מבחן דרכים: טויוטה C-HR החדשה 2020

אחרי שכבש את השוק עם יותר מ-15,000 מסירות ב-3 שנים, זוכה טויוטה C-HR למתיחת פנים הכוללת מראה מעודכן, יחידה היברידית חדשה והבטחה לתא נוסעים שקט יותר. איך הוא במציאות? יצאנו למבחן דרכים ראשון על הכביש הישראלי.

ששי כהן 19 בפבר, 2020
טויוטה C-HR החדשה 2020

מכוניות קונספט ראוותניות המעוררות את בלוטות החשק, הן מחזה נפוץ בתערוכות רכב בין לאומיות, רק חבל שגרסאות הייצור שלהן, מציעות ברוב המקרים עיצוב די שגרתי, ואכזבה מחוסר היצירתיות והאומץ של היצרנים לספק משהו מתקדם ושונה. יחד עם זאת, בכל כלל יש תמיד גם יוצא מהכלל, ואחד כזה הוא טויוטה C-HR, הג'יפון בעל המראה החללי שהוצג לפני 4 שנים כדגם קונספט ראוותני (ובמיוחד ליצרנית רכב שמרנית כמו טויוטה), ובאופן מפתיע התגלגל לפס הייצור כמעט ללא שינוי, עם עיצוב חריג ומתקדם שהפך ללהיט מכירות של טויוטה בארץ ובעולם.

עכשיו יש גם מתיחת פנים של אמצע החיים, שנועדה לטפל בנקודות התורפה ולרענן את הדגם מול שלל המתחרים החדשים שהצטרפו לקטגוריה. מה יש לו להציע והאם הוא מצדיק את אחד מתגי המחיר הגבוהים בקטגוריה? יצאנו לסיבוב היכרות.


מפגש במציאות עם ה-C-HR החדש, חושף את אותו מראה מוכר שעבר עדכון קליל להופעה החיצונית, שסביר שרק בעלים של הדגם היוצא יבחינו בשינוי. כשמתעמקים ברכב, ניתן להבחין בחזית שעבר ליטוש, פנסים ראשיים בטכנולוגיית LED כסטנדרט, פגוש בעיצוב חדש, נגיעות קוסמטיות למרכב, ועדכון לזנב המכונית הכולל פנסים משולבים LED, ספוילר אחורי תחתון בציפוי שחור מבריק ונגיעות קלות נוספות. בשורה התחתונה, בטויוטה השכילו לעדכן קלות את ההופעה החיצונית ולא לפגוע בעיצוב המוצלח של הדגם המקורי, אשר גם אחרי 3 שנות שיווק נראה עדיין מודרני ועדכני.

טויוטה C-HR החדשה 2020

גם בתוך הקבינה רושם הדגם המחודש עדכונים קלים למראה ולאבזור, כאשר עיקר השינויים כולל מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8, התומכת לראשונה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומאפשרת הרצת WAZE ואפליקיות נוספות מהטלפון ישירות למסך הרכב באמצעות כבל USB (ואפשרות לשדרוג מערכת ל-CONNECTED הכוללת סים עצמאי ושלל אפליקציות). לזכותה של המערכת החדשה גם כפתורים מכאנים המצטרפים לצג המגע ומאפשרים תפעול קליל יותר, אך הגרפיקה של המערכת מעט מיושנת. בנוסף, וויתרו בטויוטה על משטח הטעינה האלחוטי ואיכות החומרים עלתה כיתה עם יותר משטחי פלסטיק רך למגע. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור החדשה והבכירה "Lounge Edition", כלל גם מושבי ספורט נוחים עם ריפודים משולבים עור ובד, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב שפעלה באופן מרשים, מערכת שמע יוקרתית של JBL הכוללת 9 רמקולים (3 מהם סאב וופר) שהפיקה צלילים משובחים, וחבילת בטיחות מושלמת שכללה התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ביום, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורים בלוח השעונים שמגיעים כסטנדרט בכל רמות הגימור בתוספת התראת שטח מת במראות הצד, התראה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס ברכב המבחן.

טויוטה C-HR החדשה 2020

ה-CHR המחודשת משתדרגת ביחידה היברידית חדשה הכוללת מצברי ליתיום-יון, המבטיחה שיפור בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. מתחת למכסה המנוע מדובר באותה יחידת כח מוכרת, הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 122 כ"ס, ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. למרות שהיו בעבר תלונות על ביצועי הרכב שאינם מספיק ספורטיביים, צריך לזכור שה-C-HR מכוון בראש ובראשונה לחיסכון בדלק ואינו מכוון לביצועים, אך יחד עם זאת, מדובר ברכב זריז למדי, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש שאורכת 11 שניות. הדגם החדש עבר גם טיפול בבידוד תא הנוסעים מרעשי מנוע וחוץ, עם דיפון מחודש של 11 נקודות רגישות במרכב הרכב, האמורים לספק נסיעה שקטה יותר. על הכביש מדובר אכן בשינוי שמורגש, כאשר בתוך העיר מדובר במכונית שקטה למדי, אך יחד עם זאת, נסיעה מאומצת באיזורים הרריים, מספקת קצת יותר רעש מהצפוי בתוך תא הנוסעים, בעיקר בשל תיבת ההילוכים הרציפה. אל אלו מתלווים נוחות נסיעה מצוינת ואחיזת כביש גבוהה של הרכב. נקודת התורפה העיקרית של הרכב, היתה ונותרה המרחב המצומצם יחסית בספסל האחורי, המספק מרחב סביר עבור זוג מבוגרים, או שלושה ילדים קטנים (שאינם נזקקים למושבי בטיחות). נפח תא המטען סביר ועומד על 377 ליטר. את אחד היתרונות הגדולים של הרכב תמצאו כמובן בסעיף צריכת הדלק, עם צריכת דלק שנעה סביב ה-20 ק"מ לליטר במציאות בתנאים נינוחים ולא מאמצים, המהווים שיפור מול הדגם היוצא.

טויוטה C-HR החדשה 2020

שווה את הכסף?

מחיר טויוטה C-HR החדשה מתחיל ב-143,900 שקל לדגם הבסיסי ומגיע עד ל-159,900 שקל לגרסה הבכירה הנבחנת כאן, הכוללת אבזור עשיר למדי. ברמת המחירים הנ"ל, מתייצבת המכונית בפסגת הקטגוריה של הג'יפונים הקומפקטיים, אך תמורתם תקבלו את אחד הקרוסאוברים המקוריים היפים על הכביש, תא נוסעים איכותי ומאובזר, יחידת כח היברידית המספקת צריכת דלק מרשימה, נוחות נסיעה גבוהה וחבילת אבזור בטיחותי עשירה כבר מגרסת הבסיס, כאשר בסעיף החובה, המרווח במושבים האחוריים מצומצם יחסית, והרכב מעט רועש ביחס לצפוי תחת נהיגה מאומצת. כשמוסיפים למשוואה גם את המוניטין המוצלח של טויוטה (אמינות, סחירות ושמירת ערך), מתקבלת כאן עסקה מעניינת, שללא ספק תסייע להמשך הצלחת הדגם בארץ.




עוד ממבחני דרכים