מבחן דרכים: אאודי Q2 החדשה 2021 (מתיחת פנים)

אופנה אורבנית? אאודי Q2 מתחדש במתיחת פנים ל-2021, הכוללת עיצוב מעודכן ומנוע 1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס כסטנדרט, אך באופן תמוה משהו, מגיע בגרסאות מקוצצות אבזור לעומת הדגם היוצא. שווה את הכסף?

ששי כהן 08 באפר, 2021
אאודי Q2 החדשה 2021

קרוב ל-4 וחצי שנים חלפו מאז שהושק בארץ אאודי Q2, רכב הפנאי הקטן בהיצע דגמי הפנאי של היצרן, שהיה בזמנו לא רק הג'יפון הקומפקטי והיוקרתי היחיד בישראל, אלא גם רכב פנאי עם שלל אפשרויות התאמה אישית ומראה אופנתי שביקש גם להתחרות בדגמים סטייליסטים אחרים בשוק. ה-Q2 זכה להצלחה נאה במכירות בישראל בשנים הראשונות לשיווק, ועם התקדמות הגיל נחלש קצת. באירופה לעומת זאת מדובר ברכב השלישי הנמכר ביותר של אאודי גם היום, כאשר רק ה-A3 וה-A1 פופולריות ממנו שם. כעת, הוא זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים, שאמורה להחזיר אותו לקדמת הבמה. יצליח לו?


אופנה אורבנית?

במסגרת מתיחת הפנים, זכה ה-Q2 לחזית מחודשת לרכב, הכוללת גריל ופגוש קדמי בעיצוב חדש וקשוח יותר, ויחידות תאורה בעיצוב חדש הכוללות גם תאורה ראשית מסוג LED. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים קלים "16 ואופציה ללהב בצבע שונה לקורה האחורית המקנה לרכב הופעה קצת יותר ייחודית, ובחלקה האחורי של המכונית נרשמים פגוש ויחידות תאורה בעיצוב חדש. הדגם משווק כעת ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר גרסת ה-Luxury הבכירה שנבחנת כאן כוללת גם שמשות אחוריות מושחרות וגג זכוכית חשמלי, אך ביחס לדגם הקודם שהבטיח להיות הג'יפון הכי סטייליסטי בעיר וכלל שפע של אפשרויות התאמה אישית, הדגם המחודש מגיע לארץ ללא אפשרויות לחבילות עיצוב אופנתיות וחבל רק שהיבואן ממשיך לתאר באתר שלו את הדגם כ-"אופנה אורבנית" ואף משתמש בתמונות של הדגם כשהוא מצויד בחבילות עיצוב מרשימות שמעניקות לו מראה קרבי יותר ואינן מוצעות ללקוחות בישראל.


תא נוסעים

בתוך תא הנוסעים השינויים כבר פחות מורגשים: העיצוב הכללי זהה לדגם היוצא ואאודי לא יישרה קו בדגם עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, והסתפקה בנגיעות קוסמטיות קלות והחלפת המולטימדיה בחדשה עם מסך מגע "8.3 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. חבל רק שצג המולטימדיה אינו מסוג מגע והשליטה עליו נעשית דרך ממשק תפעול מעט מסורבל או בשליטה ממתגים על ההגה. יחד עם זאת, איכות ההרכבה גבוהה וגרסת המבחן הבכירה שמצוידת בבקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה נאה, הגה ספורטיבי ועוד, מצליחה להקנות אווירה נעימה בתא הנוסעים, אם כי מעט פלסטיקית עם עודף של דיפוני פלסטיק המרפדים את הדלתות ושלל משטחים שונים וקצת פוגעים באווירה היוקרתית המתבקשת. הבעיה הגדולה יותר נמצאת בגרסאות הבסיס של הדגם שמגיעות עם אבזור ממש דליל ביחס לרכב ממותג יוקרתי בעל תג מחיר הנושק ל-200,000 שקל, ועוד יותר מרגיז שגם בגרסה הבכירה הנבחנת כאן לא תמצאו בתפריט קיפול מראות חשמלי ומצלמת רוורס שהפכו להיות פריטים די סטנדרטיים במכוניות זולות בהרבה. לפחות בסעיף השימושיות היא מרשימה עם תא נוסעים מרווח יחסית לקטגוריה ותא מטען בנפח נדיב של 405 ליטר.

אאודי Q2 החדשה 2021

 

בטיחות

ה-Q2 משווקת בארץ עם חבילת בטיחות מקורית הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון של סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ו 6 כריות אוויר, ובמבחן שנערך לה עם הצגתה ב-2016 זכתה המכונית לציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

אאודי Q2 החדשה 2021

על הכביש

בשונה מה-Q2 היוצאת ששווקה בארץ עם מנועי 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר לבחירה, הגרסה המחודשת משווקת רק עם מנוע הטורבו 1.5 ליטר 4 צילינדרים החזק יותר והפופולרי של היצרן, המפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. כשיוצאים לדרך, תנוחת הישיבה היא מעט גבוהה יותר מרכב משפחתי (גובה של 1.48 מטר), והמידות הקומפקטיות של הדגם (4.19 מטר לאורך, 1.79 מטר לרוחב), מאפשרות תנועה עירונית קלילה וזריזה, וכושר השתחלות קליל בתנועה גם ברחובות צפופים ומציאת חניה בקלות יותר. על הכביש, מדובר גם ברכב זריז למדי: התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות בלבד, המהירות המרבית עומדת על 218 קמ"ש והרכב מרגיש נעים ואפילו מהנה לנהיגה, יחד עם נוחות נסיעה גבוהה יחסית. כל עוד ולא תרמסו את דוושת הגז, מדובר גם ברכב שקט למדי ותיבת ההילוכים פועלת בהרמוניה מלאה עם המנוע ונהנית מהחלפות הילוכים זריזות וחלקות. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.

אאודי Q2 החדשה 2021

שווה את הכסף?

מחיר אאודי Q2 החדשה נקבע על 190,000 שקל לגרסת הכניסה ועד 210,000 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן. ה-Q2 בדגם המחודש נראה מעט מודרני יותר, ומציע ג'יפון איכותי קומפקטי ונעים מאוד לנהיגה, עם מנוע חזק המציע שילוב מוצלח של ביצועים נאים וצריכת דלק נמוכה יחסית. התלונה העיקרית נוגעת לרמת האבזור הנמוכה למדי ב-2 הגרסאות הראשונות, שמגיעות עם מפרט כמעט מעליב לרכב ממותג יוקרה. בשורה התחתונה, ברמת המחירים הנ"ל, ה-Q2 הוא אמנם אופציה זולה יחסית לעולם דגמי ה-SUV של אאודי, אך נדמה שדווקא הגרסה הבכירה שנבחנת כאן עשויה להיות המשתלמת יותר בחבורה, כאשר ביחס ל-Q3 המעט גדולה יותר, תוכלו לחסוך לא פחות מ-53,000 שקל.

___________________________________________________________________________________________

מעוניינים באאודי Q2 החדשה בגרסה ייחודית המצוידת בגג נפתח חשמלי במחיר של 169,000 שקל ההופך אותה לעסקה כבר מאוד מעניינת? לנו יש אותה בתנאי "0 ק"מ מליסינג". לפרטים התקשרו ל-052-4559999 (מודעה)




עוד ממבחני דרכים