לקסוס GS250 – מבחן דרכים

המשפט : "בת ישראל היקרה – יופייך נמדד בצניעותך ", מתאר אולי יותר מכל את יכולתה של ה GS250 החדשה להציע שלמות , מבלי לנקר עיניים . צניעות היא אחד המאפיינים המרכזיים ביהדות ומייצגת התנהגות שעיקרה הימנעות מהתנהגות מוחצנת האמורה להעיד על תכונותיו של האדם . מותג לקסוס כמעט תמיד מתקשר עם שמרנות וצניעות מסויימת בהופעה…

ששי כהן 18 במאי, 2012
לקסוס GS250 - מבחן דרכים

המשפט : "בת ישראל היקרה – יופייך נמדד בצניעותך ", מתאר אולי יותר מכל את יכולתה של ה GS250 החדשה להציע שלמות , מבלי לנקר עיניים .
צניעות היא אחד המאפיינים המרכזיים ביהדות ומייצגת התנהגות שעיקרה הימנעות מהתנהגות מוחצנת האמורה להעיד על תכונותיו של האדם . מותג לקסוס כמעט תמיד מתקשר עם שמרנות וצניעות מסויימת בהופעה החיצונית  . אמנם במקרה של ה- GS250 החדשה שנבחנת כאן , קשה עד בלתי אפשרי להציג אותה  כצנועה עם תג מחיר בסיסי שמתחיל ב – 354,000 ש"ח , אולם בהשוואה ישירה למותגי פרימיום אחרים כ- BMW ומרצדס , הופעתה החיצונית מעט פחות מתבלטת , מה שיכול להתאים מאוד למי שרוצה ליהנות מתחושת האיכות המושלמת והעושר בתא הנוסעים , אך מבלי לנקר עיניים יותר מדי . אבל אוסיף כדי שלא תבינו אותי לא נכון , היא בהחלט לא משעממת ופשוטה במראה החיצוני , אלא פשוט , קצת יותר צנועה .

לקסוס GS250 - מבחן דרכים

לקסוס GS250 – מבחן דרכים


הדור הרביעי של ה – GS נחשף בארה"ב בקיץ שעבר ומציע מהפך בעיצוב לעומת הדגם הקודם בעל הקווים העגלגלים . אם בעבר התמחתה ה GS בעיקר בלהציע מכונית סאלון פרימיום מרווחת ונוחה להפליא , מגיע הדור החדש ומבטיח איכויות נהיגה טובות משמעותית , אשר אמורות לקלוע גם לטעמו של איש העסקים חובב הנהיגה . כך , פינה את מקומו העיצוב המעוגל , של הדגם הקודם לטובת עיצוב זוויתי , ספורטיבי ומגובש יותר , ואמור לקלוע גם לטעמם של הלקוחות האירופאים ,  כאשר בלא מעט קווים , מזכיר באופן מעט מחשיד , את סדרה 5 של ב.מ.וו.  . התוצאה על כל פנים מרשימה ומכובדת , שגם אם לא ממש מסובבת ראשים , בוודאי אף אחד לא יטעה ויחשוב שמדובר במכונית מנהלים עממית חלילה .
לקסוס GS250 - מבחן דרכים

לקסוס GS250 – מבחן דרכים

כניסה לתוך תא הנוסעים , כבר לא משיארה מקום לספקות . תא הנוסעים עבר מהפך לעומת הדגם הקודם ומציע הרבה יותר את הקווים המקובלים אצל הגרמניות , מאשר בארה"ב וביפן . איכות הגימור ללא דופי , הנדסת האנוש לא פחות ממושלמת , והאיפוק המסוים בעיצוב החיצוני , פינה את מקומו לתחושת העושר וסביבת הנהג המפתה , הנדרשים בפלח שוק זה . הדשבורד זכה לציפוי עור בחלקו העליון , ובמרכזו נוסף שעון מחוגים יוקרתי נאה למראה . במרכז הקונסולה ממוקמת מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "8 גדול , השולט על ה DVD , מצלמת הרוורס ,מערכת הקול המשובחת , בקרת האקלים ודיבורית ה -BT המקוריים . נקודת תורפה אחת , נמצאת דווקא במפרט הרכב וחושפת היעדר ריפודי עור ומראות מתקפלות חשמלית בגרסת הבסיס שעולה 354,000 ש"ח . בהחלט לא מתאים ולא מקובל ברמות המחיר הנ"ל. מעבר לכך , כוללת המכונית כסטנדרט גם פנסי חזית בי -קסנון עם ניקוי פנסים ועיטורי לד , מושבי נהג ונוסע חשמליים עם זיכרון למושב הנהג , הגה מתכוונן חשמלית ,כניסה והתנעה ללא מפתח ,גג שמש חשמלי , חישוקי "17 ו- 10 כריות אוויר.
דגם המבחן, ברמת הגימור הבכירה: " פרימיום " כלל בנוסף ריפודי עור , דיפוני עץ , וילון אחורי חשמלי , הגה בשילוב עץ , תאורת לד היקפית בתא הנוסעים ועוד.
לקסוס GS250 - מבחן דרכים

לקסוס GS250 – מבחן דרכים

לחיצה על כפתור ה START ויוצאים לדרך . בניגוד לדור הקודם , משווקת ה GS החדשה עם מנוע צנוע יותר : V6 בנפח 2.5 ליטר המפיק 209 כ"ס , לעומת מנוע ה- 3.0 ליטר 249 כ"ס ששירת את הדגם הבסיסי הקודם . לקוחות המעוניינים ביותר בכח , יצטרכו לרכוש את הדגם ההיברידי המפיק הספק כולל של  345 כ"ס . יחד עם זאת , למרות חולשה יחסית בתגובת הדוושה , מספקת ה GS250 מספיק כח בחיי היום יום ונראה שרוב לקוחותיה יסתפקו בנתוני הביצועים המציעים תאוצה ל -100 קמ"ש תוך 8.6 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.  דווקא היום , כשמחירי הדלק מזנקים בעקביות כמעט מדי חודש , נראה שלא יתנגדו הלקוחות לתצרוכת דלק טובה יחסית שנעה בימי המבחן סביב 9.5 ק"מ לליטר , אשר נעשו ברובם במצב Eco בבורר תוכניות הנהיגה . בסעיף זיהום האוויר , היא מרשימה דווקא פחות עם פליטת CO2 העומדת על 207 גרם לק"מ ודרגת זיהום אוויר 13.
אבל , ללקסוס הזאת , יש יכולות גם ספורטיביות והרבה יותר הנאה מנהיגה , מה שמקבל ביטוי טוב יותר ככל הנראה דווקא בגרסה ההיברידית החזקה . מתלי המכונית , לא מכויילים על הצד הרך של הסקאלה ומצליחים להציע את אותה נוקשות מתבקשת בנסיעה במסלול הררי , לצד נוחות מושלמת כמעט בכל תנאי הדרך . אם תוסיפו לכך את ההגה הדי מתקשר ואת ההנעה האחורית , מתקבלת כאן מכונית מהנה לנהיגה עם ערך מוסף כשהכביש מתחיל להסתלסל . ואת כל זה , היא עושה בשקט מופתי בתא הנוסעים , או אפילו עם גרגור נעים לאוזן של מנוע ה- V6 תחת מאמץ.
לקסוס GS250 - מבחן דרכים

לקסוס GS250 – מבחן דרכים


מחיר לקסוס GS250 צנח בדגם החדש , הודות לשימוש במנוע צנוע יותר בגרסה הבסיסית , לצד התחרות האגרסיבית שמתחוללת בתקופה האחרונה בשוק היוקרה , מאז שיבואנית BMW החדשה , הוזילה מחירים בצורה דרמטית . עם תג מחיר בסיסי של 354,000 ש"ח , הדומה למחירי המתחרות בקטגוריה , מציעה ה GS250 מכונית פרימיום משובחת , הנהנת מעיצוב מגובש יותר משמעותית מהדגם היוצא שסבל מעיצוב גמלוני משהו , ועדיין מצליחה לשמור על איזה איפוק מסויים ושמרנות , אשר אולי דרושים יותר כיום בעידן המחאה החברתית . למרות התפשרות מסוימת ביחידת הכח , המציעה נתונים מעט פושרים ביחס לדגם הקודם , מספקת ה GS החדשה דווקא יותר חווית נהיגה , עם התנהגות כביש טובה יותר , וכבונוס , גם תצרוכת דלק טובה בנהיגה רגועה וחסכונית . בצירוף מוניטין האמינות המצוין של המותג , נראה שיש ל GS250 בהחלט מה להציע מול הטובות שבקטגוריה התובענית.

 

 
 

עוד ממבחני דרכים