לימוד זהירות בדרכים מנהג מרוצים

ירין שטרן, מנהגי המרוץ המובילים בישראל, חובר לעמותת אור ירוק ויסביר לתלמידי התיכון על נהיגה בטוחה וזהירה.

ששי כהן 20 בינו, 2015
ירין שטרן אור ירוק

עמותת אור ירוק, הפועלת לצמצום הקטל והנפגעים בתאונות דרכים, יוצאת בפרויקט חדש בשיתוף נהג המרוצים הישראלי ירין שטרן, במסגרתו ירצה שטרן על בטיחות בדרכים לתלמידי כיתות י"ב בכל רחבי הארץ. שטרן, אשר החל את דרכו המוטורית כבר בגיל 11 כנהג של קארטינג, נחשב כיום לאחד מנהגי המרוץ הישראלים המובילים ומתחרה כיום בקבוצת Team west-tec הבריטית במסגרת אירועי הפורמולה 3.


במסגרת הפרויקט החדש, ישוחח ירין עם בני הנוער על הסכנות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, התמודדות עם לחץ חברתי, החשיבות של צבירת ניסיון כנהגים צעירים, חגירת חגורת בטיחות והסכנות של היסח הדעת תוך כדי שימוש בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה, נושאים הרלוונטיים ביותר לקבוצת בני הנוער. לדברי " אור ירוק " מעורבותם של הצעירים בתאונות דרכים בישראל גבוהה וב- 2013 נהרגו 39 נהגים צעירים בתאונות דרכים (פי שניים בהשוואה ל- 2012) ו-214 נהגים צעירים נפצעו קשה (68 נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות דרכים עם אלכוהול). עוד עולה שלמרות שצעירים מהווים 15% בלבד מאוכלוסיית הנהגים, הם גורמים ל- 20% מהתאונות, ול-21% מהתאונות הקטלניות והקשות.

ירין שטרן בפרויקט אור ירוק

ירין שטרן בפרויקט אור ירוק


לדברי נהג המרוצים ירין שטרן " בניגוד למה שאולי נהוג לחשוב נהגי מרוצים הם הנהגים הזהירים ביותר. נהיגה בכביש הציבורי איננה דומה לנהיגה במסלול המרוצים. זו הזדמנות עבורי לחלוק מעט מהניסיון שרכשתי במהלך השנים, עם תלמידים שצעירים ממני בסך הכול בכמה שנים ולהסביר להם על ההשלכות המסוכנות של נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול והיסח דעת".

עוד מחדשות רכב