מבחן דרכים: קיה נירו החדשה 2020 (מתיחת פנים)

3 שנים לאחר שהגיעה לארץ, זוכה קיה נירו למתיחת פנים מקיפה, הכוללת עיצוב מעודכן והבטחה לטיפול בנקודות התורפה של הדגם היוצא. לצד השיפורים, תצטרך הנירו להתמודד בעיקר מול רשות המסים שמנסה בעקביות לפגוע בהצלחה של אחד הקרוסאוברים החסכוניים בדלק וידידותיים לסביבה בארץ.

ששי כהן 10 בדצמ, 2019
קיה נירו החדשה 2020

כאשר הושקה קיה נירו בישראל בדיוק לפני 3 שנים והיתה לקרוסאובר ההיברידי המשפחתי הראשון בארץ, התקשו אנשי היבואן לספק תחזית מכירות לדגם כפי שנהוג בהשקות של רכבים חדשים. התירוץ היה שמדובר ברכב ראשון מסוגו בארץ שפותח נישה חדשה של קרוסאוברים קומפקטיים היברידים, עם עיצוב מקורי, מידות משפחתיות וסעיף גובה מעט בעייתי שאינו גבוה בהרבה ממשפחתית סטנדרטית. היום אנחנו מבינים שמדובר באחת ההצלחות המרשימות של שוק הרכב בשנים האחרונות, עם יותר מ-17,000 עותקים שעלו לכביש מאז, שהפכו את הדגם לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל בשנים האחרונות. לאחרונה נחתה בארץ הגרסה המחודשת שלו שמבטיחה לטפל בכמה נקודות תורפה. הצליח לה?


מפגש במציאות עם הנירו המחודשת חושף עדכונים קלים בלבד למראה החיצוני, המתרכזים בעיקר בחזית שעברה טיפול קוסמטי וכוללת יחידות תאורה מעודכנות, פנסי LED מעוצבים לתאורת יום וגריל ופגוש חדשים. בצידי הרכב ניתן להבחין בחישוקי גלגלים "16 קלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי נרשמים עדכונים קלילים לפגוש וליחידות התאורה. בשורה התחתונה, בעיקר לקוחות של הנירו שמכירים היטב את הרכב ישימו לב להבדלים. מעבר לכך, מדובר בג'יפון לא ממש גבוה (1.54 מטר), אך הכניסה והיציאה לרכב נוחים יותר ממשפחתית סטנדרטית, וגם המיתוג "קרוסאובר" ללא ספק תורם לתדמית.

קפיצת מדרגה בתא הנוסעים

בתוך תא הנוסעים מדובר במהפכה של ממש: בקיה לקחו ברצינות את התלונות על העיצוב הפשוט מדי שאפיין את הדגם היוצא, ועיצבו מחדש את כל סביבת הנהג, שהפכה לנאה יותר משמעותית למראה, איכותית יותר, ובעיקר יוקרתית יותר, עם מולטימדיה מקורית חדשה עם צג מגע "8, שמשתלבת נהדר בקונסולת המכשירים המרכזית ומקנה לדשבורד מראה יוקרתי יותר. מעבר לכך, היא תומכת לראשונה גם באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, המאפשרים הרצת WAZE ושלל אפליקציות נוספות ללא שימוש בסים ייעודי, אך מצלמת הרוורס מסתפקת בציון בינוני בלבד, עקב איכות נמוכה בשעות החשיכה. מעבר לכך, מושבי הרכב נוחים ותומכים הן מלפנים והן מאחור, המרווח נאה ומאפשר הושבת 2 מבוגרים מאחור בנוחות או 3 ילדים, אשר נהנים בגרסת ה-EX המהודרת יותר גם מפתחי מיזוג אחוריים ושמשות אחוריות מושחרות. חבל רק שהיצרן לא סיפק על הדרך גם יציאת USB אחורית או שקע 12V להטענת הסלולרים.

 קיה נירו החדשה 2020

אבזור

בסעיף האבזור, השינוי העיקרי מול הדגם היוצא מתרכז במולטימדיה החדשה (ויעילה) ותוספת של בלם יד חשמלי שנוסף במקום בלם רגל. מעבר לכך, משווק הדגם ב-2 רמות גימור לבחירה, כאשר גרסת ה_LX המיועדת בעיקר לציי הרכב כוללת גם: בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, קיפול מראות חשמלי, חישוקי "16 קלים, יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית LED, לוח שעונים משולב מסך דיגיטלי "4.2, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בורר מצבי נהיגה, מצלמת רוורס, מושב נהג ונוסע מתכווננים לגובה, חיבור USB, פנסי ערפל קדמיים, מסילות גג ועוד. רמת הגימור EX הנבחנת כאן, כוללת בנוסף: פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, לוח שעונים משולב מסך דיגיטלי "8, מושבים משולבים בד ועור וכמה נגיעות קוסמטיות בתא הנוסעים.

 קיה נירו החדשה 2020

בטיחות

בסעיף הבטיחות מצוידת קיה נירו בחבילת בטיחות מקורית הכוללת כסטנדרט: 7 כריות אוויר, התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית משודרגת המשלבת מעתה גם תפקוד Stop & Go המאפשרת מעקב אחרי הרכב שמלפנים, ומסוגלת כעת להביא את הנירו למצב של עצירה מוחלטת, ולהחזיר אותו עד למהירות השיוט כשהרכב שלפניו מתקדם. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

על הכביש

כשיוצאים לדרך, הנירו המחודשת מציעה את אותה איכות נסיעה מוכרת של הדגם היוצא, המציעה נהיגה שקטה למדי (קצת פחות תחת מאמץ), נוחות נסיעה טובה, כאשר יחידת הכח ההיברידית הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, מפיקים הספק משולב של 141 כ"ס  ומומנט מרבי של 27 קג"מ, שיחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, מציעים ביצועים שאמנם נראים פושרים על הנייר עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות, אך במציאות מתקבלת מכונית ש"סוחבת" היטב גם תחת מאמץ ואכלוס מלא בנוסעים, בעלת יכולות יציאה לעקיפה זריזה יחסית ובטוחה ובוודאי שאינה מרגישה כבדה. את היתרון המשמעותי ביחידת הכח תמצאו כמובן בסעיף צריכת הדלק, כאשר בימי המבחן הגענו עימה ל-18.5 ק"מ לליטר בממוצע, ואפילו בתנאים מעט מאומצים. מי שיצמד לכללי החיסכון בדלק, עשוי להגיע לנתונים מעט טובים יותר. מעבר לכך, מדובר כמובן במכונית ידידותית לסביבה עם דרגת זיהום 2.

 קיה נירו החדשה 2020

שווה את הכסף?

במחיר החל מ- 143,900 ש"ח לדגם ה-LX או 144,900 שקל לדגם ה-EX הנבחן כאן, מציעה קיה נירו החדשה קרוסאובר היברידי נאה למראה, מרווח ושימושי למדי למשפחה, ועכשיו גם עם תא נוסעים מהודר ומפנק יותר, המצטרפים ליחידת כח יעילה וחסכונית בדלק ומפרט בטיחות מרשים, וללא נקודות תורפה מהותיות, המבטיחים לכאורה את המשך הצלחת הדגם בארץ. יחד עם זאת, רשות המסים פחות מאושרת מהצלחת הדגם (יחד עם הצלחת המתחרים שלו בגזרה ההיברידית) והמיסוי הירוק המעודכן שיכנס בינואר 2020 לתוקף, מעלה את המס על המכוניות האלה ב-15% נוספים. אנחנו מעריכים שהדגם יתייקר בסופו של דבר בשיעור נמוך משמעותית, כאשר היבואן יספוג ככל הנראה חלק מההתייקרות (אולי אפילו בסיוע היצרן), ולא ימהרו לפגוע במכירות אחד הדגמים המוצלחים והנמכרים של קיה בישראל.




עוד ממבחני דרכים