מבחן דרכים: שברולט בלייזר החדש

כבר לא רכב למג"דים: שברולט בלייזר החדש לובש חליפת מעצבים המסתירה מנוע שרירי במיוחד ואבזור עשיר כסטנדרט. אבל האם במחיר התחלתי של 280 אלף שקל וללא סמל יוקרה הוא יצליח? כנראה שכן. בעזרת השם (המיתולוגי…)

ששי כהן 03 באוק, 2019
שברולט בלייזר החדש

"בלייזרים"

לשברולט בלייזר מקום של כבוד בשוק הישראלי: בעבר הלא ממש רחוק (שנות ה-80) מדובר היה באחד הדגמים הבודדים שהשם שלהם הפך להיות שם גנרי לקטגוריה בהם פעלו. זאת אומרת כשמישהו היה אומר שקנה בלייזר, זה לא היה בהכרח דווקא שברולט בלייזר, אלא גם אולי אחד המתחרים מבית פורד או GMC (האח התאום). בקיצור היתה קטגוריה בארץ שנקראה "בלייזרים" ותיארה רכבי שטח 4X4 המשלבים בין שימושיות לספורט.



רכב לקצינים בכירים

מרבית הבלייזרים שנמכרו אגב בארץ, החלו את דרכם במשרד הביטחון כרכב צה"לי לקצינים בכירים (מפקדי אוגדות וחטיבות) ומתחילת שנות ה-90 גם כרכב שטח למג"דים (הרכב הצמוד היה פיג'ו 205), כאשר חלקם שרדו בהמשך והגיעו לשוק הפרטי והמשיכו עוד שנים ארוכות כרכבי שטח מרווחים וחזקים למאותגרים תקציבית.

שברולט בלייזר מעריב 1989

כתבה מתוך עיתון מעריב 1989

שברולט בלייזר החדש

50 שנה לאחר שהוצג הבלייזר המקורי, החזירה שברולט לחיים את השם המיתולוגי של אחד מאייקוני הרכב של התעשייה האמריקאית, אשר ברוח התקופה מציע הרבה פחות רכב שטח קשוח למשימות צבאיות, אלא יותר קרוסאובר לבוש בחליפת מעצבים ועשיר באבזור. מפגש במציאות עם הבלייזר החדש חושף גם את שפת העיצוב החדשה של שברולט, עם חזית ספורטיבית בסגנון הקמארו, מרכב שרירי ומעוצב וממדים גדולים למדי, עם 4.86 מטר באורך, 1.94 מטר רוחב, 1.7 מטר גובה ובסיס גלגלים של 286 ס"מ, המציעים את אחד מדגמי ה-SUV המצוידים בחמישה מושבים הגדולים ביותר שתוכלו למצוא כאן, כאשר גם בסעיף השימושיות תמצאו תא מטען בנפח אדיר של 864 ליטר, וזאת עוד לפני קיפול המושבים האחוריים.

שברולט בלייזר החדש

דגם המבחן שהגיע ברמת הגימור RS הספורטיבית, מצויד בחבילת עיצוב ספורטיבית הכוללת שלל ציפויים חיצוניים בצבע שחור מבריק (כנפונים, פגושים), גריל קדמי בתצורת כוורת דבש עם לוגו מושחר, נגיעות עיצוב ספורטיביות בתא הנוסעים, חישוקי "21, ריפודים בצבע שחור בתא הנוסעים ועוד, המשדרגים את המראה ומוצעים בתוספת מחיר של כ-5,000 שקל בלבד.

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת כצפוי תא נוסעים מרווח מאוד לחמישה נוסעים, ולמרות שנשמעות כבר תלונות שאין גרסת 7 מושבים, צריך לזכור שאמנם מדובר בקרוסאובר הגדול משמעותית מהמקובל בארץ, אך בארה"ב הוא לא נחשב חריג ואפילו עם מידות די משפחתיות מקובלות…התמקמות במושב הנהג חושפת דשבורד מעוצב, לוח שעונים משולב מסך דיגיטלי עם שלל אפשרויות התאמה אישית, פתחי מיזוג שנלקחו כאילו מהקמארו הספורטיבית והרגשה כללית נעימה מאוד. מדובר גם ברכב הראשון של שברולט בישראל שזוכה למראת הפנים המתקדמת המשלבת מצלמה אחורית איכותית, המקנה לרשות הנוהג שדה ראייה מעולה לאחור עם תמונה בהירה וחדה גם בשעות הלילה. מעבר לכך, בסעיף איכות החומרים, נרשמת תלונה קלה עם ריבוי משטחי פלסטיק קשיח שאינם מקובלים כ"כ כיום, אך עדיין חשוב לזכור שלא מדובר ברכב יוקרה אמיתי.

שברולט בלייזר החדש

אבזור יוקרתי

המושבים מרופדי העור נוחים לישיבה ותנוחת הראיה גבוהה לא רק ביחס למכוניות פרטיות, אלא גם ביחס למרבית הקרוסאוברים המתחרים. לארץ הבלייזר מגיע רק ברמות האבזור הגבוהות ביותר, עם אבזור סטנדרטי המוכר יותר מעולם היוקרה הכולל כניסה והתנעה ללא מפתח, מולטימדיה My Link עם מסך מגע "8 ותמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, טעינה אלחוטית לסמארטפון, בלם יד חשמלי, חישוקי "20 קלים, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה, ריפודי עור מחוררים, מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, מערכת שמע יוקרתית עם רמקולים של BOSE, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

שברולט בלייזר החדש

מראה מרכזית מבוססת מצלמה

מושב רוטט

בסעיף הבטיחות מדובר ללא ספק בשברולט המאובזרת ביותר בארץ עם חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ומקיפה הכוללת התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת במראות הצד, התראת תנועה חוצה מאחור, מצלמת רוורס מתקדמת הממוקמת במראה המרכזית, מצלמות 360 מעלות ועוד. בעידן צפצופי היתר בנסיעה (בשל התראות שונות), אם הנהג יסטה מהנתיב או לא ישמור מספיק מרחק, הוא יזכה לרטט מכיוןן המושב במקום צפצוף, שלדעתנו עדיף. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האמריקאי, כאשר היא לא נבחנה גם באירופה משום שהדגם לא משווק שם.

מנוע אמריקאי קלאסי

בניגוד למגמה המקובלת בעולם הרכב הכוללת מעבר למנועי טורבו קטנים וידידותיים יותר לסביבה, הבלייזר החדש מצויד ביחידת כח אמריקאית למהדרין (בכל זאת השם "בלייזר" מחייב), הכוללת מנוע בנזין  V6 בנפח 3.6 ליטרים המפיק 305 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 37.2 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים והנעה כפולה. על הכביש מדובר במכונית חזקה מאוד ושקטה מאוד, המאפשרת ביצועים כמעט ספורטיביים, עם תאוצה זריזה במיוחד (6.8 שניות ל-100 קמ"ש) שעשויה להביך בקו ישר לא מעט ספורטיביות אמיתיות, ואפילו צליל ספורטיבי נעים מאוד שחודר לתא הנוסעים תחת מאמץ ומזכיר מעט מכוניות אמריקאיות של פעם (זו היתה מחמאה כמובן). ממש מכונת שיוט אמריקאית, רק שלא מתנדנדת כמו אוניות מהעבר.  על נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים פחות היינו ממליצים, למרות שאם לא לוחצים אותה לקצה, ניתן ליהנות מהנהיגה גם שם. מעבר לכך, ההגה רך ודי מנותק מהכביש ומתלי הרכב מספקים נוחות נסיעה גבוהה על האספלט הישראלי ולמרות חישוקי "21 שצויד רכב המבחן. בסעיף הדלק, רשמה המכונית 8 ק"מ לליטר בממוצע בימי המבחן, בתנאים משולבים ולרוב לא מאומצים, נתון לא רע ביחס לגודל הרכב, סוג המנוע והביצועים הנאים, והודות גם לבורר מצבי הנהיגה המאפשר נהיגה גם על 2X4.

שברולט בלייזר החדש

החל מ-280,000 שקל

כשמגיעים לשורת המחיר, החל מ-280,000 שקל לדגם הפרמייר המהודר, או 285,000 שקל לדגם ה-RS הקרבי יותר למראה שנבחן כאן, מדובר ללא ספק בתמחור המציב את שברולט בלייזר לא רק כמתחרה לדגמים כמו פורד אדג' או יונדאי סנטה פה, אלא גם לדגמי יוקרה. מצד אחד, הבלייזר החדש אינו עוד SUV כמו כולם שנבלע בכביש בעדר הג'יפונים שמכסה כל חלקה טובה, אלא קרוסאובר עם עיצוב בולט ונוכחות על הכביש, הנהנה מאבזור עשיר, מפרט בטיחותי מושלם, יחידת כח אמריקאית המשלבת שרירים וביצועים עם נוחות גבוהה וצריכת דלק סבירה. מצד שני, המחיר חודר עמוק לתחום היוקרה ולרכב אין סמל יוקרה בחזית שעשוי להצדיק תג מחיר כזה. כך או כך, הבלייזר הוא תוספת מבורכת לכבישי המדינה, ובעידן בו מרבית הרכבים הולכים ונהיים דומים מדי אחד לשני, הוא מצליח לשלב בין קרוסאובר מודרני למשהו בטעם של פעם, במובן החיובי כמובן של אמריקה.



עוד ממבחני דרכים