מדובר יותר בגימיק ואת רוב הזמן בילינו במצב הרגיל , שנראה שבו ההגה גם הכי קרוב לתקשורת כלשהי עם הכביש . ואם כבר בענייני התנהגות אנו מדברים ,אז אחיזת הכביש גבוהה מאוד , עם יציבות כיוונית טובה ,ולא כ"כ מהר ניתן הוציא אותה משלוותה . בשילוב האבזור הבטיחותי העשיר כסטנדרט , יחד עם ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק , מתקבלת מכונית בטוחה מאוד .
מעבר לכך , מדובר במכונית נוחה ונעימה מאוד לנהיגה . המתלים מצליחים לבצע את מלאכתם באופן משביע רצון , ובנוסף , בידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ ומנוע מצוין . המרווח לארבעה נוסעים מבוגרים מצוין , ואפילו גג הזכוכית לא פוגע קשות במרווח לראש מלפנים ומאחור . נפח תא המטען עומד על 378 ליטר , שיכולים לצמוח עד 1,316 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים .