מהפך: היבוא המקביל העלה לכביש יותר דגמי הונדה מהיבואן הרשמי !

לראשונה מאז שהחל יבוא הונדה לישראל בשנת 1990, הגיעו השנה לארץ 475 מדגמי הונדה בחסות היבוא המקביל, לעומת 399 מכוניות ע"י היבואן הרשמי. מדוע זה קרה ואיזה דגם שלט במכירות?

ששי כהן 23 בדצמ, 2022
הונדה סיוויק 2022 החדשההונדה סיוויק 2022 החדשה

32 שנה לאחר שהחל שיווקה לראשונה של הונדה בישראל, רושמת 'מאיר' היבואנית גם השנה ירידה חדה במכירות חטיבת המכוניות, ולראשונה יובאו לארץ יותר מכוניות הונדה בחסות חברות היבוא המקביל מאשר בידי היבואן הרשמי. מי שהיתה עד לפני שנים לא ארוכות אחת המכוניות המבוקשות בישראל, מאבדת גובה בעקביות ומציגה נתוני מכירות שממקמים אותה נמוך מאוד בטבלת המסירות. גם התחלת שיווקה השבוע של הונדה סיוויק החדשה בארץ, אולי התקווה האחרונה להקפיץ את מכירות הונדה למקום ראוי יותר, כבר לא תהיה גלגל ההצלה של המותג עם תג מחיר בסיסי שמתחיל ב-180,000 שקל.


מתחילת השנה (ינואר-נובמבר 2022) העלתה לכביש היבואנית הרשמית רק כ-399 מדגמי הונדה, צניחה של 87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומיקומה של החברה במקום ה-41 בטבלת המסירות מתוך 58 מותגי רכב המשווקים כיום בארץ. הסיבות המרכזיות לנפילה במכירות אינן נעוצות דווקא במחלקת השיווק של היבואן, אלא בהיעדר דגמים רלוונטים לשוק האירופאי וגם לנו (רק 3 דגמים משווקים כיום בישראל), וכמובן משבר השבבים העולמי ובעיות האספקה אשר השאירו את מגרשי היבואן כמעט ריקים ממכוניות וכמעט ללא מכוניות זמינות לאספקה קרובה.

הונדה סיטי

הונדה סיטי – הכוכבת של המותג השנה בארץ. צילום: אייזיק דוידוביץ', אתר DriveTime

מנגד, החברות הפעילות בשוק היבוא המקביל רשמו השנה תנופה והצליחו להעלות לכביש כ- 475 מדגמי הונדה, למרות שאינם מציעים תחרות אמיתית ליבואן ולא מביאים לירידת המחירים המצופה מהם בשל התחרות. האחראית לזינוק במכירות כאן היא הונדה סיטי, המשפחתית הקומפקטית שמגיעה אלינו מהודו, אשר במקום להתחרות כאן במתחרות טבעיות יותר שלה כמו יונדאי i25, מוצעת כאן במחיר של 149,000 שקלים המקביל למחירה של משפחתית גדולה ומודרנית. 385 מכוניות כאלו הגיעו לכאן השנה, אך במחיר הזה רק 25 הגיעו ללקוחות פרטיים והשאר הלכו לחברות השכרה וציי רכב שונים. לצידה של הסיטי, יובאו גם 57 מדגמי הסיוויק בנזין מהדור החדש במחיר בסיסי רשמי של 199,000 שקל, כ-19 מיניוואנים מדגם האודיסיי מארה"ב, וכמה -CRV ואקורד היברידיות בודדות.

לאן צועדת מכאן הונדה בישראל? כפי שנראה לעת עתה, בתמחור הנוכחי והגבוה של הדגמים ובהיעדר מלאים זמינים, גם השנה הבאה עשויה להיות עצובה למותג בארץ. ללא דגמים רלוונטים לקטגוריות המרכזיות וללא פעילות שנראית לעין בשוק החשמליות, נראה שלהונדה ימשיך להיות קשה כאן.

 

 

עוד מחדשות רכב