לא דומה לאף אחת: אורה 07 בישראל במחיר תחרותי

אורה 07 מצטרפת לקטגוריית מכוניות המנהלים החשמליות עם עיצוב רטרו ייחודי בסגנון ספורט קופה, הספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה עד 570 ק"מ. הדגם ישווק ב-2 גרסאות לבחירה ובמחיר התחלתי הנמוך בקטגוריה שיחל מ-194,900 שקל.

ששי כהן 10 באפר, 2024
אורה 07

קצת יותר משנה לאחר שהחלה כלמוביל בשיווק מותג הרכב החשמלי ORA מבית גרייט וול מוטורס הסינית עם דגם ה-03 (לשעבר פאנקי קאט), מרחיבה היבואנית את היצע הדגמים ומתחילה בשיווקה של ה-ORA 07, מכונית מנהלים חשמלית שתתחרה כאן בדגמים כמו טסלה מודל 3, אקספנג P7, יונדאי איוניק 6 ו-BYD סיל.


האורה 07 תתבלט בקטגוריה המתרחבת בזכות העיצוב הייחודי בסגנון רטרו, עם מרכב המשלב עיצוב דמוי קופה ספורטיבי. הממדים מקובלים לקטגוריה עם מרכב באורך 4.87 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.5 מטר ובסיס גלגלים של 287 ס"מ. יחד עם זאת, נפח תא המטען קטן מהמקובל ועומד על 333 ליטר בלבד.

עיצוב הפנים, בעל מראה ייחודי ויוקרתי וכולל מושבי ספורט ארגונומיים, פריסה מודרנית ופונקציונלית של הקונסולה המרכזית בצורת T, תאורת אווירה, מערכת בידור הכוללת מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' ומתחת כפתורי פיקוד שימושיים וחוגות עבור בקרות האקלים.

2 גרסאות טווח לבחירה

הדגם ישווק בגרסת מנוע אחת המתמקדת בעיקר בטווח נסיעה מקסימלי ופחות בביצועים ספורטיביים, נתון אגב שחשוב יותר למרבית לקוחות הדגמים החשמליים כיום, עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ו-34.7 קג"מ, המספק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. הדגם יוצע ב-2 גרסאות טווח לבחירה: ORA 07 Pure הכוללת סוללת 67 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 440 ק"מ, ו- +ORA 07 Pro המצוידת בסוללת 86 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה עד 570 ק"מ בתקן ה-WLTP לפי נתוני היצרן. הדגם תומך ביכולות טעינה מהירה DC מ- 10 ל- 80% ב- 36 דקות ו- 43 דקות בגרסת הטווח הארוך.

אורה 07

אבזור

כבר מגרסת הכניסה תקבלו אבזור עשיר הכולל: גג שמש פנורמי כיפתי, אפליקציה טלפונית לשליטה מרחוק על הרכב, מושבי ספורט קדמיים ארגונומיים מעור סינתטי הכוללים כיוונון חשמלי, זכרונות וחימום, בורר מצבי נהיגה, מולטימדיה עם מסך מגע "12.3 וחיבור ל- Apple CarPlay ול- Android Auto,, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, טעינה אלחוטית למכשיר הסלולרי, חניה אוטומטית, תאורת אווירה צבעונית עם 64 גוונים, גלגל הגה מעור מיקרו-פייבר, דלת Frameless (זכוכית ללא מסגרת), מצלמת 360 הכוללת אזהרת שטחים מתים,  לוח המחוונים המחולק ל-3 שעונים עגולים , וקונסולה מרכזית ודיפוני דלתות המצופים מעור סינטתי.

גרסת הטווח הארוך כוללת בנוסף: תוספת מצב נהיגה ספורט+,  11 רמקולים של מותג אינפיניטי מבית הרמן לסאונד איכותי, תצוגת עלית של נתונים על השמשה הקדמית, פתיחה חשמלית חכמה של תא המטען, פונקציית עיסוי, חימום וקירור במושבים הקדמיים ו- 6 כיוונוני כסא נהג חשמלי וספוילר חשמלי.

אורה 07

בטיחות

צמד דגמי ה-07 מגיעים עם מפרט בטיחותי מרשים המעניק להם דרגת בטיחות 8 הגבוהה ביותר של משרד התחבורה, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך היצרן מעריך שיקבל ציון מלא של 5 כוכבים, בדומה לדגם ה-03 שזכה בציון המלא ובאחד הניקודים הגבוהים ביותר במבחן הריסוק האירופאי. האבזור הבטיחותי כולל את מערכת הסיוע החכמה לנהיגה ORA Pilot 3.0. מערכת זו מציעה תכונות בטיחות משופרות ויכולות נהיגה חצי אוטונומית עם 28 סנסורים ומערכות בלימה שונות, כגון בלימת חירום במהירות נמוכה, מערכת סיוע לבלימה חירום, מערכת בלימת חירום אוטומטית עם סיוע לבטיחות הולכי רגל ורוכבי אופניים, אזהרת תנועה חוצה מקדימה ובלימת חירום גם בתנועה חוצה לאחור, 7 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד.

מחירון ואחריות

מחיר אורה 07 תחרותי לקטגוריה ונקבע על 194,900 שקל לגרסת ה-440 ק"מ טווח ו- 219,900 שקל לגרסת הטווח הארוך לתקופת ההשקה. הדגם יוצע עם אחריות מורחבת של 5 שנים ללא הגבלת ק"מ על הרכב ו -8 שנים על הסוללה או 160 אלף ק"מ הקודם מביניהם. מרווח הטיפולים עומד על כל 30,000 ק"מ או 24 חודשים. לקוחות הדגם יזכו גם למעטפת שירות ייחודית בקטגוריה הכוללת מוקד שירות ייעודי אשר יפעל 24/7, חילוץ באמצעות טעינה, שינוע לטיפולי הרכב, זמינות מיידית לטיפול בתקלות (עוד באותו יום) ועוד.

עוד מחדשות רכב