יונדאי IX35 מבחן דרכים

חצי שנה לאחר שנחת בארץ, כבש ה IX35 את טבלת המכירות של רכבי הפנאי הקומפקטים . יצאנו לשלג לבדוק מדוע . באירוע השקת יונדאי IX35 בישראל לפני כחצי שנה , נשאל מנכ"ל חטיבת יונדאי דן אורנשטיין : " כמה IX35 אתם חושבים שתמכרו בשנה הקרובה ? " עם תשובה בסגנון המפציץ החמקן , התחמק מלנקוב…

ששי כהן 16 בדצמ, 2010

חצי שנה לאחר שנחת בארץ, כבש ה IX35 את טבלת המכירות של רכבי הפנאי הקומפקטים . יצאנו לשלג לבדוק מדוע .

באירוע השקת יונדאי IX35 בישראל לפני כחצי שנה , נשאל מנכ"ל חטיבת יונדאי דן אורנשטיין : " כמה IX35 אתם חושבים שתמכרו בשנה הקרובה ? " עם תשובה בסגנון המפציץ החמקן , התחמק מלנקוב במספרים אך העריך שימכרו את כל מה שהיצרן יקצה לישראל ובקלות . היום , כחצי שנה אחרי , נוכחנו לדעת שהוא צדק . עם מעל 700 מכוניות שנמסרו בחצי השנה שחלפה וקרוב ל 1,000 הזמנות פתוחות עם צפי אספקה ליוני 2011 למי שמזמין היום , מבהיר היונדאי IX35 שהוא בדרך לכבוש את פסגת רכבי הפנאי הקומפקטים .

יונדאי IX35 מבחן דרכים

יונדאי IX35 מבחן דרכים

רמת הגולן השבוע . ה IX35 נראה מחייך במרחבי השלג שכיסה חלקים גדולים מהרמה.
קשה שלא לאהוב את מראהו החיצוני של ה IX35 . עם חזית מרשימה וגריל שנראה כאילו הוא מחייך , מבטא היונדאי את השפה העיצובית החדשה של החברה אשר תשרת גם את הדגמים העתידיים . במקרה הנ"ל תמצאו במראה הרבה פחות רכב שטח קשוח והרבה יותר רכב כביש מתוחכם למראה אשר ככל הנראה יקסום לטעמו של הרוכש הממוצע  של ה IX. אם נשווה אותו ליונדאי טוסון שאותו החליף , מדובר כאן בקפיצת מדרגה ענקית בעיצוב וגם בהשוואה לרכבי פנאי מודרנים , הוא בהחלט אחד היפים שבחבורה.

יונדאי IX35 מבחן דרכים

יונדאי IX35 מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים חושפת סביבת נהג נאה ועדכנית . רכב המבחן אותו קיבלנו , הינו מרמת הגימור הבסיסית ' INSPIRE ' אשר פונה יותר לציי רכב . איכות החומרים גבוהה וכך גם איכות ההרכבה אולם הופתענו לגלות חוסר בדיפוני פלסטיק רך , ושימוש מוגזם בפלסטיק בדיפון הדלתות ע"ח שילוב בד וגם לא הינו מתנגדים לשילוב צבעים בלוח השעונים לטובת אווירה נעימה יותר במקום הצבע הכהה אשר שולט בתא הנוסעים וריפוד מושבים מהודר יותר. מצד שני , ההגה ספורטיבי בעיצובו , המושבים מאוד נוחים , קיימים שפע של מקומות ותאי אחסון התורמים לשימושיות וגם המרווח לנוסעים מקדימה ומאחור טוב למדי.
אבזור הרכב כולל כסטנדרט מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות לנגן חיצוני ו USB, מזגן עם בקרת אקלים , מסילות גג, חישוקים קלים, שמשות אחוריות כהות, ועוד. האבזור הבטיחותי כולל : 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת בלימה במורד ומערכת סיוע לזינוק בעליה. למרות שהרכב שקיבלנו הוא ברמת הגימור הנמוכה ביותר, הופתענו לגלות חוסר במד טמפרטורה חיצוני ( דווקא ביום חורפי קריר ) ומראות צד לא מתקפלות חשמלית ( שניהם אגב, מגיעים כסטנדרט ביונדאי I20 בסיסית … ) . הלקוחות הפרטיים אגב, בוחרים ברובם את רמת הגימור האמצעית ' SUPREME הכוללת בנוסף בקרת שיוט, מזגן עם בקרת אקלים כפולת איזורים ,גלגל הגה מתכוונן לעומק, חלון שמש פנורמי, מראות עם קיפול חשמלי ומושב נהג חשמלי. ולמי שרוצה עוד , רמת האבזור הבכירה : ELITE , כוללת בנוסף גם ריפודי עור מלאים, מפתח חכם + התנעה ללא מפתח ומצלמת רוורס .

יונדאי IX35 מבחן דרכים

יונדאי IX35 מבחן דרכים

במקום לריב על הזכות לבחון את ה IX35 ראשונים בשלהי הקיץ , זכינו לבחון אותו במהדורת חורף מוגבלת . איזה כיף !
במהלך נסיעתנו ממרכז הארץ לרמת הגולן , התגלה ה IX35 כרכב מנהלים ( תסלחו לי כן ) נח ושקט אשר מסוגל לגמוא ק"מ רבים של נסיעה בנוחות מרשימה . גם לאחר 520 ק"מ ביום אחד , ירדתי ממושב הנהג ללא סימנים מיותרים של עייפות וללא השלכות על הגב מהישיבה הארוכה. ספיגת הזעזועים טובה למדי וכיולם של המתלים הוא לכיוון הרך יותר . עם מנוע 2.0 ליטר 163 כ"ס וגיר אוטומטי 6 הילוכים , הביצועים בהחלט מספקים , יש מספיק כח לעקיפות וגם התאוצה ל 100 קמ"ש טובה יחסית עם 11.3 שניות . המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 178 קמ"ש.
על שעשועי שטח תצטרכו לשכוח עם הרכב הנ"ל בעל ההנעה הקדמית בלבד . אמנם לצידו משווק גם דגם 4X4 אך לא בטוח שגם הוא הפרטנר המושלם לנסיעות שטח . אך אל דאגה , אצל לקוחות הרכב הפוטנציאלים , נסיעות השטח כוללות בעיקר טיולי שבת ליערות קק"ל , ביקור אצל יצרני גבינות ויין במושבים וזהו פחות או יותר. בטיול של יום שבת לים , הם יחנו אותו בחניון העליון , ליד המאזדה 3 של השכן . חבל ללכלך את האוטו יגידו ( או במילים אחרות לעשות בושות ולהתחפר בחול הים ).
דווקא בסעיף צריכת הדלק ציפינו לקצת יותר . את הטוסון בנזין הכרנו בעבר ולמדנו שטוב להיות בעלים של רכב כזה , אם הוא ממקום העבודה או שלאבא שלי יש תחנת דלק. ב IX35 , עם מנוע חדש , קומפקטי ומודרני יותר וגיר 6 הילוכים , המצב טוב בהרבה אולם בנסיעה עירונית השגנו צריכת דלק ממוצעת של 8 ק"מ לליטר ומחוץ לעיר השגנו קרוב ל 11 ק"מ לליטר בנסיעה לא כ"כ מאומצת . בקבוצות הזהום הוא מקבל דירוג 11 , אשר סביר לרכב פנאי.

יונדאי IX35 מבחן דרכים

יונדאי IX35 מבחן דרכים

בשלג ה IX35 סירב לנסוע , שלוליות הוא דווקא אהב
עם תג מחיר של 157,500 ש"ח לדגם ה INSPIRE הבסיסי, מציע היונדאי IX35 רכב פנאי משפחתי מודרני ומעוצב אשר יספק את דרישות המשפחה בנסיעות השגרתיות במהלך השבוע ובטיולי סוף השבוע בהנאה ובנוחות . עם קצת רצון ותעוזה , תוכלו לנסות לרדת מהכביש מדי פעם לשבילי קק"ל ותוכלו בנסיעה זהירה להפיק ממנו גם הנאה בתור ערך מוסף . באופן אישי , אני חושב שתוספת של 12,400 ש"ח עבור רמת הגימור האמצעית שווה בהחלט את התמורה ותעניק יותר פינוקים ותחושה יוקרתית בתא הנוסעים , אשר קצת חסרים בדגם הבסיסי. בסה"כ מדובר ברכב פנאי מודרני , אשר מעניק חבילה מגובשת ותמורה טובה לכסף , ועל זה יעידו כבר מעל 700 איש אשר כבר נוסעים על ה IX35 ועוד 1,000 איש אשר ביצעו כבר הזמנה ויחד מאיימים להפוך אותו לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארץ .

יונדאי IX35 מבחן דרכים

יונדאי IX35 מבחן דרכים

 

 

 

 

עוד ממבחני דרכים