מבחן דרכים: וולוו XC40 פלאג-אין הייבריד

262 כ"ס וצריכת דלק של 55 ק"מ לליטר? וולוו XC40 פלאג-אין מבטיח שילוב מפתה של ביצועים חמים וצריכת דלק נמוכה במיוחד, אפשרות לנסוע על חשמל עד 45 ק"מ ואבזור עשיר כסטנדרט, המגובים גם בתג מחיר אטרקטיבי. איך זה מתבטא במציאות? יצאנו למבחן.

ששי כהן 14 בדצמ, 2020
וולוו XC40 פלאג-אין

שנתיים וחצי לאחר שנחת בארץ וולוו XC40, נציג היצרן בקטגוריית הג'יפונים הקומפקטים והיוקרתיים, המתחרה בדגמים כמו אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA, התרחבה משפחת ה-XC40 עם הגעתה של גרסת הפלאג-אין הייבריד (PHEV), או בשמה החדש בוולוו – "Recharge" המבטיחה שילוב של ביצועים חמים, צריכת דלק נמוכה במיוחד ואבזור עשיר כסטנדרט, המגובים בתג מחיר אטרקטיבי. עם הגעתו של הדגם לארץ, משלימה וולוו את משפחת ה-PHEV בארץ ומציעה כעת לכל הדגמים אופציה לגרסת פלאג-אין חזקה וחסכונית.

מבחוץ

מפגש במציאות עם ה-XC40 החדש חושף את אותו עיצוב מוכר של ה-XC40 הרגיל, בתוספת שקע טעינה חשמלי וכיתוב "Recharge" בקורה האחורית כדי שתדעו שמדובר ברכב חשמלי. מעבר לכך, מדובר באותו עיצוב מקורי וחריג של ה-XC40 השונה משפת העיצוב המאפפינת את דגמי וולוו. אני באופן אישי קצת פחות מתחבר לעיצוב החיצוני של הדגם ומעדיף את העיצוב הקלאסי של שאר דגמי היצרן, אולם ללא ספק אני בעמדת מיעוט, שכן מאז הגעת ה-XC40 לארץ, הוא נהנה מביקוש מרשים והתמקם במקום השני במכירות הסגמנט אחרי אאודי Q3 ולפני לקסוס NX300. לצד העיצוב הייחודי, מדובר ברכב שללא ספק בולט על הכביש עם גובה של 1.65 מטר, המציב אותו בין הגבוהים בקטגוריה. מעבר לכך, למרות שהוא קומפקטי, הוא די משפחתי במידות עם 4.42 מטר לאורך ו-1.86 מטר לרוחב לצד תא מטען נדיב בנפח 460 ליטר.


תא נוסעים

גם בתוך תא הנוסעים נחשפת אותה קבינה מוכרת וחביבה של הדגם הרגיל, אך האבזור כאן עשיר כסטנדרט וכולל לוח שעונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה אנכי "9 התומך באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מערכת שמע יוקרתית עם רמקולים של Herman Kardon המפיקה צלילים משובחים, מושבי עור, מושב נהג חשמלי עם זכרונות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפות אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע יד, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים קלים "18, קיפול מראות חשמלי , חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, בלם חניה חשמלי ועוד. בקיצור, אין תלונות. בנוסף, המרווח מפתיע לטובה ויכול לשרת משפחה ממוצעת ללא כל בעיה, הודות בין השאר לבסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ וגג גבוה התורם לתחושת המרחב ברכב. איכות החומרים וההרכבה גבוהים כמצופה, הנדסת האנוש טובה, התפעול של שלל המערכות קליל ואינו דורש יותר מדי ידע מקדים וגם אהבתי את דיפוני השטיחים החמימים למראה שמרפדים את הדלתות, במקום ציפויי פלסטיק זולים המאפיינים את תעשיית הרכב כיום.

וולוו XC40 פלאג-אין

בטיחות

בסעיף הבטיחות מציע הדגם חבילת בטיחות מרשימה שמגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור וכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, התרעת עייפות הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

על הכביש

החדשה העיקרית נמצאת כמובן מתחת למכסה המנוע, שם תמצאו מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, אשר יחד עם מנוע חשמלי מפיקים הספק משולב של 262 כ"ס ומומנט מירבי משולב של 43.3 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. על הכביש מדובר במכונית זריזה עד מאוד: התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, עקיפות נעשות לרוב בקלילות ועם ליטוף קליל של דוושת הגז, אך בנהיגה מעט אגרסיבית הורגשה פעולה לא ממש חלקה של החלפת 2 ההילוכים הראשונים. גם בסעיף הבלימה דוושת הבלם דורשת הסתגלות קלה, כאשר היא כוללת 2 מצבי בלימה שגם כאן אחד מהם משתלב בצורה מעט אגרסיבית. מעבר  לכך, נוחות הנסיעה מצוינת, מדובר ברכב שקט ביותר הודות לאפשרות לנסוע על חשמל בלבד וכמו כל רכב חשמלי הוא מאוד מאוד נעים לנהיגה ומפנק. טווח הנסיעה על חשמל בלבד נע סביב ה-40-45 ק"מ במציאות (בתנועה עירונית תגיעו למקסימום), וזמן הטעינה של הסוללה נעה סביב השעתיים וחצי בעמדת טעינה ביתית מסוג מוד 2. המהירות המרבית אגב של הדגם, מוגבלת כמו כל דגמי וולוו החדשים ל-180 קמ"ש לטובת הבטיחות, אך ללא ספק זה נתון שלא אמור להטריד אתכם בארץ. בסעיף צריכת הדלק, כמו בכל דגם PHEV, אם הק"מ היומי שלכם עומד על כמה עשרות ק"מ בודדים, אתם עשויים לפגוש את תחנת הדלק אפילו אחת לכמה חודשים (במידה ותדאגו להטעין את הסוללה לפי הצורך כמובן), ואז אתם עשויים להגיע לנתונים סביב ה-40-50 ק"מ לליטר במציאות. ככל שהק"מ היומי שלכם גבוה יותר, צריכת הדלק תעלה ותגיע בסופו של דבר לנתונים המקבילים למכונית היברידית.

וולוו XC40 פלאג-אין

שווה את הכסף?

חד משמעית כן ! במחיר החל מ-259,900 שקל לגרסת הכניסה שמגיעה ברמת אבזור עשירה מאוד (ולדעתי האישית בהחלט מספקת), התמחור של וולוו XC40 פלאג-אין אגרסיבי, וזול בקרוב ל-40,000 שקל מהמתחרה העיקרית שלה כעת -ב.מ.וו X1 בגרסת ה-PHEV שלה. מחיר ריינג' רובר איווק PHEV שהושק כאן בשבוע החולף כבר מטפס ל-415,000 שקל גבוהים במיוחד ואפילו מחיר פיג'ו 3008 פלאג-אין שאינה מכונית יוקרה, מגיע בגרסה הבכירה שלה ל-5,000 שקל בלבד פחות ממחיר ה-XC40. קפיצה מדרגה אגב של הוולוו לרמת הגימור הבכירה שלה, ידרוש ממכם בסה"כ תוספת של 16,000 שקל. בתמורה למחיר הנ"ל, מציעה ה-XC40 פלאג-אין ג'יפון משפחתי מאובזר ביותר, מפנק בנהיגה, עם ביצועים חמים וצריכת דלק כמעט אפסית במחיר תחרותי. בשורה התחתונה: מאז שהוא נחת כאן, הוא הפך להיות הדגם הנמכר ביותר במשפחת ה-XC40 ואנחנו מעריכים שהוא ימשיך להתברג גבוה מאוד בטבלת המסירות של הגי'פונים היוקרתיים הקומפקטיים.




עוד ממבחני דרכים