מבחן דרכים: מרצדס E450 קופה

מרצדס E450 קופה לא תציע לכם ביצועים או רשימת אבזור שלא תוכלו למצוא במכוניות שעולות רק שליש ממנה, אבל מבחינת אפקט הגעה של מיליונרים והצהרת הון מבלי להוציא מילה מהפה, אין לה הרבה מתחרים בארץ.

ששי כהן 19 ביול, 2019
מרצדס E450 קופה

למי למי, יש יותר כבוד…

היציאה מהחניה הפרטית של ביתי כרוכה בשילוב לרוורס ויציאה לכביש עירוני שגרתי, בו אני לרוב נתון לחסדי העוברים ושבים שיואילו בטובם לתת לי להשתלב בכביש, במשימה כמעט בלתי אפשרית. למרות שמדובר באזור עמוס בתנועה שאינו גורר אף אחד לתת ברקס בצורה שתעכב אותו ביותר מכמה שניות, הנהג או הנהגת הישראלית הטיפוסיים מסרבים לתת להשתלב. הרבה פעמים השתעשעתי במחשבה להתקין קוז'אק כחול מהבהב של ניידת על הגג, שיסייע לי לצאת בקלילות מהחניה, אבל העזרה הגיעה מכיוון לא צפוי: כשקיבלתי את מרצדס E450 קופה למבחן, היציאה מהחניה מעולם לא היתה קלה יותר, וכנראה שמעולם לא העניקו לי ככה כבוד.  רק חבל שההטבה הזו עולה 700 אלף שקל. (לא כולל אחזקה…)


מרצדס E450 החדשה מחליפה את ה-E400 כמכונית החזקה בסדרת דגמי הקופה של ה-E קלאס (אם נשים בצד רגע את גרסאות ה-AMG הספורטיביות), ומיובאת לארץ ברמת גימור אחת " E 450 Coupe 4MATIC" המצוידת בהנעה כפולה כסטנדרט וחבילת עיצוב חיצונית AMG הכוללת גריל שונה בעיצוב דמוי יהלומים, פגושים ספורטיביים יותר, סט חצאיות צד, חישוקי "19 בעלי לוק ספורטיבי, יציאת מפלט כפולה מאחור וספוילר קטנטן על דלת תא המטען. מעבר לכך, מדובר במכונית ארוכה וגדולה (4.82 מטר אורך, 1.86 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 287 ס"מ), המעניקה מרווח נאה ל-4 יושבים, כולל באופן נדיר גם אפשרות להושבת צמד מבוגרים מאחור ואפילו בלי תחושת צפיפות הנהוגה במכוניות מהסוג הנ"ל. בדרך הם עדיין יצטרכו להשתחל אחורה, באופן שלא ממש ישמח אותם.

מרצדס E450 קופה

מכונית מרשימה ומסובבת ראשים

מעבר לכך, מציעה ה-E450 קופה מרכב יפהפה עם פרופורציות נהדרות, וגימיקים כמו היעדר קורה B המסייעת למראה חלקלק ומתוחכם, וכן, היא גם מושכת המון אש ברחוב, שמופנה דווקא בצורת מבטים מעריצים והמון כבוד שיעניקו לכם על הכביש, וברכב המבחן שהגיע בצבע כהה, גם אף אחד לא העז לצפצף לנו כשנרדמנו קלות ברמזור ולא שמנו לב שהתחלף לירוק…

לגור בדירת פאר לחשוב שאתה מיליונר…

כניסה לקבינה, חושפת את אותה שפת עיצוב המלווה כיום את דגמי מרצדס החדשים, שעיקרה לוח שעונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית, ומסך מולטימדיה בקוטר 12.3 אינץ' המספק מידע על שלל מערכות הרכב ויוצר תחושת הייטק במכונית. אל אלו מצטרפים שלל משטחי עור ועץ המדפנים את חלל הנוסעים, פתחי מיזוג בעיצוב טורבינה המשנים צבעם בהתאם לטמפרטורת האוויר היוצאת מהם, תאורת אווירה קסומה ב-64 גוונים המעטרת כל בורג בתא הנוסעים ומושבי עור רכים ומפנקים, בעלי שלל כיוונונים חשמליים ופונקציית מאסאז' כדי שתצאו רעננים בסיום נסיעה ארוכה. ה-E450 מגיעה עם רשימת אבזור ארוכה במיוחד, שתחסוך לכם לעיין ברשימת האופציות (המיותרות לרוב) שעולות הון רב, אך דווקא פריט כמו טעינה אלחוטית לטלפון לא תמצאו בה, למרות שמדובר באביזר שהופך להיות פריט נפוץ במכוניות עממיות שעולות חמישית ממנה. הנה מצאנו סיבה להתלונן 🙂 מנגד, המערכת המקורית תומכת ממשקי ®Apple CarPlay ו-Android Auto ומאפשרת הרצת Waze ושלל אפליקציות נוספות על מסך הרכב המקורי.

מרצדס E450 קופה

לפנק לפנק לפנק…

לטייל בחוצות העיר, להכריז אני ראש העיר…

כמו בשיר המפורסם "אשליות" של ניסים סרוסי, נהיגה במרצדס E450 קופה גורמת לך כל מיני הרהורים בסגנון "מה לא עשיתי נכון בחיים שאינני יכול להרשות לעצמי רכב כזה" שבעבר היה עולה כמו דירה, ולשמחתי או לצערי (תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה), היום עולה רק שליש…

עם מנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים עוצמתי בחזית המפיק 367 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ כבר מ-1,800 סל"ד, יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים זריזה וצייתנית, למרות משקל בסיסי של קרוב ל-1.9 טון, מזנקת ה-E450 בנחישות מהמקום, צוברת מהירות באופן מעורר השראה, ומספקת ביצועים חמים עם 5.6 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש ושפע של מומנט הזמין בכל רגע לרגל ימין, שאפשר לנו עקיפות מהירות ובטוחות בעליות מים המלח לערד.  מעבר לכך, הכל נעשה באלגנטיות ובלי דרמות, בשקט מופתי גם כאשר מושכים אותה לגבולות, וללא סנסציות וצלילי אגזוז רועמים שבוקעים מהמפלטים כמו בדגמי ה-AMG הספורטיביים, שמעירים את הסביבה ויוצרים מופע חזותי וקולי שלא מתאימים לכל אחד. כאן מדובר בקלאס ברמה אחרת. חזקה מאוד, אבל עושה הכל בשקט. בלי למשוך יותר מדי תשומת לב על הכביש (כל עוד ולא ראו אותה…).

מרצדס E450 קופה

מרחב מפתיע מאחור גם לזוג אנשים מבוגרים.

מעבר לכך, מצוידת המכונית במתלי אוויר כסטנדרט ובורר מצבי נהיגה, עימם מעניקה המכונית נוחות גבוהה למדי, אך חישוקי ה-"19 פוגעים קצת בנוחות בנסיעה עירונית והתחושה נוקשה יחסית גם כאשר בוחרים במצב " Comfort". אל אלו מצטרפים בטיחות מושלמת וחבילת בטיחות מתקדמת מקיפה הכוללת גם את חבילת ה- Driving Assistance עם מערכת ה-DRIVE PILOT לנסיעה סמי-אוטונומית, הכוללת מספר מערכות סיוע אקטיביות וביניהן מערכת להתחמקות ממכשול, זיהוי תנועה חוצה, בקרת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים ועוד.

מרצדס E450 קופה

החל מ-699,000 שקל

בעידן בו מכוניות הקופה האמיתיות הולכות ונכחדות מהעולם, ובקשת הלקוחות היא לשבת כמה שיותר גבוה מהכביש (וגם כמה שיותר מנותק מהכביש…), מציעה מרצדס E450 קופה עיצוב ייחודי מסובב ראשים שבולט על הכביש יותר מכל רכב פנאי-שטח אחר, ייחודיות וסגנון, סמל סטאטוס וסמל לחיים הטובים (או אשליות כפי שהזכרנו את השיר המפורסם). מי שיבחר ברכב הזה, ייהנה מנוחות נסיעה גבוהה, המשולבת בביצועים ספורטיביים ושפע של פינוקים בתא הנוסעים, המגובים בהרבה כבוד על הכביש. יקר לכם? תמורת 210,000 שקל פחות אגב, תוכלו לקבל את גרסת ה-E200 קופה, שמציעה קצת פחות כח ופאר, אך במחיר מעט יותר נגיש. למה זה טוב? כי חיים רק פעם אחת. לא ככה?


עוד ממבחני דרכים