מבחן דרכים: פיג'ו 308 פרימיום 2019 המחודשת

יותר מאובזרת, יותר בטוחה וזולה משמעותית מבעבר. האם בעידן המיסוי הירוק המעודכן שהולך לייקר כאן את מרבית הג'יפונים, יש לפיג'ו 308 המחודשת סיכוי גבוה יותר להצליח?

ששי כהן 29 במרץ, 2019
פיג'ו 308 פרימיום

קצת רקע

לפני 4.5 שנים הושק בישראל הדור השני של פיג'ו 308, המשפחתית הקומפקטית של היצרן, שהציעה חשיבה שונה וניסיון רציני להתחרות בטובות שבמשפחתיות האירופאיות ובראשן פולקסווגן גולף. ה-308 אכן הציגה קפיצת מדרגה מרשימה בכל הנוגע לאיכות, התנהגות וביצועים ואף אמינות ואפילו זכתה בתואר מכונית השנה באירופה 2014. יחד עם זאת, למרות הנתונים הטובים, היא לא התברגה בצמרת המשפחתיות הנמכרות בארץ, וגם בתקופה מסוימת בה נרשמו מכירות יפות לדגמי הסטיישן בציי הרכב, הכמויות שעלו לכביש, היו בסה"כ לא גבוהות. במרץ 2017 הצטרפה למשפחה גם ה-308 GTI הספורטיבית ובסוף אותה שנה נחתה כאן גם גרסת הסטיישן המעודכנת.  כעת חוזרת גם גרסת ההאצ'בק 5 דלתות לשוק, לאחר שעברה מתיחת פנים, בגרסת דיזל GT ובגרסת פרימיום מחודשת אותה לקחנו למבחן.


אז מה חדש?

במסגרת מתיחת הפנים שעברה ה-308 בחו"ל בדיוק לפני שנתיים ורק עתה נחתה בישראל, זוכה המכונית לעיצוב מעודכן המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של פיג'ו, עם חזית אלגנטית ומודגשת, יחידות תאורה חדשות משולבות LED, פגוש וגריל חדשים ועדכונים קוסמטיים גם לזנב המכונית. ההבדלים לא קיצוניים וסביר שרק מי שהכיר היטב את הדגם היוצא, יחוש בשינויים. כך או אך, נותרה ה-308 מכונית נאה בהחלט, גם אם לא מסובבת ראשים.

פיג'ו 308 פרימיום

כניסה לקבינה חושפת את אותו תא נוסעים מוכר, שעבר שדרוג עם אימוץ עיצוב וטכנולוגיית ה i-Cockpit של פיג'ו, הכוללת ידית הילוכים בסגנון סטיק של מטוס, מולטימדיה "9.7 מעודכנת עם ממשק Apple CarPlay, מושבים תומכים בעיצוב חדש וכמה נגיעות קוסמטיות שונות. מעבר לכך, מדובר באותו עיצוב נקי וכמעט נטול מתגים, הנדסת האנוש לרוב טובה (ההגה הקטן אמנם ספורטיבי ונאה למראה, אך מסתיר חלק מלוח השעונים), איכות החומרים גבוהה, ורק חבל שנרשם מיעוט בתאי אחסון שימושיים בסביבת הנהג. 

פיג'ו 308 פרימיום

רמת גימור עשירה כסטנדרט

מאובזרת

כחלק מהרעיון למנוע את בריחת הלקוחות לעולם רכבי הפנאי, מציעה לובינסקי היבואנית את ה-308 בנזין רק ברמת הגימור הגבוהה "פרימיום" הכוללת בין השאר: מולטימדיה מקורית עם מסך "9.7 נשלטת מההגה, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג זכוכית פנוראמי עם ווילון חשמלי, חיישן אורות, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, 2 שקעי USB (אחד אחורי), חישוקי סגסוגת קלה "17, מושבים בעיצוב ספורטיבי, בלם יד חשמלי ועוד.  אבזור הבטיחות מיישר קו עם מרבית המתחרות וזוכה לחבילת בטיחות מקורית הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי נהיגה, התרעת עירנות הנהג, 6 כריות אוויר ועוד.

פיג'ו 308 פרימיום

אוטומטית 8 הילוכים !

גם מתחת למכסה המנוע רושמת ה-308 המחודשת חידושים משמעותיים, כאשר אל מנוע הטורבו 3 צילינדרים 1.2 ליטר 130 כ"ס המוכר, משודכת מעתה תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים (מתוצרת יפנית), המציעה נסיעה חלקה ושקטה יותר, לצד צמצום קל בפליטת המזהמים וצריכת הדלק. על הכביש, מדובר במכונית נעימה מאוד לנהיגה: מנוע הטורבו חזק מספיק ומספק ביצועים נאים עם 9.8 שניות ל-100 קמ"ש, ומומנט נדיב יחסית של 23.4 קג"מ, המתקבל כבר מ-1,750 סל"ד, יספק לכם מספיק כח זמין לעקיפות זריזות, או לנהיגה עם אופי ספורטיבי לחובבי הנהיגה. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה, הגה שמתקשר יחסית ונוחות נסיעה טובה, גם אם מעט נוקשית ממה שהייתם מצפים בפיג'ו. תיבת ההילוכים החדשה בעלת 8 ההילוכים, תדאג מצידה להחלפות הילוכים חלקות ונהיגה נינוחה ושקטה גם במהירויות גבוהות יחסית. בסעיף צריכת הדלק, הציגה המכונית בימי המבחן כ-12 ק"מ לליטר בממוצע.

פיג'ו 308 פרימיום

צריכת דלק של 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן

הגיע הזמן לוותר על ג'יפון? 

פיג'ו 308 פרימיום המחודשת נכנסת לקטגוריה שנמצאת בירידה חדה בביקוש בשנים האחרונות בארץ, עקב מעבר מאסיבי (ובעיקר של הלקוחות הפרטיים) לעולם רכבי הפנאי. מצד אחד, הקטגוריה הצטמצמה משמעותית וכוללת הרבה פחות שחקנים מבעבר, אך מצד שני, המחירים שקרובים מדי לסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים, מושכים את מרבית הלקוחות לעבר הישיבה הגבוהה. בפיג'ו מאמינים שבעקבות המיסוי הירוק שעתיד לייקר את מרבית הג'יפונים עוד יותר, ייתכן ותהיה חזרה מסוימת למשפחתיות שנחשבות "לירוקות" יותר וללא ספק לרוב גם חסכוניות יותר בדלק. כחלק מהמאמץ להפוך את ה-308 לאטרקטיבית יותר, היא מצוידת בתג מחיר נמוך משמעותית מבעבר, שנקבע על 132,000 שקל (כ-17,000 שקל פחות מגרסת הפרימיום בהשקת הדגם בארץ ב-2014 !). בתמורה למחיר הנ"ל, תקבלו משפחתית נאה, מפנקת ובטוחה, נוחה ואף מהנה לנהיגה, אך מי שהתרגל כבר לתנוחת הישיבה הגבוהה, נדמה שיהיה קשה "לשנמך" אותו חזרה.


עוד ממבחני דרכים