יש למה לחכות? טויוטה לנד קרוזר החדש זול בארה"ב מהדגם היוצא

טויוטה חשפה את מחירי הדור החדש של הלנד קרוזר בארה"ב, והפתיעה עם מחיר כניסה לדגם הנמוך ב-$23,060 מהדור היוצא, עבורו יקבלו הלקוחות את גרסת הרטרו "1958". האם המהלך עשוי להשפיע גם על מחירי הדגם החדש כאשר יגיע לארץ בהמשך השנה?

ששי כהן 21 בפבר, 2024
טויוטה לנד קרוזר 2024

כשברקע גל התייקרויות בשוק הרכב הישראלי, ומחירי מכוניות שמרקיעי שחקים, מפרסמת טויוטה בארה"ב את מחירי הלנד קרוזר החדש, שבאופן מפתיע יוצע ללקוחות האמריקאים בגרסת כניסה העונדת תג מחיר התחלתי של $57,445, המבטא מחיר זול יותר בלא פחות מ-$23,060 מול גרסת הכניסה של הדור הנוכחי. הדור החמישי של הלנד קרוזר אמור להגיע לארץ במהלך המחצית השניה של השנה, האם יש סיבה לאופטימיות עם מחיר נגיש יותר בארץ ממחירו של הלנד קרוזר שמתחיל כיום ב-₪349,051 לדגם הקצר? לצערנו לא.


הסיבה לתג המחיר הנגיש יותר מבעבר בארה"ב, מתאפשרת הודות להשקת הלנד קרוזר שם ב-3 גרסאות לבחירה: לנד קרוזר "1958" הבסיסי עם הופעה חיצונית בסגנון רטרו שמזכיר את דגמי העבר, הכולל בין השאר פנסי חזית בסגנון של פעם (אך בטכנולוגיית LED), פגושי פלסטיק בצבע שחור, כיתוב של TOYOTA במקום הלוגו בחזית ועוד. גם בתא הנוסעים האבזור פחות נדיב, אך עדיין כולל לוח מחוונים משולב מסך דיגיטלי "7, מולטימדיה עם מסך "8 וקישוריות אלחוטית לסמארטפונים, בקרת אקלים דיגיטלית, 5 יציאות USB-c, הנעה ללא מפתח ועוד. לשמחת חובבי השטח, המפרט הבסיסי כולל: הנעה כפולה, הילוך כח, נעילת דיפרנציאל מרכזי ואחורי וקפיצי סליל אחוריים. מתחת למכסה המנוע יוצע בארה"ב הדגם בכל רמות הגימור עם יחידת כח היברידית 2.4 ליטר מסדרת ה-i-FORCE MAX hybrid של היצרן, המפיקה הספק משולב של 326 כ"ס ויחד עם תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים מציעה צריכת דלק משולבת של כמעט 10 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. 

טויוטה לנד קרוזר 2024

טויוטה לנד קרוזר 2024 בגרסת הכניסה "1958"

לקוחות שמעוניינים בגרסת העיצוב המודרנית יותר (שלא בטוח שדווקא יותר יפה), יוכלו לרכוש את גרסת ה-"לנד קרוזר" הכוללת חזית בעיצוב מודרני יותר ואבזור משודרג בתא הנוסעים, עם מושבי בד מפוארים יותר, חימום מושבים קדמיים, כיוונון חשמלי למושבים, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל של "12.3 כל אחד, בקרת אקלים עם 3 אזורים ועוד. מחיר גרסה זו כבר קופץ ל- $63,345. (כאופציה תוצע גם חבילת פרמיום הכוללת מושבי עור מחוממים ומאווררים עם זכרונות, תאורת LED מלאה מבחוץ, מערכת שמע של JBL עם 14 רמקולים ועוד). בקצה משפחת הדגם לעת עתה, תוצע גרסת ה-"First Edition" היוקרתית במחיר של $76,345, הכוללת את חבילת הפרמיום כסטנדרט, לצד לוגו "First Edition" שמעטר את הדגם מבחוץ ובתא הנוסעים, חישוקי "18 בעיצוב מיוחד, מדרגות צד, גגון מקורי ועוד.

טויוטה לנד קרוזר 2024

טויוטה לנד קרוזר 2024 בגרסת ה-"First Edition"

במחיר הכניסה של הלנד קרזר החדש, עשויה טויוטה לעשות כאבי ראש בארה"ב לא רק למתחרים הזולים ממנה שכעת ממש קרובים אליה במחיר כמו פורד ברונקו וג'יפ רנגלר, אלא גם בגרסאות היקרות העשויות לצוד לקוחות מלנד רובר דיפנדר והאחות החורגת לקסוס GX היקרים יותר.

ומה הסיכוי שהדגם יוזל בארץ?

האם נוכל לרכוש גם כאן את הלנד קרוזר החדש במחיר נמוך יותר משל הדור היוצא? לצערנו לא. בארה"ב משווק הלנד קרוזר בגרסת ה-300, גרסה גדולה יותר מהדגם שמשווק בישראל – הלנד קרוזר פראדו 150 היושב על פלטפורמה צנועה יותר. את הדגם שלנו יחליף הדור החמישי של הלנד קרוזר מסדרת ה-250 שתהיה יקרה משמעותית מכיוון שמדובר גם בגרסה הרבה יותר גדולה. גם הגרסה הקצרה יורדת מההיצע, מה שאומר שעם תג מחיר בסיסי כיום של 359,990 שקל לדגם הארוך, סביר להניח שמחירי הדור החדש יחלו בארץ לפחות סביב ה-400,000 שקל.

מעוניינים בנסיעת מבחן בלנד קרוזר הנוכחי או באחד מדגמי טויוטה+ הצעת מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

    עוד מחדשות רכב