טסלה, יונדאי, WEY ו-ORA הן מצטיינות מבחני הריסוק של 2022

ברשימת הדגמים המצטיינים של EuroNcap ל-2022 לא תמצאו מכונית אירופאית או יפנית, ואת הציונים לשבח גרפו דווקא טסלה מודל S ומודל Y, יונדאי איוניק 6 וצמד הסיניות אורה פאנקי קאט ו-WEY קופי 01. 

ששי כהן 11 בינו, 2023
יונדאי איוניק 6

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap מפרסם היום את סיכום שנת 2022 ורשימת חמשת הדגמים המצטיינים במבחני הריסוק של השנה החולפת, המצביעים על נתונים מעניינים כאשר ברשימת המצטיינים תמצאו דגמים אמריקאים, מכוניות סיניות וקוריאנית אחת, וללא שום ייצוג לדגמים אירופאים או יפניים. בסה"כ נגשו למבחני הריסוק בשנה החולפת כ-67 כלי רכב שונים, מהם לא פחות מ-53 רכבים זכו בציון המלא של 5 כוכבים, נתון מרשים המעיד על שיפור מתמשך בבטיחות הדגמים החדשים בזמן שדרישות הארגון רק מחמירות משנה לשנה.


את ההפתעה הגדולה רשמה דווקא תעשיית הרכב הסינית שבעבר הלא רחוק סיפקה בעיקר מקור לבדיחות, ומציגה בשנים האחרונות שדרוג דרמטי בבטיחות. בשנה החולפת ניגשו 9 דגמים סינים למבחן הריסוק ולמעט אחד שהסתפק בציון של 4 כוכבים, כל השאר זכו בציון המקסימלי. מי שפחות כיכבה השנה במבחני הריסוק היתה תעשיית הרכב האירופאית, שלא פחות מ-10 מתוך 36 דגמים שנבחנו הסתפקו בציון של 4 כוכבים. 11 דגמים יפניים ניגשו השנה למבחן ומתוכם שניים הסתפקו ב-4 כוכבים. תעשיית הרכב האמריקאית מפתיעה לטובה ומבין 5 דגמים שנבחנו, כולם זכו בציון המלא. עוד נבחנו 6 דגמים קוריאניים ומתוכם אחד הסתפק בציון של 4 כוכבים.

טסלה מודל S בטיחות

טסלה מודל S

ברשימת המצטיינים לפי קטגוריה מובילה טסלה מודל S את קטגוריית מכוניות המנהלים (Executive), ולצידה מוביל דגם המודל Y את קטגוריית רכבי הפנאי "הקטנים" (Small Off-Road) יונדאי איוניק 6 היא המצטיינת של קטגוריית המשפחתיות הגדולות, WEY קופי 01 הסינית (הושקה לאחרונה בארץ) מובילה את קטגוריית רכבי הפנאי הגדולים (Large Off-Road) ואורה פאנקי קאט הסינית (שתושק בקרוב בישראל) מובילה את קטגוריית המשפחתיות הקטנות. בשאר הקטגוריות לא בחר הארגון מצטיינות נוספות משום שלא היו מספיק מתחרות שנבחנו. תואר ההצטיינות הוענק בשל שקלול ניקוד הרכב בסעיפים של הגנה על מבוגרים, הגנה על נוסעים, הגנה מפני פגיעה בהולכי רגל וציוד הדגמים במערכות בטיחות מתקדמות.

אורה פאנקי קאט

אורה פאנקי קאט – תושק בקרוב בארץ

עוד מחדשות רכב