כלמוביל תוזיל בקרוב את דגמי יונדאי המיוצרים בקוריאה

הסכם הסחר החופשי עם דרום קוריאה אושר סופית אמש בפרלמנט בקוריאה וצפוי להיכנס לתוקף בחודש דצמבר הקרוב ולהוזיל בין השאר יבוא מכוניות מקוריאה. מחברת כלמוביל יבואנית יונדאי וג'נסיס נמסר כי תפחית את מחירי דגמיה המיוצרים בד. קוריאה ללקוחותיה במלוא שיעור ביטול המכס.

ששי כהן 28 בספט, 2022
יונדאי אלנטרה היברידית

לאחר עיכובים רבים אישרר אמש הפרלמנט הקוריאני את הסכם הסחר החופשי עם ישראל והוא צפוי להיכנס לתוקף כבר בחודש דצמבר הקרוב ולהקל בין השאר על יצואנים ויבואנים ישראלים העושים עסקים עם דרום קוריאה. מדובר בהסכם אזור הסחר החופשי הראשון של מדינת ישראל עם מדינה באסיה והוא עשוי להוביל להגדלת הפעילות בין שתי המדינות בשנים הקרובות, ובשוק הרכב להוזלת דגמים המיובאים לארץ מדרום קוריאה, כמו מותגי יונדאי, ג'נסיס וקיה. גובה המכס שמוטל כעת על דגמים אלו עומד על 7%.


הראשונה לבשר על הפחתת מחירי דגמיה היא כלמוביל, שמודיעה הערב על כוונותיה להפחית את מחירי דגמי יונדאי המגיעים אלינו מדרום קוריאה והם וניו, קונה, סונטה, סנטה-פה, פליסייד, סטאריה, אלנטרה ואיוניק 5. גם דגמי ג'נסיס, חטיבת היוקרה שלה, המיוצרים שם צפויים להוזלה. לדברי היבואן: " כלמוביל מברכת על כניסתו לתוקף של הסכם הסחר ההיסטורי עם דרום קוריאה עליו חתם משרד הכלכלה והתעשיה הישראלי אשר ייטיב עם הצרכן הישראלי. בהמשך להפחתת המכס אשר תיכנס לתוקפה ב- 1 לדצמבר, כלמוביל תפחית את מחירי דגמי יונדאי וג'נסיס המיוצרים בד. קוריאה ללקוחותיה במלוא שיעור ביטול המכס".

כעת נותר לקוות להודעה דומה מצד חברת טלקאר, יבואנית קיה.

האם כדאי לדחות רכישה של אחד מדגמי הרכב המיובאים מקוריאה? לדעתנו כן. ההפחתה צפויה להיכנס לפועל לכל המאוחר ב-1 בדצמבר הקרוב ועתידה לחסוך לכם ככל הנראה כמה אלפי שקלים (בהתאם לדגם ומחירו). 

עוד מחדשות רכב