מבחני ריסוק: 7 דגמים חדשים זכו בציון המרבי

אירגון הבטיחות Euro Ncap מפרסם היום 7 תוצאות ריסוק לכלי רכב חדשים, אשר זכו כולם בציון מלא של 5 כוכבי בטיחות, ביניהם טויוטה קורולה החדשה, מאזדה 3 החדשה ועוד.

ששי כהן 22 במאי, 2019
פולקסווגן T קרוס מבחן ריסוק

מגמת שיפור הבטיחות בכלי רכב חדשים ממשיכה, ולמרות החמרת הבדיקות במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופאי Euro Ncap, כל 7 הנבחנים החדשים שתוצאותיהם מפורסמות היום, זכו בציון המרבי של 5 כוכבי בטיחות, כאשר ארבעה מהדגמים החדשים שנבחנו כעת, משווקים כבר בישראל.


בסבב האחרון של המבחנים נבחנו טויוטה קורולה החדשה שזוכה בציון מלא של 5 כוכבים בריסוק וניקוד גבוה במיוחד בהגנה על הנוסעים ברכב. טויוטה ראב-4 החדשה נבחנה אף היא וזכתה בציון הגבוה, עם ניקוד גבוה ביותר בהגנה על ילדים ברכב. נציגה שלישית של היצרן היפני שנבחנה בסבב הנוכחי היא לקסוס UX (מחטיבת היוקרה של טויוטה), אשר זכתה בציון המרבי עם ניקוד גבוה בהגנה על הנוסעים. שלושת הדגמים הנ"ל משווקים בארץ החל מהחורף החולף. הדגם הרביעי ששיווקו החל בארץ לאחרונה, הוא אאודי e-tron החשמלי, אשר רכבים ראשונים שלו עולים על הכביש בימים אלה, וגם הוא זוכה בציון מרבי עם ניקוד גבוה בהגנה על נוסעים.

3 הדגמים הנוספים שנבחנו וטרם משווקים בארץ הם: מאזדה 3 החדשה שצפויה להגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה, רנו קליאו החדשה שטרם ידוע מתי תנחת בארץ, ורכב הפנאי הקומפקטי פולקסווגן T קרוס, שטרם ידוע אם ישווק בארץ. שלושתם זכו בציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.מבין ארבעת הסעיפים המרכזיים בהם נבחנים הדגמים (הגנה על נוסעים, הגנה על ילדים קטנים ברכב, הגנה על הולכי רגל ואבזור בטיחותי מתקדם), זכתה מאזדה 3 בציון הגבוה ביותר בהגנה על נוסעי הרכב עם ניקוד של 98%, כאשר רנו קליאו זכתה בניקוד הגבוה ביותר בהגנה על ילדים קטנים ברכב (89%), טויוטה קורולה זכתה בציון הגבוה ביותר בהגנה על הולכי רגל (86%) ופולקסווגן T קרוס זכתה בציון הגבוה ביותר בציוד מערכות בטיחות מתקדמות (80%).


עוד מחדשות רכב