מוטב מאוחר מאשר אף פעם: פולקסווגן ID.4 בישראל

יבואנית פולקסווגן מצטרפת סוף סוף לשוק החשמליות עם דגם ה-Id.4 שמצטרף לסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים, עם הספק של 204 כ"ס, טווח נסיעה עד 519 ק"מ ו-3 רמות גימור לבחירה. מכוניות ראשונות יגיעו רק במרץ ומחיר ההשקה צפוי להתייקר עד האספקה.

ששי כהן 24 באוק, 2022
פולקסווגן ID.4 בישראל

שנתיים לאחר שהוצגה בעולם נוחתת סוף סוף בארץ פולקסווגן ID.4, החשמלית הראשונה של פולקסווגן בישראל ואחות חורגת לסקודה אניאק ואאודי Q4 החולקות עימה את אותה שלדה ומכלולים רבים משותפים. הגעתה של ה-ID.4 לארץ באיחור היא לא באשמת צ'מפיון מוטורס היבואנית, אלא באשמת משבר הקורונה ותעשיית השבבים שגרמו לבעיות אספקה נרחבות ברחבי העולם ותיעדוף לשיווק הדגם בשוק האירופאי, שם מככבת ה-ID.4 במקום הרביעי ברשימת הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר מתחילת השנה. מדובר אגב בדגם שאינו ממש חדש בישראל, משום שכמה עשרות בודדות של הרכב הגיעו לכאן עד כה בחסות היבוא המקביל. יחד עם זאת, ישראל היא אחת מ-3 מדינות בודדות בעולם מחוץ לסין, ארה״ב ואירופה שהמכונית מגיעה אליה באופן רשמי.


ה- ID.4 הינו ה-SUV החשמלי הראשון שפיתחה פולקסווגן והשני בסדרת דגמי ה-ID של היצרן (אחרי המשפחתית ID.3 שלא הגיעה לארץ), ומציע עיצוב מודרני ומרשים, לצד מידות גדולות יחסית עם אורך של 4.58 מטרים, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 276 ס"מ, הממקמים אותו בסגמנט D-SUV כמתחרה לדגמים כמו האחות מבית סקודה אנייאק (המעט גדולה יותר), יונדאי איוניק 5, סקייוול ET5 ואחרים. נפח תא המטען מכובד ועומד על 545 ליטר.

פולקסווגן ID.4 בישראל

204 כ"ס וטווח נסיעה עד 519 ק"מ

הדגם פותח על פלטפורמת ה-MEB הייעודית של קונצרן פולקסווגן לדגמים חשמליים, ומגיע לארץ בגרסת ההנעה האחורית שלו המצוידת במנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ומומנט מירבי של 31.6 קג"מ, המספק ביצועים נאים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומהירות מרבית שהוגבלה ל- 160 קמ"ש. הדגם ישווק ב-3 גרסאות לבחירה, כאשר כולן ישווקו עם הסוללה הגדולה בהיצע, בקיבולת של 82 קוט"ש, המציעה טווח נסיעה עד 519 ק"מ לפי תקן ה-WLTP וצריכת חשמל מדווחת של 179.75 וואט-שעה לק"מ. הדגם תומך בטעינה מהירה המבטיחה טעינה של 320 ק"מ בחצי שעה בלבד, אך טעינה מלאה דרך עמדת טעינה ביתית אורכת עד 7.5 שעות. לדברי היבואן, הדגם צפוי להתעדכן אוטומטית בתחילת 2023 ולהציע אף טווח נסיעה גדול יותר בכמה עשרות ק״מ.

פולקסווגן ID.4

תא נוסעים

בתא הנוסעים תמצאו את שפת העיצוב החדשה של פולקסווגן הייעודית לדגמים חשמליים וכוללת עיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים וסביבת נהג ונוסעים מרשימה מאוד לשהייה, הכוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("5.3) המספק את המידע החיוני לצורך הנהיגה ולצידו ידית הילוכים אלקטרונית וקטנה, כאשר תפעול מרבית מערכות הרכב נעשה דרך מסך מולטימדיה מרכזי "10 הכולל גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (קישור אלחוטי למכשירי אפל), ומתחתיו משטח מתגים לתפעול מהיר יותר של מספר מערכות רכב חיוניות, לרבות תפעול בקרת האקלים.

פולקסווגן ID.4 בישראל

3 רמות גימור לבחירה

רמת גימור הבסיסית "PRO" כוללת: מושבי קומפורט עם ריפוד בד משולב אלקנטרה, חישוקי גלגלים "19 קלים, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך "10 תומכת עברית, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה פנימית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, 4 חיבורי USB ועוד.


ברמת הגימור האמצעית "PRO Advanced" הנהג ייהנה גם ממערכת שמע משודרגת, מולטימדיה עם מסך מגע 12", בקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורים, צביעה דו-גוונית למרכב ומושבי Comfort קדמיים מתכווננים חשמלית כולל זיכרונות.

רמת הגימור הבכירה "PRO Premium" כוללת בנוסף: דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנוראמי, חלונות אחוריים מושחמים, פנסי LED קדמיים IQ Light, פנסי LED אחוריים כולל איתות דינמי, פנסי ערפל קדמיים ותאורת פנייה וחישוקי סגסוגת 20".

פולקסווגן ID.4 בישראל

בטיחות 

2 רמות הגימור הראשונות כוללות מפרט בטיחותי עשיר עם: 7 כריות אוויר, מצלמות 360 מעלות, התרעת שמירת מרחק הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת התרעה במצב של עייפות נהג ועוד. רמת הגימור הגבוהה כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית מהדור החדש "Travel Assist" הכוללת שליטה בטווח מהירויות רחב של 0 עד 210 קמ"ש והחלפת אורות אוטומטית. מעבר לכך, לרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

מחירון

מחיר פולקסווגן ID.4 נקבע על 214,900 שקל לרמת הגימור הבסיסית, כ-255,900 שקל לרמת הגימור "PRO Advanced" ועד 272,900 שקל לרמת הגימור הבכירה "PRO Premium". אספקות ראשונות יחלו במרץ 2023 ולגבי מלאים (נושא כאוב בימינו), היבואן מקווה שיוכל לספק בשלב הראשון כמה מאות מכוניות. מחיר הרכב תלוי אגב במס שיקבע סופית ב-1 בינואר 2023, מה שאומר שכל המחירון שהוצג ככל הנראה לא רלוונטי ויהיה גבוה יותר, אלא אם תבוטל התייקרות המס הצפויה לדגמים חשמליים. עמדת טעינה אינה כלולה במחיר, הדגם יחויב בטיפול אחת לשנה ואחריות לרכב עומדת על 3 שנים או 100,000 ק״מ לכל הרכב ו-8 שנים או עד 160,000 ק״מ לסוללה.

עוד מחדשות רכב