מבחן דרכים: לקסוס UX היברידי

4 חודשים לאחר שנחת בארץ לקסוס UX, הפך הג'יפון האורבני הקומפקטי של היצרן לדגם הנמכר של לקסוס בישראל ונהנה מביקוש חזק בדומה להתלהבות שנרשמת לדגם גם בעולם. מה מושך את הלקוחות בדיוק? יצאנו לבדוק עם הגרסה ההיברידית החסכונית.

ששי כהן 26 ביול, 2019
לקסוס UX היברידי

לקסוס UX הושק בישראל בתחילת האביב האחרון, ומציע לראשונה את גרסתה של לקסוס לקטגוריית הג'יפונים הקומפקטיים היוקרתיים (C-SUV PREMIUM), הנחשבת למנוע הצמיחה המרכזי של שוק היוקרה בישראל, ואחת הקטגוריות הצומחות בכלל בשוק הרכב הישראלי בשנתיים האחרונות. בלקסוס בונים רבות על הדגם החדש שאמור להזניק את מכירות היצרן באירופה לכ-100,000 מכוניות בשנה הבאה, וגם בישראל הוא התחבב במהרה על לקוחות רבים והפך לדגם הנמכר ביותר של היצרן בישראל עם 200 מסירות בשלושה וחצי החודשים הראשונים לשיווק.


לא באמת טויוטה CH-R משודרג…

לקסוס UX הוא הדגם הראשון של היצרן שזוכה לפלטפורמת ה-GA-C החדשה, המיועדת לדגמים קומפקטיים של היצרן ומבטיחה מבנה קשיח במיוחד, מרכב כובד נמוך וכוונון מתלים מעודן, האמורים לספק שילוב מוצלח של ביצועים ונוחות, לצד חוזק שלדה ובטיחות מרבית. עבור כל אלו שמאמינים שמדובר בטויוטה CH-R משודרגת במחיר גבוה משמעותית, נציין שלמעט בסיס הגלגלים זהה של 264 ס"מ, מדובר במכוניות שונות למדי, כאשר לצד עיצוב שונה  "עם קווים מפוסלים" כפי שמתארים את הדגם בלקסוס, מדובר במכונית גדולה יותר עם אורך של 4.49 מטר (13.5+ ס"מ), רחבה יותר עם 1.84 מטר (4.5+ ס"מ), אך גם עם פחות ס"מ וחצי בגובה (1.54 מטר) לטובת התנהגות כביש משופרת. עבור מי שסעיף הגובה במכונית כל-כך חשוב לו, צריך לקחת בחשבון שה-UX לא גבוה משמעותית ממכונית משפחתית ממוצעת. בסעיף השימושיות, רושם הדגם תא מטען גדול יחסית בנפח 438 ליטר, כולל תא אחסון נסתר אך ללא  צמיג רזרבי. רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הבכירה "F-Sport" כלל גם חליפת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית, שמתבטאת בעיקר בגריל קדמי אגרסיבי יותר למראה, הופעה מעט יותר מוחצנת ופנים רכב בניחוח ספורטיבי כולל מושבים ספורטיבים אוחזים ונאים למראה.  בשורה התחתונה, מדובר בג'יפון מודרני למראה ואף בולט על הכביש, שגם סחט לא מעט מחמאות, למרות שיהיו גם כאלה שלא ממש יעופו על המראה החיצוני.

לקסוס UX היברידי

תא נוסעים המשלב מסורת יפנית של אומנות עבודת יד עם שיטות ייצור חדשניות. 

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מודרני ונעים למראה, תנוחת ישיבה גבוהה מרכב משפחתי רגיל, המאפשרת כניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב וראות משופרת לצדדים, גם אם לא מדובר ב-SUV בגובה מלא. עיצוב הדשבורד מזוהה עם דגמי לקסוס בשפת העיצוב העדכנית של החברה, איכות החומרים וההרכבה גבוהים והתחושה ללא ספק של רכב פרימיום קומפקטי. נקודת תורפה נרשמת בתפעול מסך המולטימדיה המרכזי, שלקסוס מתעקשת עדיין על ממשק מתוחכם הכולל משטח מגע, שדי מסורבל לשימוש בפועל, מבזבז הרבה זמן ומחשבה בנסיון להחליף תחנה ברדיו לדוגמה, או למצוא איש קשר בטלפון (החיוג הקולי לא תמיד זיהה את האדם המבוקש). מה רע במסך מגע פשוט ויעיל יותר לשימוש? אפילו באאודי החלו לנטוש את ממשקי התפעול המתוחכמים. מעבר לכך, בדומה לשאר דגמי לקסוס, גם כאן מורגשת הקפדה וחשיבה על כל פרט בתא הנוסעים. היצרן מכנה את זה " שילוב של מסורות יפניות של אומנות עבודת יד עם שיטות ייצור חדשניות.

לקסוס UX היברידי

מפנקת?

בסעיף האבזור, תמצאו את כל האבזור החשמלי המקובל בקטגוריה, בתוספת מולטימדיה מקורית עם מסך מרכזי "7 ("10.25 ברכב המבחן), מערכת שמע "פרימיום לקסוס" כסטנדרט עם 6 רמקולים (8 בדגם הנבחן), שלל יציאות USB לטעינת הסמארטפונים (כולל צמד יציאות ליושבים מאחור), פתחי מיזוג אחוריים, פנסי LED מלא היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, מצלמת רוורס, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי ועוד.

רמת הגימור האמצעית "Premium" כוללת בנוסף: ריפודי עור, גג שמש נפתח חשמלי, חימום מושבים קדמיים, שמשות אחוריות מושחרות וטעינה אלחוטית לסמארטפון. רמת הגימור F-Spory הבכירה שנבחנת כאן, כללה גם הגה מתכוונן חשמלית, מסך "10.25, מושבי ספורט קדמיים מתכווננים חשמלית ושלל גימורים ספורטיביים בתא הנוסעים.

בסעיף הבטיחות רושמת ה-UX מפרט בטיחותי מתקדם עם התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית ועוד, ולמכונית יש ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. חבל רק שהתראת שטח מת במראות הצד נעדרת מכל רמות הגימור.

לקסוס UX היברידי

מכונית היברידית שקטה עם צליל ספורטיבי של "מיני פרארי"…

לקסוס UX משווקת בארץ בגרסת UX200 המצוידת במנוע בנזין 2.0 ליטר 173 כ"ס ובגרסת UX250h היברידית אותה לקחנו למבחן. כשיוצאים לדרך, יחידת הכח ההיברידית המצוידת במנוע בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי, מספקת חווית נהיגה היברידית טיפוסית, עם נהיגה חלקה, נעימה ושקטה מאוד ברוב סוגי הדרך. עם הספק משולב של 184 כ"ס ו-20.6 קג"מ, מתקבלת כאן גם מכונית זריזה למדי ואף מהנה לנהיגה, אשר הודות לאחיזת כביש גבוהה, מספקת אפילו חווית נהיגה מלבבת גם בכבישים מפותלים. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.5 שניות, ועבור מי שמחפש קצת רעשי מנוע ספורטיביים, גם כאן ציידה לקסוס את הדגם במערכת קולית המדמה צליל מנוע ספורטיבי בתוך הרכב, המשדר לכם דרך הרמקולים צליל של מיני פרארי כאשר אתם נוהגים במצב "ספורט", עם התאמה כמובן לעצמת משיכת ההילוכים שלכם והעברתם. זה מעלה ללא ספק חיוך על הפנים בפעמים הראשונות, אז נדמה שבהמשך אף אחד לא באמת ישתמש בזה. אל אלו מצטרפים נוחות נסיעה גבוהה מהמקובל בקטגוריה, עם מתלים המתמודדים היטב עם האספלט הישראלי. בסעיף צריכת הדלק, הציעה המכונית קרוב ל-18 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, שנעשו ברובם בנהיגה רגועה המכוונת לחיסכון בדלק. נאה בהחלט.

לקסוס UX היברידי

החל מ-205,000 שקל

במחיר החל מ-205,000 שקל לגרסת הבנזין, או החל מ- 228,000 שקל לגרסה ההיברידית, ועד 265,000 שקל לגרסת ה-F-sport הנבחנת כאן, מדובר במחירים תחרותיים לסגמנט, שתמורתם תקבלו ג'יפון קומפקטי יוקרתי ומעוצב, הנהנה מיחידת כח חזקה וחסכונית בדלק ומציע הנאה מנהיגה, המשולבת בנוחות נסיעה גבוהה, כשנקודת התורפה העיקרית של הדגם נוגעת לגובה המכונית שאינו גבוה משמעותית מרכב משפחתי רגיל. כשמוסיפים למשוואה גם את האמינות הגבוהה המתלווה לדגמי לקסוס באופן מסורתי, וכן את הסחירות ושמירת הערך הגבוהים שמאפיינים את דגמי היצרן בארץ, מתקבלת כאן חבילה כוללת מוצלחת שבהחלט שווה בדיקה.



עוד ממבחני דרכים