ירוק עולה: צבע הרכב הכי אופנתי הוא לא בהכרח מה שאתם קונים

הצבע הירוק על שלל גווניו הפך לצבע הלוהט ביותר בהשקות הרכב בתקופה האחרונה. האם הפסקנו להיות שמרנים בבחירת צבע הרכב (כנראה שלא) וכמה יעלה לנו הצבע הכי אופנתי כרגע בשוק הרכב?

ששי כהן 08 באפר, 2024
BYD סיל

בתמונה הראשית: פברואר 2024, השקת BYD סיל בישראל

בזמן שבעולם האופנה נבחר מדי שנה צבע שמבטיח להיות הלהיט הבא בשוק ומלווה בכתבות בסגנון "זה הצבע שכולן ילבשו באביב הקרוב", בשוק הרכב מוכיחים הישראלים שהם פתוחים (אפילו מאוד) לרכוש מותגים חדשים שזה עתה עלו לארץ ועד לפני זמן קצר בקושי שמעו עליהם, אך האם זה נכון גם לבחירת צבע הרכב? באופן אירוני, דווקא בסעיף הפשוט לכאורה בבחירת צבע הרכב, ישר עולה עניין הסחירות העתידית ומתחילים התירוצים באולם התצוגה בסגנון "הצבע מהמם, אבל איך אני אמכור רכב בצבע הזה בעתיד?"


גם יצרני הרכב מודעים לבעיית הצבעים המיוחדים (שמאפיינת אגב גם את מרבית הרוכשים בעולם), ועדיין בהצגת רכב חדש בוחר היצרן בקפידה את הצבע שהכי הולם את הרכב ומעניק לו מראה חדשני, וכך גם מודפסים הפרוספקטים הנוצצים עם הצבע המחמיא, אשר בולט גם בהשקות הנהיגה בעולם. השנה, הרכבים הירוקים הם הטרנד החדש בשוק הרכב, לאו-דווקא אלו ה-"ירוקים" והידידותיים לסביבה, אלא אלו שמגיעים בצבע הירוק על כל גווניו.

מרצדס E קלאס 2024 החדשה

מרץ 2024: השקת מרצדס E קלאס החדשה בישראל בצבע הרשמי של הדגם, אחד מתוך 6 צבעים שנבחרו לדגם בישראל

בחודשים האחרונים אי אפשר לפספס את הנוכחות של הרכבים בצבע ירוק שמככבים כמעט בכל השקת רכב חדש בארץ והפכו להיות פופולריים בהשקות כפטריות לאחר הגשם. עברו יותר ממאה שנים מאז שהנרי פורד הציע ללקוחות הפורד מודל T את האפשרות לבחור כל צבע עבור עבורו ובלבד שיהיה שחור, אך למרות מגוון הצבעים הענק שמלווה את תעשיית המכוניות, עדיין מרבית המכוניות נרכשות בצבעי הלבן והאפור על שלל גווניהם לצד השחור. האם הצבע הירוק שחזר ובגדול לאופנה על שלל גווניו ישנה את הטעם המסורתי ויגרום לנו להיות פחות שמרנים? בואו נראה מה מצפה לרוכשים ברכישת צבע לא שגרתי.

זיקר X

ינואר 2024: זיקר X מגיע לישראל ומוצע בצביעת ה-"Green Pine" – אחד מארבעת הצבעים שנבחרו לשיווק הדגם בארץ.

האם יש חשש עתידי ממכירת רכב בצבע לא שגרתי? בראש ובראשונה הנושא שמטריד הכי הרבה את רוכשי הרכבים בצבע לא שגרתי הוא האם צבע הרכב יהיה אופנתי גם בעוד כמה שנים כאשר אנסה למכור את הרכב?. ידוע שצבעים מיוחדים פונים לקהל מצומצם יותר וככל שהם "משוגעים" יותר כך יהיה ככל הנראה קשה יותר למצוא להם קונה וזמן המכירה עשוי להתארך משמעותית, ועל הדרך לדרוש מהמוכר להתגמש עוד יותר במחיר. יחד עם זאת, גם לא מעטים המקרים שבעלי מכוניות בצבעים מיוחדים מוכרים בקלות את הרכב במידה והוא שמור היטב, בעיקר בקרב אנשים שרוצים להיראות שונים ומיוחדים, ומספרם של אלה גדל משמעותית בשנים האחרונות ובעיקר בקרב הצעירים, או תתפלאו לשמוע גם בקרב נשים מעל גיל 60 שמבקשות להתפנק ברכב בצבע האהוב עליהן ולהיות מיוחדות יותר.

סוזוקי סוויפט 2024 החדשה

מרץ 2024: השקה עולמית של סוזוקי סוויפט החדשה

ומה אומרים פחחי הרכב? בבירור עם פחחי רכב, מסתבר שאמנם לכל מוסך פחחות יש קטלוג הכולל את "קוד הצבע" המדויק לפי היצרן, דגם הרכב ושנת הייצור, וככל שהרכב חדש יותר (בד"כ בשנים הראשונות שלו לעלייה על הכביש), לרוב אין בעיה לעשות תיקון פחחות ולהגיע להתאמה מושלמת של הפח המתוקן עם שאר הרכב. הבעיות מתחילות בעיקר עם השנים הרבות שחולפות ודהייה של צבע הרכב בשל האקלים הישראלי, ואז התיקון נעשה מורכב יותר וההבדלים בצביעה מורגשים יותר בצבעים לא שגרתיים. (הלבן הכי קל לתיקון).

סמארט #01

דצמבר 2023: השקת סמארט #01 בישראל. הירוק הוא 1 מתוך 11 צבעים שבהם משווק הרכב האופנתי (ועוד לפני שלל אפשרויות שילוב צבעים).

האם אנחנו גם רוכשים בסופו של דבר רכבים בצבעים מיוחדים? אז האמת שלא ממש… אמנם נתוני הסטטיסטיקה ל-2023 של מכירות כלי הרכב בישראל לפי צבעים טרם פורסמו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אך על-פי הנתונים האחרונים שפרסמה הלשכה בשנת 2020, לא פחות מ-92.5% ממכוניות הנוסעים שנעו על הכביש היו באחד משלושת הצבעים לבן, אפור (על כל גווניו) ושחור. יחד עם זאת, סביר להניח שבשלושת השנים שחלפו מאז, הנתון הזה לא עלה משום שבעידן הנוכחי, בו מרבית המכוניות הולכות ונהיות דומות מדי אחת לשניה, יותר לקוחות מבקשים להיות ייחודיים, אופנתיים ושונים מהעדר ונרשמת יותר תעוזה בבחירת הצבע לרכב ואף שילובים שונים של צבעי המרכב.

אקספנג P7

נובמבר 2023: אקספנג P7 מושקת בישראל בגרסת הצבע הרשמית של הדגם Kaitoke Green הרגוע יותר של הדגם

האם זה עולה לנו יותר? אז כאן התשובה היא תלויה ביבואן, אך מרבית היבואנים מחייבים על תוספת צבע מיוחד. כך למשל באקספנג תצטרכו להוסיף 5,000 שקל על הצבע הירוק 'Kaitoke Green'. ב-BYD דורשים תוספת של 5,500 שקל על ה-'SHADOW GREEN' שמוצע גם רק בגרסת ההנעה הכפולה ובזיקר דורשים תוספת של 2,000 שקל על הצבע 'Pine Green'. בסוזוקי למשל, לא יגבו ממכם תוספת על הצבע הירוק וגם לא במרצדס, אך במותג סמארט גובים תוספת של 5,000 שקל עם צבעים מיוחדים.

אקספנג P7 WING

אקספנג P7 WING בצביעה הירוקה זרחנית "המשוגעת" יותר

בניגוד אגב לשלל הצבעים הירוקים "השמרניים" יותר שהוצגו כאן, התמונה האחרונה של גרסת ה-'WING' של אקספנג P7 כוללת צבע ירוק זרחני מהסוג הנדיר יותר שנחשב כבר לדי משוגע בעולם הרכב. על הכביש הוא ללא ספק אטרקציה מושכת מבטים, אך בעתיד רשימת הלקוחות הפוטנציאליים תצטמצם משמעותית ותוגבל פחות או יותר לרוכשים שמחפשים תשומת לב על הכביש.

אז כדאי או לא לרכוש צבע לא שגרתי? אנחנו בהחלט בעד ומאמינים שכל עוד ולא מדובר בצבע זעקני במיוחד, אז לא צפויים בעיות עתידיות במכירה, וניתן בהחלט לראות עליה בכמות הרכבים "הצבעוניים", כולל אלו שמגיעים עם צביעה דו-גוונית שעולים כאן על הכבישים בשנים האחרונות.

עוד מחדשות רכב