ללא מתחרות (בינתיים): פולקסווגן פולו GTI במבחן

פולקסווגן פולו GTI חוזרת לישראל בגרסה מחודשת ואולי האחרונה בסדרה, עם נגיעות קוסמטיות קלות לעיצוב ושדרוג קל של הביצועים המלווה בנוחות ושימושיות בחיי היום יום. מתחרות לעת עתה אין לה בארץ והמחיר ממשיך לטפס ונקבע על 190 אלף שקל.

ששי כהן 01 בנוב, 2022
פולקסווגן פולו GTI 2022

אם עד לפני מספר שנים בודדות חשקתם בסופרמיני ספורטיבית ומהנה לבחירה, עמדו לרשותכם כמה מועמדות: פיג'ו 208 GTI, פולקסווגן פולו GTI, רנו קליאו RS וסיאט איביזה קופרה. נכון להיום, הבחירה שלכם הצטמצמה רק לפולו, לא משום שהיבואנים האחרים הפסיקו לייבא את המתחרות מרצונם, אלא משום שהן פשוט ירדו מפס הייצור. ובהיעדר תחרות המחירים כידוע מטפסים, ומחיר הפולו GTI החדשה שנחתה כאן בקיץ החולף כבר הספיק להתייקר ב-3,000 שקלים ל-189,900 שקל, לפני רישוי ותוספות.


פולקסווגן תוצרת דרום אפריקה

הפולו GTI המחודשת מגיעה אלינו ממפעל החברה בדרום אפריקה, והינה מתיחת פנים קלה לדור השישי שהוצג ב-2017 ומשווק רק בגרסת ה-5 דלתות השימושית, שצמחה עם השנים במידות ומרווחת היום יותר מהגולף GTI המקורית- האחות הגדולה יותר. העיצוב החיצוני זוכה לעדכונים קוסמטיים קלים, עם יחידות תאורה ראשיות חדשות בטכנולוגיית מטריקס LED חכמה, ופס תאורת LED שנמתח לרוחב הגריל הקדמי ומחבר ביניהן, פגוש מעט שונה עם פנסי ערפל LED וגם בחלקה האחורי של המכונית נרשמים יחידות תורה חדשות וכיתוב GTI מתחת ללוגו היצרן ובאופן מעט מוזר, ללא אזכור לשם הדגם "POLO".

פולקסווגן פולו GTI במבחן

חזית עמוסת פנסי LED וקרבית יותר למראה

מאובזרת היטב כסטנדרט

בתוך הרכב תמצאו את ריפודי המושבים המשובצים כמיטב מסורת ה-GTI של היצרן, מושבים ספורטיביים קדמיים, ואת העיצוב המוכר של הפולו החדשה בתוספת נגיעות קוסמטיות בצבע אדום לחידוד האווירה הספורטיבית, דוושות ספורטיביות, גג עם ריפוד שחור ואווירה כללית נעימה בהחלט. הדגם משווק ברמת גימור אחת ועשירה למדי, הכוללת מבחוץ תאורת LED מלאה (מטריקס LED בחזית כאמור), חישוקי גלגלים "17, גג שמש חשמלי ופנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה, וכשתיכנסו לרכב תגלו גם לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה עם מסל מגע "8 וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. למרות מערכת שמע איכותית עם 6 רמקולים, קצת היה חסר לי מערכת משודרגת וקצת יותר איכותית. מנגד, הרכב עמוס מתגי מגע (במולטימדיה, בבקרת האקלים ועל ההגה) שזה לא תמיד ידידותי למשתמש, אך לפחות בשבוע החולף הודיעה פולקסווגן שבעקבות הביקורת, תצמצם מעט את השימוש במתגי הטאץ'.

פולקסווגן פולו GTI 2022

סביבת נהג ונוסעים נוחה ונעימה למראה, האבזור עשיר אך נרשם ריבוי יתר במתגי מגע

ספורטיבית בעידן שמאמץ בחיבה חשמליות

אני מודה שבעידן החשמלי שמספק לנו יותר ויותר מכוניות עם תאוצות היסטריות, יציאה לדרך עם הפולו GTI החדשה כבר אינה מרגשת כבעבר, ועם הספק של 207 כ"ס ומומנט מירבי של 32.6 קג"מ שמפיק מנוע ה-2.0 ליטרים, מדובר ללא ספק במכונית מהירה עם 6.5 שניות ל-100 קמ"ש, אך כבר פחות כזאת שמייצרת פרפרים בבטן. עם זאת, את היתרון של המכונית תגלו כמובן בכבישים ההרריים, או בכל מקום שבו הכביש מתחיל להסתלסל, שם מתגלים יתרונות המרכב הנמוך יחסית (נמוכה בס"מ וחצי מול הפולו הרגילה), אחיזת הכביש הנפלאה שנובעת גם ממתלים קשיחים יותר והצליל הספורטיבי שבוקע מיציאת המפלט הכפולה, צליל אגב שרועש במידה מדויקת (לא שקט מדי ולא רועש מדי).

פולקסווגן פולו GTI במבחן

תיבת ההילוכים בדגם החדש הינה רובוטית כפולת מצמדים, עם שבעה הילוכים הפעם במקום שישה, ולרוב היא פועלת בזריזות ובהרמוניה מלאה עם המנוע. ובכל זאת, באופן אישי הייתי מעדיף תיבת הילוכים ידנית "כמו פעם" שללא ספק היתה משדרגת את חווית הנהיגה. אבל בעידן הנוכחי, ובמיוחד בישראל ומחירי הרכב הגבוהים במיוחד, תיבה אוטומטית מתבקשת כאן יותר, והפולו אינה מכונית לנהג בלבד, אלא עשויה לשרת משפחה בחיי היום יום, עם שילוב מוצלח של ביצועים ונוחות, ואף שימושית עם תא מטען בנפח 305 ליטר ובסיס גלגלים של 255 ס"מ המתאימים לאכלוס משפחה קטנה. צריכת הדלק נעה במבחן סביב ה-9 ק"מ לליטר בממוצע (ובתנאים לא מאומצים במיוחד). נהיגה שגרתית בחיי היום יום תניב תוצאה טובה יותר.

פולקסווגן פולו GTI 2022

ללא מתחרות

בשורה התחתונה פולקסווגן פולו GTI היא לצערנו עוד אחת מחביבות חובבי הנהיגה שתיכחד בשנים הקרובות כקורבן למעבר לדגמים חשמליים, וייתכן בהחלט שמדובר בפולו GTI האחרונה שתגיע לשוק. נכון להיום, אין לה מתחרות בארץ: כמה עשרות אלפי שקלים מתחת תוכלו לרכוש אבארט 500 קטנה ושימושית הרבה פחות, ובכמה עשרות אלפים כלפי מעלה תוכלו לרכוש את האחות הגדולה יותר גולף GTI או קופרה לאון ואחרות. במחיר של 190 אלף שקל הפולו GTI התייקרה שוב ואינה מספיק זולה כפי שהיינו רוצים, אך עבור אלו שעדיין חובבים מכוניות ספורטיביות קטנות מהסוג שמזכיר מעט את אלו שגדלנו עליהן, מציעה המכונית סופרמיני מהנה לנהיגה, לא קיצונית, כזאת שמתאימה לשימוש בחיי היום יום בנוחות לא רעה, מאובזרת היטב ולא קורעת בהוצאות הדלק. בחודש הבא עתידה לנחות בארץ יונדאי i20N – המתחרה הישירה היחידה שתהיה לה כאן, אך זו תוצע רק עם תיבה ידנית. יתרון או חיסרון? נצטרך לחכות עוד קצת כדי להחליט.

 

עוד ממבחני דרכים