יונדאי I40 – מבחן דרכים

מצוידת בעיצוב מפתה , בטיחות מלאה ויחידת כח חסכונית מבעבר , אמורה ה – I40 לכבוש נתח נוסף בשוק הרכב המקומי . יצאנו לבדוק. יונדאי , מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל כיום , ממשיך בתהליך הכיבוש של חלקים נוספים בשוק הרכב המקומי ויוצא לכבוש יעד חדש עם ה I40 החדשה שהגיעה בחודש שעבר לישראל :…

ששי כהן 07 באפר, 2012

מצוידת בעיצוב מפתה , בטיחות מלאה ויחידת כח חסכונית מבעבר , אמורה ה – I40 לכבוש נתח נוסף בשוק הרכב המקומי . יצאנו לבדוק.
יונדאי , מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל כיום , ממשיך בתהליך הכיבוש של חלקים נוספים בשוק הרכב המקומי ויוצא לכבוש יעד חדש עם ה I40 החדשה שהגיעה בחודש שעבר לישראל : שוק מכוניות המנהלים . במקרה של יונדאי , לא מדובר ביעד חדש בו לא שיחקה תפקיד בעבר , אלא עם דגם חדש שפותח עבור השוק האירופאי התובעני , אשר שונה כ"כ מהסונטה היוצאת והמשעממת שלא ממש זכתה להצלחה .

יונדאי I40 - מבחן דרכים

יונדאי I40 – מבחן דרכים

יונדאי I40 : נערכת לקרב מחודש בסגמנט המנהלים
ה I40 שנחשפה לראשונה לפני כשנה בתערוכת ברצלונה , מיועדת עבור השוק האירופאי ושונה מעט מדגם הסונטה האמריקאי למרות מראה דומה למדי . לצד גרסת הסדאן שתהיה מן הסתם המבוקשת ביותר בארץ , מציעה כלמוביל היבואנית לראשונה גם גרסת סטיישן שימושית עבור המנהל חובב הפנאי . אחת הסיבות לכישלון הדגמים הקודמים , נעוצה בעיצוב השקוף וחסר הנוכחות שאפיין את הדגם ומהווה מרכיב די חשוב בקטגוריית המנהלים . ב I40 לעומת זאת , נהנית המכונית משפת העיצוב החדשה של יונדאי ומציעה מראה מודרני וספורטיבי יחסית , אשר ללא ספק אחד המעוצבים בקטגוריה . גרסת הסטיישן שקיבלנו למבחן , נראית מצוין ויפה עוד יותר ונראה שתזכה ללא מעט לקוחות כחלופה אפשרית לרכבי פנאי .
יונדאי I40 - מבחן דרכים

יונדאי I40 – מבחן דרכים

כניסה למכונית מגלה מרווח פנימי מכובד מאוד ולוח מחוונים נאה הממחיש שוב את קפיצת הדרך המשמעותית שעברה ה I40 לעומת הדגם היוצא . אמנם מי שנהג באחד מדגמי יונדאי החדשים ( I35 , וולוסטר ) יתקשה להתרגש וירגיש די בבית , אולם אין ספק שסביבת הנהג מציעה עיצוב מושך , שימוש בחומרים איכותיים ברוב המקרים ואיכות הרכבה גבוהה .
אבזור עשיר כסטנדרט
ה I40 משווקת בארץ בשתי רמות גימור עם אבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית ' פרימיום ' המיועדת בעיקר לציי הרכב  . כאן תוכלו למצוא : מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם חיבור לנגן ול-USB , בקרת אקלים כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור , חיישני גשם ואורות , חישוקים קלים , בלם יד חשמלי , ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים , 9 כריות אוויר , בקרת שיוט ,תאורת לד קדמית ופנסים עוקבי פניה . רמת הגימור הגבוהה יותר :' Elite ' , מביאה את אבזור ה I40 כבר למחוזות יוקרתיים בהרבה עם גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית עם וילון חשמלי , התנעה בלחיצת כפתור , מפתח חכם , מערכת לסיוע בחנייה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים , מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה , ריפודי עור ,מושבים קדמיים חשמליים , מחוממים ומאווררים ! ,מראות מתקפלות אוט' ועוד .
יונדאי I40 - מבחן דרכים

יונדאי I40 – מבחן דרכים

יחידת כח , צריכת דלק
 ה I40 מוצעת עם מנועי בנזין 2.0 ליטר ודיזל 1.7 ליטר המשודכים לתיבות אוטומטיות בלבד עם 6 הילוכים . אנחנו קיבלנו את גרסת הבנזין שתיהנה מן הסתם מפופולאריות גבוהה יותר . על הנייר , מדובר במכונית חזקה למדי עם מנוע 2.0 ליטר המפיק 177 כ"ס ב 6,500 סל"ד ומומנט של 21.7 קג"מ . בפועל , מדובר ביחידת כח אמנם חזקה באופן כללי , אולם נעדרת את אותו מחץ שיש לכמה מהמתחרות בעלות מנועי הטורבו . תיבת ההילוכים דוקא , הרשימה לטובה עם תפעול חלק ושיתוף פעולה נעים עם המנוע .
הביצועים הרשמיים : 10.6 שניות ל 100 קמ"ש ( 10 שניות בגרסת הסדאן ) ומהירות מרבית של 200 קמ"ש ( 209 קמ"ש בסדאן ) מאשרים כי לא מדובר בפרטנרית לנסיעות ספורטיביות וגם השלדה וההגה יבהירו לכם כי זו לא אותה מכונית לנסיעה מסעירה בכבישים מפותלים , וככזאת , הנחנו לה ולא לחצנו עליה . במקום זאת התרכזנו במה שחשוב באמת בחיי היום יום : לפנק, לפנק ולפנק … ואת זה היא יודעת לעשות די טוב .
תצרוכת הדלק הממוצעת לאורך המבחן שכלל הרבה נסיעות בין עירוניות שלוות וללא ניסיון לסחוט ממנה ביצועים , עמדה על קרוב ל 12 ק"מ לליטר בפועל .בהחלט הישג נאה למדי . בנסיעות עירוניות , פקוקות , הראה מחשב הדרך על 9 ק"מ לליטר ממוצעים למדי לסגמנט . בכל מקרה מדובר בשיפור של ממש לעומת הסונטה היוצאת שסבלה מצריכת דלק גבוהה מהמתחרות .
יונדאי I40 - מבחן דרכים

יונדאי I40 – מבחן דרכים

נוחות , בטיחות
ה I40 היא מכונית נעימה מאוד ואפילו די נוחה ביחס למתחרות . היא שקטה מאוד בנסיעה , מתלי הרכב מכוונים על הצד הרך יותר ונראה שזאת היונדאי הנוחה ביותר ששווקה אי פעם בארץ . המרווח לנוסעים טוב למדי ולמרות בסיס גלגלים לא מצטיין של 279 ס"מ , היא בהחלט מציעה שפע של מקום ליושבים מאחור שלא על חשבון נפח תא המטען המכובד .
בדגם המאובזר אותו קיבלנו למבחן , היא מציעה גם מספר מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות : מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה שאף דואגת לתקן קלות את ההגה אם היא חשה שאתם לרגע חולמים מעט וקצת נוטים לסטות מהנתיב , וגם מצוידת במערכת המסייעת בביצוע חנייה ברוורס , תוך כדי השתלטות על הגה המכונית . בנוסף , כוללת המכונית כסטנדרט פנסי דרך עוקבי פניה , ומערכת Auto Hold  , המאפשרת לכם לעמוד ברמזור לדוגמא , בלי ללחוץ על דוושת הבלם והרכב ישאר במקום כאילו משכתם בלם יד . בנוסף , מצוידת המכונית בלא פחות מ -9 כריות אוויר ואף זכתה בציון מלא של 5 כוכבים בריסוק . שלא נזדקק .
יונדאי I40 - מבחן דרכים

יונדאי I40 – מבחן דרכים

יונדאי I40 – תעורר את סגמנט המנהלים ?
מחיר יונדאי I40 מתחיל ב 161,000 ש"ח ממוצעים למדי בקטגוריה ודורש תוספת של 5,000 ש"ח עבור גרסת הסטיישן השימושית , ששווה לדעתינו בהחלט את התוספת . לקוחות אשר יעדיפו את הגרסה המצוידת יותר , ידרשו לתוספת לא מבוטלת של 34,000 ש"ח ! ונראה שליונדאי חסרה איזה רמת גימור אמצעית שתוסיף קצת אבזור נדרש בסכום צנוע יותר . בסופו של מבחן , מצליחה יונדאי I40 ליישר קו עם המתחרות הטובות שבסגמנט , ולהציע סוף סוף מתחרה ראויה לקטגוריית המנהלים . בשורה התחתונה , אנו מאמינים של- I40 יהיה מעתה מקום של כבוד בסגמנט המנהלים, ונראה שנוכל לראות אותה מתברגת גבוה מאוד בטבלת המסירות . האם תצליח גם לעורר מעט את הסגמנט שזוכה לביקוש יורד עקב מעבר חד של הלקוחות לרכבי פנאי בשנים האחרונות ? ימים יגידו .

 
 

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים