מבחן דרכים: אופל קורסה 2020 החדשה

אופל קורסה GS LINE החדשה מציעה עיצוב חיצוני אטרקטיבי למראה, יחידת כח העוצמתית בקטגוריה וחבילת בטיחות מושלמת, אך האם היא שווה את אחד מתגי המחיר הגבוהים בסגמנט?

ששי כהן 08 במרץ, 2020
אופל קורסה 2020 החדשה

אופל קורסה היא אחת המכוניות הנמכרות והמצליחות בתולדות אופל לאורך השנים, עם יותר מ-14.6 מיליון עותקים שלה שעלו לכביש מאז החל שיווק הדור הראשון בעולם ב-1982. עכשיו יש לה דור חדש (ושישי במספר), אך לראשונה מדובר גם בדגם שפותח תחת קונצרן PSA הצרפתי שרכש אותו. האם מדובר בסוג של 208 עם סמל של אופל או שמדובר ברכב עם אופי גרמני? יצאנו לבדוק.

הדור החדש של הקורסה הוא בראש ובראשונה רכב מרשים למראה, ובמיוחד בגרסת ה- GS LINE הספורטיבית שנבחנת כאן. העיצוב האלגנטי של הדור החדש, יחד עם חבילת העיצוב הספורטיבית מספק רכב מפתה למראה ובמיוחד בצבע הכתום בסגנון של פעם (היה לשכן שלי פעם ווקסהול בצבע כזה…) שהגיע רכב המבחן, כשלהשלמת המראה החדשני מצויד הרכב בחישוקי גלגלים "17 קלים ונאים, יציאת מפלט כפולה, שמשות כהות מאחור ותאורת LED היקפית מלאה. מדובר לא רק בהתקדמות עצומה מול הדור היוצא של הקורסה שקצת היה משעמם למראה, אלא גם בהופעה מרשימה מול מרבית מכוניות הסופר-מיני החדשות.


תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים מדובר במהפכה של ממש: העיצוב מודרני, איכות החומרים וההרכבה קפצה מדרגה, עם שימוש נרחב בשלל משטחי פלסטיק רק שלא תמיד נראים בסגמנט הסופר-מיני. גרסת ה-GS LINE כוללת גם חבילת עיצוב פנימית ספורטיבית, עם מושבי ספורט עם ריפודים משולבים פסים צבעוניים עליזים, הגה ספורטיבי מצופה עור רך ונעים לאחיזה, דוושות אלומיניום, תקרת רכב בצבע שחור ופס אדום הנמתח לרוחב הדשבורד המשלים את אווירת הספורט. האבזור עשיר וכולל גג זכוכית פנוראמי שאינו נפתח חשמלית, עם וילון שגם הוא לא חשמלי (דווקא אהבנו את הרעיון הידני בסגנון רטרו), מולטימדיה מקורית עם מסך "7 אך עם תפעול מעט מסורבל, מצלמת רוורס, חיישני חנייה היקפיים, חיישני אורות וגשם, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית ועוד. בסעיף הבטיחות, רושמת המכונית מפרט מרשים עם התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, החלפת אורות אוט', התראת שטח מת במראות הצד ובקרת שיוט אדפטיבית.
אופל קורסה 2020 החדשה

מרווח, שימושיות

מעבר לכך, תמצאו ידית הילוכים מגניבה בסגנון סטיק של מטוס שהושאלה משלל דגמי פיג'ו ולוח שעונים בעל עיצוב קלאסי המשולב בצג דיגיטלי קטן של מחשב הדרך. המרווח לנוסעים מלפנים מכובד, אך מאחור ימצאו את עצמם יושבים נוח מקסימום שני מבוגרים ובתנאי שהם אינם גבוהים משמעותית מהממוצע. את סעיף השימושיות משלימים שפע של תאי אחסון ומחזיקי כוסות, תא כפפות ענק (בדומה לחלק מדגמי פיג'ו), ותא מטען בנפח 306 ליטר, אך היושבים מאחור לא זוכים לאבזור כמו יציאת USB או 12V ובוודאי גם לא פתחי מיזוג אחוריים.

אופל קורסה 2020 החדשה

על הכביש

הקורסה משווקת בארץ עם 2 מנועים לבחירה: 1.2 ליטר 100 כ"ס וגרסה מחוזקת שלו המפיקה 130 כ"ס אותה לקחנו למבחן. כשיוצאים לדרך, מדובר במכונית קומפקטית מאוד קלה לנהיגה, עם ראות טובה למרבית הכיוונים וממדים קומפקטים המאפשרים לה התנהגות עירונית קלילה וביצוע חניות באופן קליל. למרות שמדובר במנוע 3 צילינדרים, מדובר במנוע מאוזן למדי כאן, שאינו סובל מרעידות בזמן עמידה ורק הקול המחוספס שלו מעיד על היותו קומפקטי. יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית עם לא פחות מ-8 הילוכים, מדובר ביחידת כח חזקה המאפשרת ביצועים נמרצים, כושר סחיבה מרשים גם תחת אכלוס מלא של הרכב, כאשר מעבר בבורר מצבי הנהיגה למצב "ספורט" מחדד את האווירה, מגביר קלות את צליל המנוע ומאפשר ביצועים ספורטיביים, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, נתון אשר משאיר מאחור אפילו את גרסת הקורסה GSi, גרסת הספורט של הקורסה בשנות ה-90, למראות שכאן לא מדובר במכונית ספורט, אלא במכונית עם התנהגות ספורטיבית, ואפילו די מהנה יש לספר. בסעיף הנוחות, לא מדובר במכונית רכב בסגנון רכב צרפתי, אלא במכונית קשיחה יחסית בסגנון גרמני המכוונת גם לנהיגה מהירה ואחיזת כביש גבוהה, אולם נוחות הנסיעה ברוב סוגי הכביש יחסית טובה. בסעיף צריכת הדלק, עמדה צריכת הדלק של המכונית על כ-14 ק"מ לליטר בממוצע, בתנאי מבחן מעט מאומצים.

אופל קורסה 2020 החדשה

הסופר-מיני העוצמתית בקטגוריה

בסיכומו של מבחן, אופל קורסה החדשה מציגה התקדמות ענקית מול הדור היוצא וכוללת מפרט מרשים מאוד ביחס למקובל במכוניות הסופר-מיני כיום, עם הופעה מושכת ומפתה, תא נוסעים נעים לשהייה ומפנק, יחידת כח חזקה (בגרסת ה-GS LINE הנבחנת כאן) המשלבת בין ביצועים חמים לצריכת דלק נאה, בטיחות גבוהה והנאה מנהיגה. באופל מגבים את המכונית גם באחריות של 4 שנים והבטחה לטרייד אין עתידי במחיר מחירון, אך במחיר החל מ-106,000 שקל לגרסת הבסיס או 119,000 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן, מדובר בתג מחיר המציב אותה ברף העליון של המחירים בקטגוריה, שלדעתנו יקשה עליה להימכר כאן במספרים משמעותיים, וחבל, כי בשורה התחתונה מדובר במכונית מצוינת, אך המחיר דורש ליטוש.




עוד ממבחני דרכים