מבחן דרכים: יונדאי איוניק החדשה (מתיחת פנים)

יונדאי איוניק מתעדכנת בעיצוב מחודש, תא נוסעים מעוצב, שקט ומפנק מבעבר, ויחידה היברידית חסכונית בטירוף שחוצה בקלות את ה-"20 ק"מ לליטר" במציאות. חבל רק שלרשות המסים כואב החיסכון האדיר בהוצאות הדלק של הלקוחות והמיסוי עומד לזנק כבר בינואר.

ששי כהן 28 באוק, 2019
יונדאי איוניק החדשה

"ההצלחה השקטה"

יונדאי איוניק הושקה בארץ בסוף 2016 ובין לילה הפכה ללהיט מקומי, עם יותר מ-25,000 עותקים שעלו ממנה עד כה לכביש, רובם אמנם לציי הרכב שאימצו אותה בחיבה, אך גם לא מעט ממנה שהלכו ללקוחות פרטיים, הן ברכישה ישירות מהיבואן והן בשוק ה-0 ק"מ מליסינג (שמופנה ברובו ללקוחות פרטיים). אשתקד היא אף היתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, אך השנה איבדה מעט מזוהרה עקב הגעתה של הקורולה ההיברידית. מתיחת הפנים של אמצע החיים שעברה האיוניק והגיעה עתה לארץ, אמורה לחזק את יכולותיה מול המתחרה החדשה, כשברקע רשות המסים מעוניינת לעשות סוף לחגיגת המכוניות ההיברידיות שהשתלטו על סגמנט המשפחתיות, ולייקר את המס עליהן מ-30% כיום ל-45% כבר בינואר הקרוב.


יונדאי איוניק החדשה

עיקר השינויים בעיצוב החיצוני נרשמים בחזית

 מה נשתנה?

מפגש במציאות עם האיוניק המחודשת, חושף את אותו עיצוב מוכר ונאה של הדגם היוצא, אשר זוכה בגרסה המחודשת להופעה מודרנית ומושכת יותר, עם עיצוב מחודש לחזית הרכב, יחידות תאורה בטכנולוגיית LED מלאה (בגרסת ה-Supreme), חישוקי גלגלים בעיצוב חדש וספורטיבי יותר, ועדכון לחלקה האחורי של המכונית כולל יחידות תאורה LED חדשות. האמת שגם צבע האפור בטון של רכב המבחן נראה מצוין והמכונית בהחלט נראית מרשימה.

קפיצת מדרגה בתא הנוסעים

אבל את החדשה העיקרית בדגם החדש תמצאו דווקא בתא הנוסעים, שם הקשיבו ביונדאי לתלונות הלקוחות של הדגם היוצא, וטיפלו בנקודת התורפה העיקרית שנגעה לעיצוב המעט פשוט של תא הנוסעים. זה לא שהאיוניק היתה מכונית דלה באבזור, להיפך: כבר בגרסת הליסינג הבסיסית שלה היא היתה הרבה יותר מאובזרת מהמקובל בקטגוריה, אולם העיצוב הכללי של תא הנוסעים היה מעט פשוט. בדגם המחודש הוחלף כל הדשבורד בחדש, לוח השעונים הדיגיטלי עוצב מחדש, וכך גם פתחי המיזוג, המולטימדיה שהוחלפה בחדשה עם מסך "צף" בגודל "8, וגם קונסולת המכשירים המרכזית שעוצבה מחדש וקיבלה לוק יוקרתי וכפתורי מגע. אל אלו הצטרפו צבעים חדשים ודיפונים חדשים לדלתות ולמושבים, אשר יצרו אווירה מאוד נעימה בתא הנוסעים.

יונדאי איוניק החדשה

אבזור מפנק אבל…

האיוניק המחודשת משווקת כמו קודמתה ב-2 רמות גימור, כאשר שתיהן עשירות למדי ואף שודרגו בדגם המחודש. כך למשל ברמת הגימור הבסיסית " Premium" תקבלו לראשונה מולטימדיה מקורית עם מסך "8 ומצלמת רוורס, הכוללת גם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומאפשרת הרצת Waze ואפליקציות נוספות מהנייד, עימם זונחת המכונית את מערכת ה- Connected שליוותה את הדדגם היוצא ומוצעת מעתה כאופציה. אליהם מצטרפים: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי סגסוגת "17, גלגל הגה וידית הילוכים מעור ולראשונה גם בלם יד חשמלי ושמשות אחוריות מושחרות, אליהם מצטרפים בגרסת ה-"Supreme" גם קיפול מראות חשמלי, תאורת אווירה ולוח שעונים דיגיטלי מורחב. יחד עם זאת, באופן לא ממש ברור, הטעינה האלחוטית של הסמארטפון ירדה מהתפריט וחבל.

יונדאי איוניק החדשה

חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש, שמשות מושחרות ועדכון לזנב הרכב

בסעיף הבטיחות, ממשיכה האיוניק להגיע עם מפרט מרשים הכולל: התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית בעלת מנגנון זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, התראת עירנות הנהג ו-7 כריות אוויר, כאשר רמת הגימור הבכירה מוסיפה גם התראת שטח מת במראות הצד והתראת תנועה חוצה מאחור. גימיק נחמד כולל בדגם החדש גם התראה אם הרכב שעמד לפניכם ברמזור או בפקק החל לנוע (לטובת אלו שמרחפים קצת בעת עמידה או מתעסקים בדברים אחרים…

חסכונית בטירוף

אחד היתרונות המובהקים של המכוניות ההיברידיות, נוגע כמובן לצריכת הדלק ולפליטת המזהמים הידידותית לסביבה, וגם הדגם היוצא של האיוניק הצטיין בסעיפים האלה והציע (לאלו הנוהגים בצורה חסכונית) לא פחות מ-20 ק"מ לליטר בתנאי אמת. בדגם המחודש עודכנה קלות היחידה ההיברידית, שמציעה כעת נתונים טובים אף יותר ובימי המבחן הצלחנו להגיע לקרוב ל-22 ק"מ לליטר במציאות בנהיגה משולבת שכללה הרבה נהיגה עירונית לצד שיוט נינוח בכביש המהיר.

יונדאי איוניק החדשה

כשהתאמצנו לנהוג באופן חסכוני, ראינו גם יותר מ-24 ק"מ לליטר !

יחד עם זאת, גם עבור אלו שמחפשים אחר ביצועים ויותר הנאה מנהיגה, מציעה היחידה ההיברידית מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 141 כ"ס ו-27 קג"מ, המאפשרים ביצועים נאים (במיוחד בשילוב למצב ספורט), עם יציאה זריזה מהמקום ותחושה של מכונית הרבה יותר חזקה ממה שמספרים הנתונים על הנייר (11.1 שניות ל-100 קמ"ש), כאשר תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים פועלת בשיתוף פעולה מצוין עם המנוע וכוללת החלפות הילוכים חלקות וזריזות שכמעט אינן מורגשות. בסעיף הנוחות, מדובר באותה איוניק מוכרת ונוחה (מתלה אחורי רב-חיבורי), אשר זוכה בדגם המחודש לטיפול נוסף בבידוד תא הנוסעים מרעשי חוץ, המספק מכונית שקטה מעט יותר מבעבר.

החל מ-137,900 שקל

את הדגם היוצא של יונדאי איוניק אנחנו מכירים היטב ממבחן דרכים ארוך טווח שערכנו לו בעבר, שם התרשמנו מאוד לטובה מהמכונית, שהציעה מרכב משפחתי שימושי ומרווח, מפנק, חסכוני מאוד בדלק ובטיחותי במחיר אטרקטיבי. הגרסה המחודשת ששיווקה החל בחודש החולף מציעה גם עיצוב אטרקטיבי יותר למראה, תא נוסעים שקפץ מדרגה באיכות, בעיצוב ובאבזור המשופר, ואפילו עם שיפור נוסף בצריכת הדלק, שגם כך היתה מצוינת. במחיר החל מ-137,900 שקל כיום, או תוספת של 3,000 שקל בלבד לדגם המאובזר יותר הנבחן כאן, מדובר נכון לרגע כתיבת המבחן בלא פחות ממציאה! לצערנו, רשות המסים עומדת לשים סוף לחגיגת החיסכון בדלק ופליטת המזהמים הנמוכה של המכונית ההיברידיות, ובשם "המיסוי הירוק" המעודכן שצפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר הקרוב, צפויים לזנק מחירי המכוניות ההיברידיות בישראל (מס רכישה של 45% במקום 30% כיום). בחלון הזמן שנותר לכם עד סוף השנה, מדובר ללא ספק במציאה עבור מכונית שתג המחיר שלה בעוד כחודשיים עשוי להאמיר אף לכיוון ה-150,000 שקל, ולהשאיר אותנו שוב עם מכוניות בנזין בזבזניות ולא ממש ידידותיות לסביבה.

_________________________________________________________________________________________________________________

לא משנה איך תרצו את האיוניק החדשה (רכישה מהיבואן, ליסינג 0 ק"מ או ליסינג פרטי), קבלו הצעה שתחסוך לכם המון כסף! לפרטים: 052-4559999 או השאירו פרטים כאן.

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם




    עוד ממבחני דרכים