לבעיה הזו לא ציפינו: 3 שנים עם טסלה מודל 3 והגיע הזמן לטסט ראשון…

איך הזמן טס כשנהנים… חלפו כבר 3 שנים עם טסלה מודל 3 והגיע הזמן לגשת לראשונה למבחן הרישוי. מצד אחד אין בדיקת זיהום אוויר, אין צורך לפתוח מכסה מנוע ואיך אפשרות "למשוך הנדברקס". מצד שני, הצלחנו להסתבך ולהזדקק לחצי מהבוחנים עם בעיה לא צפויה. אז מה קרה?

ששי כהן 07 במרץ, 2024
טסלה מודל 3

אומרים שאין שהזמן טס כשנהנים, ואכן קצת קשה לי להאמין שחלפו כבר 3 שנים מאז שהגיעה טסלה לישראל וקיבלתי את הרכב שלי במשלוח הראשון של המודל 3 שהגיע לארץ במרץ 2021 ממפעלי טסלה בארה"ב. אז לאחר שנתיים שבהם רק שילמתי את אגרת הרישוי השנתית והמופחתת של רכב חשמלי (558 שקל) והייתי פטור כמו כל רכב חדש מהצורך להגיע בשנתיים הראשונות למכון הרישוי כדי לבצע טסט שנתי, אז אחרי 3 שנים הגיע הזמן גם לטסט ראשון בפועל. אז איך מעבירים טסט רכב חשמלי שאין לו אגזוז, בלם יד ואפילו לא פותחים לו את מכסה המנוע משום שמה שהם ימצאו שם זה תא מטען קדמי ומקום למלאת נוזל למגבים? יצאתי לבדוק.


אז דבר ראשון, כבר התחלה טובה כאשר בעמדת מסירת המסמכים (רישיון רכב משולם ותעודת ביטוח חובה בתוקף), גיליתי שבדיקת טסט במכון הרישוי לרכב חשמלי עולה רק 65 שקלים, לעומת 96 שקלים ברכב מונע בדלק, וזאת משום שאין צורך בבדיקת זיהום אוויר משום שאין מערכת פליטה (אגזוז). יחד עם זאת, ניגשתי לטסט עם חששות משום שבאתר icar פרסמו בחודש דצמבר האחרון שבגרמניה "זכתה" טסלה בתואר המפוקפק "המכונית שהכי הרבה נכשלת בטסטים" תוך כדי שהיא עוקפת את דאצ'יה, וזאת בבדיקת הטסט הראשונה שנערכת לרכב לאחר 3 שנים (בדיוק כמו בארץ). האם הרכב שלי נדון לכישלון במבחן, ומדוע הסתבכנו כבר על ההתחלה במבחן והזדקקנו בערך לחצי מהבוחנים כדי לפתור את הבעיה הלא צפויה? אתם מוזמנים לצפות בסרטון.

עוד מחדשות רכב