לא רק שופוני: האם אקספנג P7 היא אחת העסקאות הטובות בשוק החשמליות כיום?

המתחרה של טסלה מודל 3 מבית אקספנג מציעה עיצוב מפתה ואופציה ייחודית של דלתות מספריים לחובבי השופוני והרושם, אך משלבת גם ביצועים מצויינים, טווח נסיעה מרשים ובטיחות מושלמת, המגובים באבזור נדיב ותג מחיר הנמוך בשוק, אך בדרך תתבקשו להגיע לטיפול אחת לשנה, דרישה שפחות מתאימה בעידן החשמלי.

ששי כהן 10 בינו, 2024
אקספנג P7

אם בעבר התחלק שוק הרכב המקומי בין מותגי "מיינסטרים" שכללו את מותגי הרכב העממיים, ומותגי הפרימיום שכללו את שוק היוקרה, לפני כ-3 שנים הגיעה לכאן טסלה והשיקה קטגוריית "TECH" חדשה שכללה רכבים חשמליים וטכנולוגים בניחוח פרמיום ועם תג מחיר שלא גבוה משמעותית מהמקובל בשוק העממי. ההצלחה לא איחרה לבוא ואל אלפי הטסלה מודל 3 שהגיעו לכאן הצטרפו גם מתחרים שהביאו לפריחת הקטגוריה. למרות החיבה של השוק בשנים האחרונות לרכבי פנאי, הוכיחו הישראלים שהם עדיין מוכנים לאמץ מכונית סדאן ספורטיבית ובתנאי שהיא חשמלית, מאובזרת היטב ואופנתית. אשתקד נמכרו כאן 2,391 טסלה מודל 3, כ-702 מדגמי יונדאי איוניק 6 שהושקה כאן רק בקיץ האחרון, כ-251 מכוניות ו-79 מכוניות של ב.מ.וו i4 היקרה בחבורה. אל השוק הזה מצטרפת כעת גם אקספנג, עם דגם ה-P7 שמציע חידושים בקטגוריה, לצד תג מחיר בסיסי הנמוך ביותר. מה הסיכויים שלה להצליח כאן? יצאנו לבדוק


אקספנג הוא מותג רכב טכנולוגי חדש יחסית שהושק בארץ בסוף השנה החולפת, ומגיע גם הוא אלינו מסין כ-10 שנים לאחר שהחל את דרכו שם. מדובר במכונית סדאן מרשימה למראה, בעלת מרכב אווירודינמי ויעיל אנרגטית ומידות גדולות מהמקובל עם אורך של 4.89 מטר, רוחב של 1.89 מטר, גובה של 1.45 מטר ובסיס גלגלים שנמתח על 300 ס"מ, המספקים תא נוסעים מרווח במיוחד לחמישה נוסעים, לצד תא מטען סביר לקטגוריה בגודל 440 ליטר. הדגם משווק ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה תקבלו מבחוץ חישוקי גלגלים "18, גג זכוכית פנורמי, ידיות פתיחת דלתות מסוג "פופ-אפ", חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית ותאורה מלאה מסוג LED. רמת הגימור הגבוהה יותר מוסיפה גם חישוקי "19 ודלתות עם סגירה רכה – פריט המקובל במכוניות יקרות בהרבה. ל-P7 קיימת בארץ גם גרסת WING הכוללת "דלתות מספריים" הנפתחות כלפי מעלה לחובבי השופוני, הרושם ותשומת הלב על הכביש.

תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב נקי וכמעט נטול לחלוטין מתגים פיסיים. סביבת הנהג והנוסעים מרשימה למראה וכך גם איכות החומרים וההרכבה שמפתיעים לטובה. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה יותר, כלל גם מושבי עור נאפה ספורטיביים ואיכותיים בצבע אדום שתורמים לתחושה ספורטיבית (בגרסת הכניסה מושבי ספורט עם עור טבעוני), והאווירה טכנולוגית עם לוח מחוונים דיגיטלי "10.15 ומסך מולטימדיה "15 השולט על כל מערכות הרכב, אך עדיין לא כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (אמורים להצטרף בחודשים הקרובים). לפחות יש לו סים מובנה ואפליקצית WAZE שמצטרפת לשפע של אפליקציות, אך לטובת הבטיחות כל אפליקציות הוידאו ניתנות לשימוש רק במצב עמידה (P). בצד החיוב, ניתן לציין את השימוש הקליל במסך המגע של מרבית המערכות החיוניות תוך כדי נהיגה, ואת האימוץ של החדשנות של טסלה כמו היעדר כפתור ההתנעה, המתג של בלם היד החשמלי והשימוש באפליקציה טלפונית לפתיחת הרכב ועוד שעושים את החיים קלים יותר, וגם האבזור נדיב וכולל גם תאורת אווירה מתקדמת, בקרת אקלים כפולת אזורים, חימום מושבים קדמיים, מערכת לחניה אוטומטית שניתן לתפעל גם מהטלפון ומבלי לשבת במכונית ועוד, ומנגד להתלונן על היעדר ווילון לגג הזכוכית שעשוי להתברר כמעיק בימי הקיץ החמים בישראל.

אקספנג P7

ה-P7 מצטרפת לסגמנט החשמליות הספורטיביות עם צמד גרסאות הנעה לבחירה: הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי המפיק 276 כ"ס ו-44.9 קג"מ, המספק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות, לצד מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה מרשים של עד 576 ק"מ לפי נתוני היצרן, הודות לסוללת 86.2 קוט"ש. הגרסה הנבחנת כאן היא גרסת הביצועים הכוללת צמד מנועים חשמליים בהספק של 473 כ"ס ו-77.2 קג"מ, המספקים גם הנעה כפולה לגלגלים ותאוצות היסטריות ברמזורים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. על הכביש, מדובר במכונית שקטה ומבודדת במיוחד מרעשי חוץ, התאוצה חלקה ומספקת חיוכים מאוזן לאוזן ואחיזת הכביש גבוהה במיוחד, אולם ההגה קליל יחסית ולמרות שמדובר במכונית מהירה ומהנה, עם משקל עצמי של 2.2 טון, הגה קליל וממדים גדולים, היא איננה חדה כמכונית ספורטיבית לכל מי שמחפש סוג של מכונית ספורט אמיתית, אך נראה שנתון זה פחות מעניין את הרוכשים הפוטנציאליים.

אקספנג P7

למרות הכיול הספורטיבי וחישוקי הגלגלים הגדולים והצמיגים בחתך נמוך, מדובר במכונית נוחה במפתיע שאינה ממהרת להתרסק על בורות או לשדר את תחלואי הכביש לנוסעים. גרסה זו מבטיחה טווח נסיעה עד 505 ק"מ שתורגם במבחן לסדר גודל של 430 ק"מ בנסיעה לא ממש מאומצת, אך גם לא בתנאים שגרתיים. חבל רק שהרגנרציה רחוקה מלהיות יעילה ולא ממש ניתן להשתמש במצב של נסיעה על דוושה אחת וכמעט ללא שימוש בבלמים.

בסעיף הבטיחות לרכב חבילת בטיחות מרשימה, אמנם תיקון הסטייה מנתיב לעתים מעט אגרסיבי, אך לרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

אקספנג P7

בסיס גלגלים של 300 ס"מ מספק תא נוסעים מרווח מאוד גם מאחור

החל מ-199,900 שקל

במחיר החל מ-199,900 שקל לגרסת ההנעה האחורית, האקספנג P7 היא נכון להיום מכונית המנהלים החשמלית הזולה בישראל, ובתמורה ל-20,000 שקלים נוספים בלבד תוכלו לקבל את רמת הגימור הגבוהה יותר. מחיר גרסת הביצועים עומד על 267,000 שקלים ומי שירצה את גרסת "דלתות המספריים" הבכירה ייאלץ להיפרד כבר מ-300,000 שקלים. בתמורה למחיר הנ"ל תקבלו מכונית מרווחת, מרשימה למראה מבחוץ ומבפנים, מאובזרת היטב ובטיחותית, הנהנית מביצועים מרשימים וטווח נסיעה נדיב, המגובה באחריות נדיבה ל-7 שנים או 160,000 ק"מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 160,000 ק"מ, כאשר בסעיף התורפה, היעילות האנרגטית לא תמיד מרשימה והיבואן יחייב אתכם להגיע לטיפול אחת לשנה או 20,000 ק"מ. בשורה התחתונה, לדעתי דווקא גרסת ההנעה האחורית מספקת את התמורה הטובה במשפחה, לכל אלו שביצועים היסטריים מרמזור לרמזור הם לא הדבר החשוב בחיים ובכלל מדובר בעסקה טובה כיום בשוק החשמליות.

עוד ממבחני דרכים