מדינת חלם: אושרה העלאת אגרת הרישוי לרכב חשמלי

הסוף לאגרת רישוי מוזלת של 567 שקל: החל מינואר 2025 תבוטל אגרת הרישוי המוזלת לרכבים חשמליים במטרה להגדיל את גביית המס ב-230 מיליון שקל בשנה. ומה עם זיהום האוויר ובריאות הציבור? הכנסות המדינה חשובות יותר.

ששי כהן 17 באפר, 2024
מכירות רכב חשמלי בישראל לפי שנים

הזינוק במכירות הרכבים החשמליים בישראל המהווים כיום כבר כרבע מסך מכירות החדש, לא ממש משמח את משרד האוצר. הפחתת זיהום האוויר בתוך הערים, אשר צפויה להשליך לחיוב על בריאות הציבור בהמשך, עם הפחתה בתחלואת ריאות הנובעת מזיהום אוויר לא באמת משמחים את ממשלת ישראל אשר זמן קצר לאחר שהעלתת את מס הרכישה לרכבים חשמליים, אישרה אמש את ביטול אגרת הרישוי המוזלת לדגמים חשמליים, במטרה להגדיל את הכנסות המדינה בכ-230 מיליון שקל נוספים בשנה. כידוע מזה שנים, הכנסות האוצר חשובות יותר מבריאות הציבור בישראל.


בתום דיון סוער שנערך אמש בוועדת הכספים של הכנסת, אושר ביטול אגרת הרישוי המוזלת שהוענקה עד כה לדגמים חשמליים, אשר עמדה עד כה על 567 שקלים בלבד לשנה והיתה אחד התמריצים שהוענקו לרוכשי רכב חדש במטרה לעבור לרכב חשמלי ידידותי לסביבה. אגרת הרישוי החדשה שתיכנס לתוקף החל מינואר 2025 צפויה להתייקר משמעותית ולמעשה להיות זהה לאגרת הרישוי המוטלת על רכבים המונעים בדלק, נתון אשר מצביע על התייקרות ממוצעת של לפחות 2,000 שקלים באגרת הרישוי (שתיקבע בהתאם לקבוצת הרישוי של הרכב).

נכון להיום נעות על כבישי ישראל כ-110,000 מכוניות 100% חשמליות אשר תורמות מצד אחד לירידה בזיהום האוויר בתוך הערים, ומצד שני מסייעות גם לעלויות אחזקה נמוכות יותר אשר חוסכות כסף רב לבעלי הרכב. את משרד האוצר הנתונים האלו ממש לא מעניינים, ולאחר שהועלה מס הרכישה על רכבים חשמליים מ-20% ל-35% בינואר האחרון, בינואר הקרוב צפוי מס הרכישה לעלות ל-45% ואליו תצטרף גם אגרת הרישוי החדשה והיקרה. אם זה לא מספיק לכם, אז בשנת 2026 אמור להצטרף גם מס הנסועה החדש על רכבים חשמליים, בו תגבה המדינה מס של 15 אגורות על כל ק״מ שתבצעו, לצד התייקרות נוספת במס הרכישה.

בשעה שבמרבית המדינות המתקדמות בעולם עושים מאמצים ומעניקים הטבות רבות לרוכשי רכב חשמלי במטרה לשמור על הסביבה ולהפחית את זיהום האוויר המגביר את התחלואה בקרב התושבים, ההצלחה מעל למצופה במכירות הדגמים החשמליים בישראל עושה רע לממשלת ישראל שמוכיחה שוב שרק כסף מעניין אותה והרבה פחות איכות החיים ובריאותם של התושבים. אם כל-כך חשוב למדינה הכסףֿ לא יותר הגיוני שהיא תדאג למסות את הרכבים המזהמים שנוסעים כאן על הכביש?

עוד מחדשות רכב