יפה, אבל גם אופה? פיג'ו 408 במבחן דרכים

פיג'ו 408 היא כנראה המשפחתית הכי יפה ומרווחת היום בארץ. יחד עם זאת, ביטול הטבת המס הצפויה על דגמי הפלאג-אין בקרוב, הובילה להגעתה לכאן עם מנוע טורבו 1.2 ליטר 130 כ"ס צנוע. האם ביצועים פושרים הם סיבה לוותר על הרכב המפתה הזה?

ששי כהן 14 בספט, 2023
פיג'ו 408

סדרה 400 של פיג'ו היתה בעבר סדרת המשפחתיות הגדולות יחסית של היצרן, וכללה דגמים פופולריים כמו פיג'ו 404 ו-405. מאוחר יותר עם דגם ה-406 שהגיע לארץ בשנת 1997, היא כבר לא היתה "משפחתית רגילה", אלא ענתה לשם המבוקש "מכונית מנהלים" וכמוה היתה גם ה-407 ששווקה כאן עד 2011. יחד עם זאת, באותה שנה עצרה פיג'ו את סדרה 400 המצליחה (שלא ממש הצליחה ב-407) ועברה לעידן ה-500 עם ה-508. ועכשיו, לשנת 2023 חוזרת פיג'ו לסדרת 400 המיתולוגית שלה, עם משפחתית חדשה העונה לשם "408" שנכנסת לקטגוריה שאמנם מצטמקת, אך מציעה חבילה בהחלט מעניינת.


בראש ובראשונה מדובר במכונית יפהפיה, ולטעמנו המשפחתית היפה ביותר כיום בישראל, שנהנית ממרכב בתצורת פאסטבק, הכולל עיצוב דמוי קופה ושילוב של רכב משפחתי עם רכב פנאי, בשל נתון גובה של 1.48 מטר ומרווח גחון נדיב של 18.8 ס"מ, שאמנם לא הופך אותה לרכב שטח, אך מקל עליה בנסיעה בדרכים לא סלולות כמו למשל בדרך לפיקניק שלכם ביערות קק"ל. מדובר גם במכונית משפחתית גדולה מהממוצע, עם ממדים שלא היו מביישים מכוניות מנהלים עד לפני כמה שנים, עם אורך של 4.68 מטר ורוחב של 1.85 מטר. גם בסיס הגלגלים שלה נדיב ועומד על 279 ס"מ, המספק מרווח נאה למשפחה, לצד תא מטען ענק בנפח 536 ליטר הכולל גם דלת חמישית ושימושית.

תא נוסעים

העיצוב החיצוני המרשים זורם גם לתא הנוסעים המציע הופעה מודרנית, אווירה טכנולוגית ואיכות חומרים והרכבה גבוהים, המלווים בהנדסת אנוש משופרת לעומת מה שהורגלנו מהיצרן. הדגם משווק ברמת גימור אחת וגבוהה הכוללת בין השאר ריפודי עור נאפה איכותיים למושבים, לוח מחוונים דיגיטלי תומך עברית הניתן להתאמה אישית, מסך מולטימדיה מרכזי "10 הכולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חישוקי "19 קלים, תאורת LED היקפית מבחוץ ובתא הנוסעים, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, תאורת אווירה במגוון צבעים ועוד. כאופציה, בתמורה ל-5,900 שקל תקבלו גם מושב נהג חשמלי עם זכרונות וחימום מושבים קדמיים. לשמחתנו, בפיג'ו הקשיבו לתלונות הלקוחות ותפעול בקרת האקלים יחד עם מערכות חיוניות אחרות בנהיגה, מוצע ע"י מתגים מכאנים ולא רק באמצעות מסך המגע. את חבילת האבזור סוגרים שלל תאי אחסון שימושיים בתא הנוסעים, ורק חבל שמשטח טעינה אלחוטי נעדר מהתפריט.

פיג'ו 408

תא נוסעים מרווח ומאובזר, האווירה מעט כהה וקודרת. צילום: רונן טופלברג

בטיחות

בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית במערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח המת במראות, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, בלימת חירום אקטיבית בזיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי, בזיהוי רכב נייח ובזיהוי רכב בתנועה ועוד, אך למכונית ציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

פיג'ו 408

על הכביש

ה-408 היתה אמורה להגיע לארץ בתכנון המקורי בגרסת פלאג-אין הייבריד חזקה, חסכונית וידידותית לסביבה, אך ביטול הטבת המס על דגמי ה-PHEV בינואר הקרוב היה אמור להקפיץ את מחירה ולהפוך אותה ללא רלוונטית בארץ (כנראה מעל 250,000 שקל!). במקום זה, נחתה המכונית עם מנוע הטורבו 3 צילינדרים המוכר של היצרן, בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוט' פלנטרית עם 8 הילוכים. אז מי שמצפה כאן למכונית עם ביצועים מסעירים, כדאי שיתקדם הלאה, אך מי שמסתפק במכונית שמציעה ביצועים נאים בחיי היום יום ואין לו יומרות ספורטיביות, ימצא כאן פרטנרית נפלאה. עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, היא ממש לא עגלה ואף מרגישה זריזה יחסית, אך תחת מאמץ רעשי המנוע חודרים לתא הנוסעים קצת יותר ממה שהיינו רוצים. תנוחת הישיבה ספורטיבית, וגם ההגה קטן וספורטיבי בסגנון של פיג'ו בשנים האחרונות, אך כדי שהוא לא יסתיר לכם את לוח המחוונים אתם צריכים לכוונן אותו נמוך ולא לכולם זה יתאים. התנהגות הכביש של המכונית טובה וניכר שהיא בנויה למנועים חזקים בהרבה, וגם נוחות הנסיעה לרוב הרשימה לטובה. צריכת הדלק במבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר בממוצע, רחוק מהצהרת היצרן (16.6 ק"מ לליטר) אך בתנאים שכללו הרבה נסיעות עירוניות פקוקות. מי שחושק בכל זאת בביצועים חמים יותר, כדאי שימתין עוד שנה אז צפויה להגיע לארץ גם הגרסה החשמלית שתוצג בקרוב.

פיג'ו 408

צילום: רונן טופלברג

שווה את הכסף? 

במחיר של 169,000 שקלים שאולי נשמע גבוה עבור משפחתית עממית, חשוב לזכור שבעידן הנוכחי בו הכל התייקר, מחירה של ה-408 מאוד דומה לגרסאות המאובזרות של יונדאי אלנטרה (171,000 שקל) וטויוטה קורולה (168,000 שקל). בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו כנראה את המשפחתית היפה ביותר בארץ, מרווחת מאוד בתא הנוסעים ומאובזרת, המצוידת במנוע קומפקטי המפיק ביצועים וצריכת דלק סבירים. בניגוד לאלנטרה והקורולה ההיברידיות שנמכרות כאן באלפי עותקים, ה-408 פונה ללקוחות פרטיים והצפי של היבואן מדבר על נתוני מכירות נמוכים משמעותית, כמכונית נישה שפונה לקהל שמחפש ייחוד ונוכחות על הכביש, תכונה שהולכת ונעלמת בעידן בו המכוניות הולכות ונהיות דומות מדי אחת לשניה. כ-100 הזמנות נרשמו עד כה למכונית בארץ, מתוכן 40 מכוניות כבר נעות על הכביש. אנחנו נשמח כמון לפגוש אותה, וכמה שיותר.

  • מעוניינים בנסיעת מבחן ל-408, עם הצעת מימון וטרייד-אין? הכניסו פרטים כאן ונציגי החברה ישמחו לשוב אליכם בהקדם

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד ממבחני דרכים