מוצר במבחן: Vootto – מטהר האוויר שינטרל וירוסים וריח סיגריות ברכב שלכם

לכבוד עונת הווירוסים ולאלו שעדיין מעשנים ברכב, לקחנו לבדיקה את מטהר האוויר של Vootto, אשר פותח בטכנולוגיה ישראלית שמבטיחה לכידה והשמדה של 99% מהחומרים המזהמים ברכב והחלפת ריחות רעים באוויר נקי ונעים לנשימה. כמה יעלה התענוג?

ששי כהן 25 בדצמ, 2022
מטהר אוויר Vootto

הפעם במדור הצרכנות שלנו קיבלנו למבחן מטהר אוויר לחללים סגורים, העשוי לתת מענה לאחת התופעות המטרידות ביותר ברכב וזה ריח רע ובפרט של עשן סיגריות שדבק בתא הנוסעים. מדובר במטרד שאינו מהווה רק מפגע בריאותי (עקב עישון פאסיבי של מי שנמצא ברכב), אלא גם בגורם שפוגע משמעותית באיכות וחווית הנסיעה, שאינם נסבלים בקרב מי שאינו מעשן, וכך למשל גם יבואני הרכב אוסרים היום עישון ברכבי מבחן כדי לא לפגוע בחוויית הנסיעה ולצידם גם חברות השכרת הרכב בארץ, חברות התעופה ובכלל בכל מקום ציבורי סגור. אז אם אתם מאלו שעדיין מעשנים ברכב או שבמקרה רכשתם רכב משומש והוא מסריח מסיגריות, המוצר הבא של חברת Vootto עשוי לספק לכם פתרון.



חברת Vootto היא חברה ישראלית שנוסדה בשנת 2017 ומתמחה בייצור מטהרי אוויר מתקדמים המצוידים בטכנולוגית סינון אוויר מתקדמת שפותחה במשך 14 שנים בשיתוף אוניבריסטית בר-אילן, הכוללת מסנן פחם פעיל הלוכד ומשמיד לדברי החברה כ-99.9% מהחומרים המזהמים הנמצאים באוויר, מנטרל אותם ומפיץ במקומם אוויר נקי הכולל בישום נעים במגוון ריחות לבחירה, כולל אחד המדמה רכב של רכב חדש…


המוצר כולל מטהר אוויר קומפקטי, קל ונייד, המתחבר לשקע חשמל רגיל או לשקע מצית ברכב ומבטיח יכולת שאיבה של עד 25 אלף ליטר אוויר בשעה, המסננים לא רק עשן סיגריות, אלא גם ריחות רעים, אבק ואפילו ווירוסים, כאשר במפרט של המוצר מופיע גם ניטרול של ווירוסים שונים ואפילו של וירוס הקורונה, אך את זה היינו לוקחים בעירבון מוגבל.

מכיוון שברכב הפרטי שלי לא עישנו מעולם, בדקתי דווקא את המוצר בבית, כאשר המטהר חובר לשקע חשמל במטבח בזמן בישול וטיגון. במהלך הבדיקה ניתן אמנם היה להריח את ריחות הבישול המתפזרים בחלל האוויר עדיין, אך אלו הורגשו הרבה פחות מאשר טיגון ללא המטהר, אולם לאחר סיום המלאכה בתוך דקות נעלם מרבית הריח שאפף את המטבח והוחלף בריח בישום עדין. מעבר לכך, מדובר במוצר שקט ביותר.

מי שיבחר להפעיל אותו בתוך הרכב, צפוי בהחלט לפעולה מהירה יותר של סינון האוויר והריחות עקב החלל הקטן משמעותית של תא הנוסעים, וכאמור המוצר אמור לנטרל במהירות ריחות של עישון ברכב, א ריחות רעים אחרים. לדעתי מומלץ גם לכל מי שרגיל לעשן ברכב, לעשות שימוש במטהר תוך כדי העישון, ובכך הוא עשוי להפחית את העשן הנשאף לריאותיו או לאלו שנוסעים עימו ברכב.

בשורה התחתונה, בשונה משלל עצי ריח, פחיות ומבשמים אוויר שפופולרים כיום כמעט בכל רכב, כאן מדובר במוצר שעשוי לשדרג בהחלט את איכות האוויר שאנו נושמים ברכב (בבית או במשרד), ומומלץ בעיקר לכל מי שמעשן ברכב למען בריאותו ובריאות הנוסעים איתו. המוצר משווק ע"י חברת יוניקו, ותוכלו למצוא את המוצר במחיר סביר בהחלט ברשתות כמו שופרסל, א.ל.מ, מחסני חשמל, סופר פארם ועוד.

מחיר מומלץ לצרכן: 590 שקל

 

עוד מחדשות רכב