מבחן דרכים: טויוטה קורולה קרוס – חסכונית ויעילה אך יקרה

טויוטה קורולה קרוס מצטרפת לסגמנט הג'יפונים המשפחתיים עם עיצוב חיצוני מאופק, ואיכות חומרים לא מרשימה בתא הנוסעים, אך מפצה ביחידת כח יעילה וחסכונית המציעה את נתוני צריכת הדלק הטובים בקטגוריה. למרות מחיר גבוה מהצפוי, תהיה ככל הנראה להיט נוסף.

ששי כהן 11 באוק, 2022
טויוטה קורולה קרוס

רק לפני עשור קטגוריית רכבי הפנאי היתה עוד נישה צדדית בשוק הרכב המקומי ואחזה ב-12% ממכירות הרכב החדש בישראל. מאז צמחו מכירות דגמי ה-SUV באופן קבוע, במהלך 2018 נרשם המהפך בו הפכה קטגוריית רכבי הפנאי למבוקשת ביותר בארץ ונכון להיום נתח השוק של דגמי הפנאי עומד על 49% מכלל שוק הרכב החדש, זאת אומרת אחד מכל 2 רכבים חדשים שנמכר כעת הוא ג'יפון. ליבואנית טויוטה היו עד כה לא פחות מ-6 דגמי SUV באולם התצוגה להציע, אך דווקא בקטגוריית ה-C-SUV של הג'יפונים המשפחתיים, היא הסתפקה רק בדגם ה-CH-R המעוצב ומוצלח אך קומפקטי מדי, וכעת מצטרפת גרסת הקורולה קרוס שמבוססת על הקורולה סדאן ואמורה להעמיק את אחיזתה של טויוטה גם בסגמנט הזה.

מפגש במציאות עם הקורולה קרוס חושף רכב פנאי משפחתי בעל עיצוב מאופק ושמרני, שמצד אחד מזוהה עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, אך מצד שני חסר לו קצת את הפיתוי שמציעים דגמים כמו קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 המתחרים בו, ורבים אף רואים בו את גרסת טויוטה לסוזוקי S-CROSS (קרוסאובר), אך זה קטן ממנו במידות.


תא נוסעים פשוט יחסית

כשנכנסים לרכב פוגשים את סביבת הנהג המוכרת מהקורולה המשפחתית, אך זו עברה שינויים קוסמטיים קלים המתרכזים בעיקר בלוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא (לראשונה בדגמי הקורולה) ומולטימדיה עם מסך גדול יותר "10.5, שניהם כסטנדרט בכל רמות הגימור ואף דוברי עברית, עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) שמוצעים לראשונה במשפחת הקורולה ותנוחת ישיבה גבוהה משמעותית מגרסת הסדאן. איכות החומרים פשוטה יחסית במפתיע, עם שלל משטחי פלסטיק קשיח וכהה שעוטפים חלקים נרחבים מתא הנוסעים והאווירה מעט קודרת למרות שקיבלנו את רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה שלו "אדוונצ'ר" הכוללת גם מושבים עם ריפוד משולב בד ודמוי עור, חימום מושבים קדמיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי עם ווילון חשמלי ועוד. יחד עם זאת, מדובר בתא נוסעים מרווח יחסית למרות בסיס גלגלים קטן יותר (264 ס"מ) ונדמה שמשפחה ממוצעת לא תסבול מבעיית מרחב.

טויוטה קורולה קרוס

דור 3 לחבילת הבטיחות המתקדמת של טויוטה

את 2 היתרונות הגדולים של הרכב תמצאו ב-2 סעיפים מאוד חשובים: בטיחות וצריכת דלק, כאשר בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית בחבילת הבטיחות החדשה -T-MATE של היצרן, הכוללת התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ועצמים גדולים על הכביש, עם זיהוי משופר ובלימה אוטונומית כולל מניעת התנגשות בצמתים משופרת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית המאיטה מהירות בעקומה, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה בלוח המחוונים ועוד. חבל רק שהתרעת שטח מת במראות והתרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוט' ברוורס וחיישני חניה היקפיים תקבלו רק ברמת הגימור הגבוהה. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אך במבחן המקביל בארה"ב זכה לציון המקסימלי.

טויוטה קורולה קרוס

צריכת הדלק הטובה בקטגוריה

הקורולה קרוס משווקת בארץ רק בגרסתה ההיברידית, הכוללת מערכת היברידית מדור חמישי של היצרן, המבטיחה לצד צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים מבעבר, גם יותר חווית נהיגה. מתחת למכסה המנוע תמצאו את מנוע הבנזין 1.8 ליטר ותיבה אוטומטית רציפה שמגיעים מהקורולה סדאן, אך הודות למערכת ההיברידית החדשה, ההספק צמח ב-18 כ"ס ל-140 כ"ס, המומנט עלה ל-18.9 קג"מ והביצועים, גם אם לא מרגשים, בהחלט נאים עם 10 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ויכולות עקיפה זריזות יחסית בשעת הצורך. את השדרוג בחווית הנהיגה עליה מצהיר היצרן, תמצאו כנראה בגרסת ה-2.0 ליטרים ההיברידית 197 כ"ס שמוצעת ללקוחות באירופה, אך היבואן מבטיח לנו שתגיע בעתיד גם לארץ (לא בעתיד הקרוב). ובכל זאת, הקורולה קרוס היא אכן מכונית נעימה יותר לנהיגה מהמוכר בדגמים ההיברידים של היצרן. תיבת ההילוכים האוטומטית-רציפה כמעט ואינה רועשת תחת מאמץ, הביצועים אף עשויים להעלות חיוך מדי פעם על הפנים שלכם ובכלל מדובר במכונית די שקטה ונוחה, עם מערכת מתלים רכה יחסית המצליחה לספק נוחות נסיעה טובה. את ימי המבחן סיימנו עם 16.5 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מרשים מאוד, וסביר להניח שמי שינהג לפי כללי החיסכון בדלק, ישפר עוד יותר את התוצאה.

טויוטה קורולה קרוס

בחלק מהמבחן הראה מחשב הדרך צריכת דלק של 18.1 ק"מ לליטר בממוצע.

לסיכום

טויוטה קורולה קרוס מצטרפת לסגמנט התחרותי ביותר בישראל ושם צפויה לה תחרות לא פשוטה. מצד אחד, העיצוב שלה רחוק מלסובב ראשים, תא הנוסעים שלה פשוט יחסית ביחס למחיר וגם רמת האבזור אינה נדיבה במיוחד ב-2 רמות הגימור הראשונות. מצד שני, מדובר במכונית מאוד נעימה לנהיגה ועם נתוני צריכת הדלק הטובים ביותר כיום בקטגוריה (אם נשים רגע בצד את דגמי הפלאג-אין המחייבים עמדת טעינה כדי להיות באמת חסכוניים), ואם מצרפים לחבילה את מוניטין סחירות, שמירת הערך והאמינות הגבוהים שמלווים את דגמי טויוטה, יש כאן עסקה שבהחלט עשויה להביא אלפי לקוחות מדי שנה. עם תג מחיר התחלתי של 169,000 שקלים, היא גם יקרה מהצפוי וגרסת המבחן הבכירה שעולה 185,000 שקל נשמעת מצד אחד יקרה מאוד, אך מצד שני כאשר מחיר גרסת הספורטאז' ההיברידית (והמפוארת יותר) עומד על 230,000 שקל, אז פתאום היא נשמעת תחרותית…

 

עוד ממבחני דרכים