יותר ספורטיבית: נחשפה לקסוס IS החדשה 2021

מכונית הספורט-סדאן הקומפקטית לקסוס IS נחשפה הלילה בארה"ב בדור חדש, שנראה יותר כמתיחת פנים מקיפה לדגם היוצא, עם עיצוב מודרני מבחוץ, עדכון קל לתא הנוסעים והבטחה לחווית נהיגה ספורטיבית מבעבר.

ששי כהן 16 ביונ, 2020
לקסוס IS החדשה 2021

8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של לקסוס IS, מכונית הספורט-סדאן הקומפקטית של היצרן, חשפה הלילה לקסוס בארה"ב את הדור החדש של המכונית, שמבטיח להיות הרבה יותר חד וספורטיבי לנהיגה מהדור היוצא.


בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, מדובר באותם קווי עיצוב מרכזיים של הדור היוצא, כאשר את עיקר השינויים תמצאו בחזית חדשה ונאה יותר לרכב, הכוללת את גריל "שעון החול" של היצרן בממדים גדולים יותר, יחידות תאורה LED בעיצוב חדש ופגוש חדש. בצידי הרכב זוכה המכונית לחישוקי "18 בעיצוב ספורטיבי כסטנדרט (ואופציה לראשונה ל-"19) וליטוש למראה הצד שמקבל הופעה כוחנית יותר. גם מאחור עוצבה המכונית מחדש, כאשר הפריט העיצובי הבולט הוא מתיחת פס תאורה לרוחב תא המטען המחבר בין יחידות התאורה. בשורה התחתונה, מדובר במכונית הרבה יותר נאה מהדור היוצא גם אם לא זכתה לעיצוב חדש לחלוטין. ביחס לדגם היוצא, מדובר גם בצמיחה של ס"מ וקצת באורך וברוחב, כאשר בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי.

לקסוס IS החדשה 2021

בתוך תא הנוסעים מאכזבת קצת ה-IS החדשה, עם אימוץ העיצוב המרכזי של הדגם היוצא בתוספת שינויים קוסמטיים קלים הכוללים הגה בעיצוב חדש, פתחי מיזוג מעט שונים, מושבים ודיפונים חדשים, מולטימדיה חדשה תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי עם מסך צף בגודל "8 בדגם הבסיסי ו-"10.3 בדגמים הבכירים, ממשק מגע לשליטה עליה ומערכת שמע יוקרתית של מארק לוינסון שתוצע עם אופציה ל-17 רמקולים. בסעיף הבטיחות זוכה הדגם לחבילת הבטיחות LSS+ החדשה של היצרן הכוללת את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרן.

לקסוס IS החדשה 2021

היצע המנועים נלקח בשלמותו מהדור היוצא, וכולל את מנוע הטורבו 2.0 ליטרים 241 כ"ס, מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המפיק 260 כ"ס בגרסת הנעה אחורית או 311 כ"ס בגרסת הנעה כפולה וכן את הדגם היברידי הכולל מנוע 2.5 ליטר 218 כ"ס השונה מהמנוע הנוכחי שלה ויאומץ מדגם ה-ES300H. גרסת ה-IS350 תזכה גם לאופציה לרמת גימור "F-SPORT" הכוללת עיצוב ומאפיינים ספורטיבים יותר. בלקסוס מדווחים שהמכונית שפותחה על מסלול מירוצים ביפן, זוכה למתלים ספורטיביים יותר ותהיה חדה ומהנה יותר לנהיגה מהדגם היוצא.

שיווק לקסוס IS החדשה בשווקים מרכזיים צפוי להתחיל ברבעון האחרון של השנה. לארץ היא תגיע רק ב-2021. האם נזכה לראות אותה כאן לא רק בגרסה היברידית? מוקדם עדיין לדעת.