מבחן דרכים: מרצדס GLE החדש 2020

6.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מנוע דיזל 272 כ"ס שקט וחסכוני בדלק, אופציה לראשונה ל-7 נוסעים ועיצוב מרשים משמעותית מהדור היוצא. מה עוד יש למרצדס GLE החדש להציע?

ששי כהן 15 בנוב, 2019
מרצדס GLE החדש

21 שנה לאחר שהציגה לראשונה מרצדס את ה-ML, חלוץ רכבי הפנאי-שטח היוקרתיים מאירופה, שהציע מרכב SUV עם פינוקים ונוחות שלא היו מוכרים בתחום, וזכה להצלחה מיידית שגררה "חיקויים" מצד המתחרים, ויותר מ-2 מיליון עותקים שלו שנמכרו במהלך שלושת הדורות של הדגם בעולם, מגיע דור רביעי, שבשנים האחרונות שינה את שמו מ-M קלאס ל-GLE ומבטיח קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא. מה יש לו להציע? יצאנו לבדוק.


עיצוב מפתה משמעותית מהדור היוצא

מרצדס GLE החדש פותח על שלדת ה- MHA החדשה של החברה, ומציע עיצוב חדש ומפתה משמעותית מהדור היוצא, עם מרכב שרירי למראה, חישוקי "20 כסטנדרט, תאורת LED היקפית מלאה, והופעה צעירה ופחות כבדה מבעבר. לצד אלה, מציע ה-GLE החדש גם מידות גדולות יותר עם אורך של 4.92 מטרים (10.5+ ס"מ), צמיחה של 1.2 ס"מ ברוחב ל-1.95 מטר והגדלת בסיס הגלגלים ב-8 ס"מ ל-299 ס"מ, מעבר לכך, עבור כל חובבי הישיבה הגבוהה והתחושה של "ג'יפ אמיתי", נהנה הדגם החדש מגובה של 1.797 מטר, אשר גם מיצובישי אאוטלנדר המגודל יראה קטן לידו.

לראשונה עם אופציה ל-7 מושבים

את אחד החידושים המשמעותיים בדור החדש של ה-GLE תמצאו בתוך תא הנוסעים, שם רושם הדגם לראשונה אופציה לגרסת 7 מושבים שמוצעת בתוספת של 25,000 שקל. הבעיה העיקרית היא שצמד המושבים בשורה השלישית מתאימים בעיקר לילדים קטנים, כאשר גם 2 מבוגרים (קומפקטים במידותיהם…) יוכלו להשתחל לשם אם אין ברירה, ובעיקר אם תזיזו את המושבים בשורה האמצעית קדימה ותפנו להם יותר מקום לרגליים. אלו שכן ישבו שם, יהנו לפחות ממושבי עור, מחזיקי כוסות, תאורה אישית וצמד יציאות TYPE-C לטעינת הסמארטפון. מעבר לכך, שאר היושבים בתא הנוסעים, יהנו מכורסאות עור נוחות, מרווחות ומפנקות במיוחד, מושבים קדמיים ואחוריים מתכווננים חשמלית (החל מרמת הגימור השנייה), חימום מושבים קדמיים (למה אין גם איוורור ברכב בליגה הזאת?), בקרת אקלים עם 4 אזורים כולל ממשק שליטה אחורי מתוחכם למזגן, ועוד.

מרצדס GLE החדש

רשימת האבזור ארוכה במיוחד וכוללת גם גג זכוכית פנוראמי עם ווילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, דלתות הנסגרות בוואקום. מצלמות 360 מעלות עם סייעני חנייה, וחבילת אבזור בטיחותי מתקדמת ומקיפה, עם יכולות חצי אוטונומיות. בסעיף השימושיות, רושם הדגם 6 שקעי טעינת טלפונים הפזורים בחלל הנוסעים, שלל תאים ומחזיקי כוסות ותא מטען ענק בנפח 630 ליטר בשימוש חמישה מושבים, או 130 ליטרים בניצול כל 7 המושבים. הקיפול והפתיחה של המושבים האחוריים, נעשה אגב חשמלית.

מרצדס GLE החדש

סביבת נהג טכנולוגית ועשירה במיוחד

בסביבת הנהג, מאמצת המכונית את שפת העיצוב העדכנית של מרצדס, אותה ראינו כבר בשלל דגמים חדשים של היצרן, ועיקרה צמד מסכי "12.3 צבעוניים, כאשר הראשון משמש כלוח המחוונים והשני משמש כמולטימדיה מתוחכמת השולטת בשלל מערכות הרכב.  ממשק התפעול כולל גם אופציה מלאה לעברית, ושלל אפשרויות התאמה אישית של לוח השעונים או מסך המולטימדיה, תפעול למגוון מערכות הרכב דרך משטח שליטה, מסכי מגע או פקודות קוליות. מעבר לכך, מציגה ה-GLE עליה נוספת באיכות החומרים וההרכבה, עם דיפוני עור שמצפים חלקים נרחבים מתא הנוסעים, תאורת אווירה נעימה עם אופציה ל-64 גוונים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון ועוד. את פתחי מיזוג האוויר בעיצוב טורבינה שמאפיינים דגמים רבים של היצרן, החליפו פתחי מיזוג מלבניים.

מרצדס GLE החדש

על הכביש

גרסת ה-GLE350D הנבחנת כאן, מצוידת במנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים, המפיק 272 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים והנעה כפולה 4X4 חכמה, המאפשרת העברת עד 100% כח לגלגלים הקדמיים או האחוריים בהתאם לצורך. כשיוצאים לדרך, מתגלה ה-GLE כשייטת תענוגות שקטה במיוחד, כאשר את המנוע תשמעו בעיקר אם תלחצו על דוושת הגז חזק. מתלי האוויר שצויד רכב המבחן וכוללים אופציה של הגבהת הרכב ב-6 ס"מ לטובת נסיעת שטח, מספקים נוחות נסיעה מעולה, עם שיכוך מרשים של מהמורות הכביש והידוק המתלים בנסיעה אגרסיבית ומהירה. מעבר לכך, מדובר במכונית זריזה מאוד, עם תאוצה של 6.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, שתשאיר גם שלל מכוניות ספורט מאחור (לפחות בקו ישר). תיבת ההילוכים חלקה ויעילה, אך היציאה מעמידה מלווה לעתים בדפיקה קלה. בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית צריכת דלק שנעה סביב 9-9.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ולא מאומצת במיוחד, נתון בהחלט מרשים למכונית מהסגמנט הנ"ל.

מרצדס GLE החדש

שווה את הכסף?

מרצדס GLE החדשה מוצעת במחירים שנעים בין 605,000 שקל לגרסת הבסיס ועד ל-708,000 שקל לגרסה המגיעה עם חבילת העיצוב AMG, מחירים הדומים מאוד למתחרים בקטגוריית ה-SUV הגדולים והמפנקים (ב.מ.וו X5, אאודי Q7 ואחרים), בעבורם מציעה ה-GLE מרכב SUV עם עיצוב מפתה שמציע התקדמות גדולה מול הדור שהיה די אנמי בעיצובו, המון נוכחות על הכביש,  ותא נוסעים מרווח המאפשר לראשונה גם אופציה לגרסת 7 נוסעים. אל אלו מצטרפים תא נוסעים עתיר טכנולוגיה, רשימת אבזור ארוכה במיוחד, נוחות נסיעה ללא פשרות ובטיחות מושלמת, המגובים ביחידת כח חזקה וחסכונית בדלק. לא סתם מתארים במרצדס את ה-GLE כ-"S קלאס לשטח", למרות שהוא מבוסס דווקא על ה-E קלאס…



עוד ממבחני דרכים