מבחן דרכים: מרצדס CLS350 החדשה 2019

יבואנית מרצדס מתחילה בשיווק ה-CLS350 AMG, גרסת כניסה חדשה ומוזלת (יחסית…) למכונית הקופה 4 דלתות המרהיבה של החברה, המצוידת במנוע 4 צילינדרים צנוע בנפח 2.0 ליטר, האמור לשנע 1.8 טון לפני נוסעים. איך זה מתבטא על הכביש? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 23 בפבר, 2019
מרצדס CLS350 החדשה 2019

קרוב לשנה לאחר שנחת כאן הדור השלישי של מרצדס CLS, ממציאת קטגוריית הקופה 4 דלתות היוקרתית, החלה כלמוביל היבואנית בשיווק גרסת כניסה חדשה לדגם, העונה לשם CLS350 ומצטרפת לדגמי ה-CLS450 וה-CLS53 הספורטיבית הקיצונית (כולן אגב ברמת גימור AMG ספורטיבית). החדשה העיקרית בדגם החדש, נוגעת לוויתור על ההנעה הכפולה, ואימוץ מנוע בנזין צנוע יותר, בתמורה לקיצוץ במחיר, שעשוי לתת דחיפה למכירות הדגם בארץ ומענה לגרסת הבסיס של המתחרה אאודי A7, המצוידת גם היא במנוע 2.0 ליטר צנוע. איך כל זה מתבטא במציאות, והאם מנוע 2.0 ליטר לא קצת קטן על מכונית שנמתחת לאורך של 5 מטרים, שוקלת 1.8 טון ואמורה להיות גם עם אופי ספורטיבי? את זה יצאנו לבדוק.


מהממת

מפגש במציאות עם ה-CLS350 AMG החדשה כמעט עוצר נשימה: העיצוב הספורטיבי המשובח בסגנון קופה 4 דלתות, המרכב גדול הממדים (5 מטרים אורך ו- 1.89 מטר רוחב), יחד עם גובה נמוך (1.43 מטר) וצללית של מכונית קופה, מספקים מכונית עם נוכחות שמעטים ישארו אדישים אליה על הכביש, ומיעוט (לצערנו) של מכוניות מהסוג הנ"ל על הכביש, סוחט מבטים והערצה שבעלי SUV יוקרתיים יכולים רק לחלום עליהם.

מרצדס CLS350 החדשה 2019

יפהפיה מכל זווית שתסתכלו עליה (צילום: משה נרקיס)

תא נוסעים מהפנט

כניסה לקבינה ממשיכה את החגיגה: עיצוב סביבת הנהג והנוסעים מהפנט, איכות ההרכבה והחומרים ללא דופי, ומעצבי החברה הצליחו לשלב היטב בין תחושה מודרנית עם צמד המסכים הגדולים (לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 כל אחד), מתגים מעוצבים ויוקרתיים, 4 פתחי מיזוג מרכזיים בעיצוב טורבינה (המוארים בכחול בקירור או באדום בחימום, הגה ספורטיבי למראה עם מתגי מגע ושפע של עץ בהיר ועור משובח שמעטר את תא הנוסעים ומעניק את היוקרה הנדרשת. בסעיף השימושיות רושם הדור הנוכחי שדרוג משמעותי (לפחות בארץ) עם ציוד הדגם בחמישה מושבים במקום ארבעה, אך הנוסע האמצעי בספסל האחורי סובל ממרווח מצומצם לרגליים בשל תעלת ההינע הגדולה החוצה את הנוסעים.

מרצדס CLS350 החדשה 2019

מעבר לכך, עם בסיס גלגלים של 294 ס"מ המרווח מצוין ליושבים מלפנים, וכל עוד אתם לא גבוהים משמעותית מהממוצע, כנראה שגם מאחור לא תסבלו. אל אלו מצטרפים רשימה ארוכה של אבזור כנהוג בקבוצה, וילון אחורי חשמלי, ממושבים קדמיים מחוממים ומאווררים עם פונקציית מסאז', תאורת אווירה ב-64 גוונים המספקת מופע מרשים בנסיעה לילית, מערכת שמע איכותית משודרגת ותא מטען בנפח 490 ליטר הנפתח ונסגר חשמלי ע"י מתג בתא הנוסעים. תלונות? משטח טעינה אלחוטי שהחל לצוץ בשלל רכבים עממיים, עדיין מתקשה להגיע לשוק היוקרה וגם ככל שהרכב גדול יותר, כך תאי האחסון השימושייים קטנים וצפופים יותר. גם כאן.

המכונית שיודעת לצאת לעקיפה באופן עצמאי !

בסעיף הבטיחות, מציעה ה-CLS350 מפרט בטיחות מרשים, הכולל מעבר להתרעות שמירת מרחק וסטייה מנתיב אקטיביות, שטח מת במראות, התרעות על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, מערכת לביצוע חניות אוטומטית ושלל חיישנים ומצלמות היקפיות, גם יכולות נהיגה חצי אוטונומיות נאות, עם בקרת שיוט אדפטיבית ויכולת עצמאית של המכונית לצאת לעקיפה לבד בשעת הצורך !

מרצדס CLS350 החדשה 2019

אופי ספורטיבי ואחיזת כביש גבוהה גם ללא ההנעה הכפולה

ביצועים "צנועים" יותר עם 6 שניות ל-100 קמ"ש

החדשה העיקרית כאמור בדגם החדש נמצאת מתחת למכסה המנוע, עם ציודה של המכונית ביחידת כח צנועה וחסכונית יותר, הכוללת מנוע טורבו 4 צילינדרים (במקום 6) בנפח 2.0 ליטרים (במקום 3.0 ל'), הנעה אחורית במקום כפולה ועדיין עם אותה תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. למרות הנפח הצנוע ומתוך מטרה לא לבזות את הדגם המתיימר להיות ספורטיבי, ההספק המירבי עומד על 299 כ"ס, והמומנט נדיב גם הוא עם 40.8 קג"מ, המספקים זינוק החלטי מהמקום, שפע של כח הזמין לרגל ימין בכל רגע נתון ותאוצה מרשימה מאוד עם 6 שניות ל-100 קמ"ש. על הכביש מדובר בשייטת נעימה ונינוחה, בין השאר הודות למתלים ספורטיבים המאפשרים את הקשיחות הנדרשת בנהיגה ספורטיבית או רכות בנהיגה מנהלתית מפנקת. התלונה היחידה שנרשמת בנוגע למנוע הצנוע, נוגעת לרעש היחסי שחודר לתא הנוסעים במהירויות נמוכות (בעיקר בעיר), עם נוכחות של רעש המנוע ברכב. חשוב להדגיש שלא מדובר כמובן ברעש מטריד או במכונית חלילה רועשת, אולם מי שהתרגל למנועי 6 צילינדרים חלקים ושקטים או יחידות היברידיות שונות, ימצא כאן קצת יותר רעש וחספוס. (נהיינו מפונקים כנראה…).

מרצדס CLS350 החדשה 2019

לא ממש שקטה כמו גרסת ה-450

חסכונית בדלק?

כחלק מהמאמץ להפחית את פליטת המזהמים ושיפור צריכת הדלק, מצוידת ה-CLS גם ביחידה מיקרו היברידית המספקת עזרה קלה ביציאה מהמקום, התנעה חלקה יותר (בשימוש במערכת ה-Start&Stop, ועוד טיפה כח למנוע. בתמורה לוויתור על מנוע ה 6 צילינדרים, צריכת הדלק של המכונית במבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר בממוצע, בנסיעה משולבת, נתון מרשים בהחלט למכונית מהסוג הנ"ל.

מרצדס CLS350 החדשה 2019

פסק דין

בחירה במרצדס CLS350 "הבסיסית" במשפחת הקופה 4 דלתות המרהיבה של החברה, תחסוך לכם בסה"כ 55,000 שקל מול גרסת ה-CLS450 החזקה יותר, סכום כסף שאינו נחשב משמעותי במיוחד אצל קהל הלקוחות הפוטנציאלים של הדגם בארץ. יחד עם זאת, במדינה בה הצפיפות בכבישים בלתי נסבלת, והיכן שהכבישים פתוחים יחכו לכם הגבלות מהירות, מצלמות ואולי אף שוטרים שיחפשו אתכם, אין ספק שבחירה בגרסת ה-2.0 ליטר החדשה עשויה להיות הגיונית יותר, עם ביצועים חמים שללא ספק יספקו את הלקוחות, מראה חיצוני ופנימי זהה (ומדהים), ואפילו ללא פשרות גם בסעיף האבזור, עקב מעבר לגרסת הבסיס. התלונה היחידה שנרשמת היא בסעיף בידוד הרעשים במהירויות נמוכות, אך צריכת הדלק טובה יותר וגם תוכלו להתהדר בזה שאתם גם דואגים קצת לאיכות הסביבה עם מכונית מעט פחות מזהמת. בשורה התחתונה: מכונית חלומית ומהפנטת, רק חבל שרוב הלקוחות יעדיפו SUV ובמיוחד שלרוב הוא גם זול משמעותית.

מחיר: 664,900 שקל


עוד ממבחני דרכים