מתיחת פנים של אמצע החיים: סקודה קאמיק וסקאלה מתעדכנים

סקודה חושפת מתיחת פנים לסקאלה והקאמיק, צמד דגמים הקומפקטיים הפופולריים של היצרן, המציעים הופעה חיצונית מעודכנת, ריענון לתא הנוסעים, שדרוג חבילת הבטיחות וזניחת מנועי הדיזל.

ששי כהן 01 באוג, 2023
סקודה סקאלה, סקודה קאמיק 2024

שבועיים בלבד לאחר שחשפה איורים ראשונים כטיזר לדגמים החדשים, חשפה רשמית סקודה את דגמי 2024 המחודשים של דגמי הסקאלה והקאמיק, אשר זוכים לריענון של אמצע החיים שאמור לסייע להם לשמור על המכירות הנאות (במיוחד של הקאמיק) מול המתחרים החדשים שהגיעו בינתיים לשוק. לדברי סקודה, מאז שהוצג דגם הסקאלה ב-2019 (בהשקת בכורה עולמית בישראל אגב), נמכרו כ-230,000 יחידות שלו ב-58 מדינות בעולם, ומדגם הקאמיק, גרסת הג'יפון של הסקאלה שהגיע לשוק שנה מאוחר יותר, נמכרו עד כה כ-351,000 יחידות ב-60 מדינות בעולם, נתון שהפך אותו ל-SUV המצליח של היצרן בשנתיים האחרונות, עם מכירות הגבוהות משל הקודיאק והקארוק.


במסגרת מתיחת הפנים זוכה הסקאלה לעיצוב מחודש לחזית הכולל הופעה ספורטיבית יותר, יחידות תאורה חדשות עם חתימת אור מיוחדת ליום, ולראשונה אופציה לפנסי מטריקס LED חכמים בחזית. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב חדש, וגם חלקה האחורי של המכונית זכה לעדכונים קוסמטיים, לרבות תאורת LED תקנית. בתא הנוסעים שודרג לוח המחוונים בדיגיטלי, מערכת המולטימדיה עודכנה ("8 או "9.2) וכוללת אופציה לחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לצד משטח טעינה אלחוטי לנייד ושדרוג חבילת הבטיחות בהתראה על תנועה חוצה מאחור ובלימה אוט' ברוורס. כמו שלל דגמי סקודה החדשים, גם כאן מצהיר היצרן על שימוש נרחב יותר בחומרים ממוחזרים בתא הנוסעים. לראשונה תוצע בדגם גם רמת גימור "מונטה קרלו" הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית.

סקודה סקאלה 2024

סקודה סקאלה 2024

הג'יפון הקומפקטי סקודה קאמיק זוכה לעדכון קליל יותר למראה שאמנם כולל יחידות תאורה ופגושים בעיצוב חדש, אולם שינויים מהסוג שכנראה רק בעלים של הרכב הזה ישימו לב אליהם. גם כאן יפגשו הלקוחות אופציה לתאורת מטריקס LED חכמה וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש, לצד שימוש נרחב בתא הנוסעים בחומרים ממוחזרים המחליפים דיפוני פלסטיק, כמו למשל שילוב של בד ממוחזר לרוחב הדשבורד התורם לאווירה נעימה וחמימה יותר. כמו בסקאלה, גם כאן יוצע לוח מחוונים דיגיטלי כסטנדרט ומולטימדיה מעודכנת ("8.25-"9.2), לצד יציאות USB TYPE C מהירות, ממשק בקרת אקלים מחודש ושלל נגיעות עיצוב קוסמטיות.

סקודה קאמיק 2024

סקודה קאמיק 2024

את אחד החידושים המרכזיים בדגמים המחודשים תפגשו מתחת למכסה המנוע, עם זניחת מנועי הדיזל (פחות רלוונטי לנהגי המוניות בארץ…) והתמקדות בגרסאות הטורבו בנזין (TSI) המוכרות, שימשיכו להגיע לארץ בגרסת 1.0 ליטר, 3 צילינדרים המפיקה 115 כ"ס, וגרסת 1.5 ליטר, 4 צילינדרים המפיקה 150 כ"ס וכוללת טכנולוגיית ניתוק צמד צילינדרים בשיוט. בארץ הם יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטיות כפולת מצמדים, כאשר צימוד לתיבת הילוכים ידנית יוצע רק מעבר לים.

הדגמים החדשים יגיעו לארץ ככל הנראה רק ברבעון הראשון של 2024

 

עוד מחדשות רכב