מאזדה 2 היברידית תשווק באירופה ב-2022

מאזדה היברידית ראשונה! 7 שנים לאחר שהגיע לשוק הדור הנוכחי של מאזדה 2, חושפת היצרנית לראשונה גרסה היברידית למכונית, אך למעשה מדובר בטיוטה יאריס החדשה עם סמלים של מאזדה. למי שחושב שתהיה כאן הגברת התחרות והורדת מחירים, אז לא זה הסיפור במקרה הזה.

ששי כהן 07 בדצמ, 2021
מאזדה 2 היברידית

מאזדה 2 כבר די וותיקה בשוק והדור הנוכחי שלה כבר משווק יותר מ-7 שנים בעולם, אך הלילה הפתיעה החברה וחשפה את הגרסה ההיברידית למכונית הסופר-מיני הפופולרית שלה, שלמעשה תהיה גם המאזדה ההיברידית הראשונה של החברה. רק מה, לא מדובר כאן בדגם היברידי ראשון שפיתח היצרן, אלא שיתוף פעולה עם טויוטה שתייצר במפעלי החברה באירופה את היאריס החדשה עבור מאזדה, כמובן עם לוגו של מאזדה.

איך טויוטה שנאבקת בימים אלו בייצור מוגבל של היאריס עם בעיות הקורונה והמחסור בשבבים תוכל לפנות משאבים גם לייצור הדגם עבור מותג מתחרה? אז ככל הנראה זה מתאפשר הודות לפס הייצור החדש שהשיקה טויוטה בחודש החולף בצ'כיה, בו מרחיבה החברה את ייצור היאריס שנחשבת למכונית המצליחה ביותר של היצרן באירופה.

המאזדה 2 ההיברידית היא כאמור העתק מושלם של טויוטה יאריס ורק הסמלים שונו למותג מאזדה, מה שאומר שהם ייהנו ממכונית מודרנית ומעוצבת, המצוידת ביחידת הכח ההיברידית מהדור הנוכחי של טויוטה, הכוללת: מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 116 כ"ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. עם יחידת הכח הנ"ל מאיצה ה-"2 ההיברידית" מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות ומציעה צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

מטרת שיתוף הפעולה של מאזדה עם טויוטה הוא לאפשר מכונית חסכונית וידידותית במיוחד להיצע הדגמים של היצרן באירופה, שיעזור לה להימנע מקנסות על שיווק מכוניות מזהמות בשוק האירופאי ולשפר לה את המדד הירוק של החברה. הדגם ישווק לצידה של מאזדה 2 הרגילה החל מחודש אפריל 2022 ולא ברור לעת עתה אם גם יגיע לארץ. אם זה יקרה, אל תצפו לתחרות עם היאריס והורדת מחירים. אין כאן מקרה של הגברת התחרות אלא שיתוף פעולה מתמשך בין היצרנים.

עוד מחדשות רכב

שפת עיצוב חדשה