מטרו מוטור מתרחבת ומקימה חטיבת רכב נפרדת לשיווק המכוניות

מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בשוק הדו-גלגלי, מפצלת את פעילות הרכב, ממנה מנכ"ל חדש ומקימה את "מטרו אוטומוטיב" אשר תרכז את כל פעילות הרכב שצפויה לצמוח לאחר קבלת זיכיון ייבוא רכבי דונגפנג לישראל.

ששי כהן 14 באפר, 2024
תומר קומרוב מנכ"ל מטרו מוטור

מטרו מוטור, היבואנית המובילה בענף הדו-גלגלי, המייבאת לישראל את דגמי סאן-יאנג, ימאהה, קוואסאקי ואחרים, מודיעה היום כי היא מפצלת את פעילות המכוניות שלה אותה החלה לפני כשנה וחצי לחברה נפרדת בשם "מטרו אוטומוטיב", זאת בעקבות ההערכות החברה לצמיחה החדה בפעילות ייבוא הרכב.


כזכור לפני כחודש הודיעה מטרו מוטור על קבלת זיכיון הייבוא של כלל דגמי החשמליות של קונצרן דונגפנג לישראל, אשר ירחיב באופן משמעותי את מגוון הדגמים שתייבא החברה לישראל, בכלל הסגמנטים, החל מהחודשים הקרובים. מותג זה צפוי להיות המוביל בפעילות יבוא המכוניות של החברה, הכוללת כבר היום את מותג ליפמוטור עם דגם ה-T03, החשמלית הזולה בישראל, ומותג VOYAH, מותג היוקרה החשמלי של דונגפנג הכולל כיום צמד דגמים בישראל. אל אלו צפוי להצטרף גם מותג KARMA, מותג יוקרה ספורטיבי אמריקאי, שאת הזיכיון לשווק אותו בארץ קיבלה מטרו כבר לפני שנתיים, אך למעט כמה מכוניות בודדות שהגיעו לתקינה, השיווק נדחה לעת עתה. 

לאור החשיבות האסטרטגית הגדולה שבעלי המניות במטרו רואים בתחום הרכב, החליטה החברה לפצל את פעילות הרכב מהפעילות השוטפת ולהקים את מטרו אוטומוטיב בע"מ. בחודשים הקרובים, במקביל להשקת מספר דגמים חדשים למרכז השוק, תפתח מטרו אוטומוטיב 4 אולמות תצוגה מרכזיים ושני מרכזי שרות, בהשקעה כוללת של עשרות מיליוני ₪. מלבד רכבים פרטיים, צפויה מטרו אוטומוטיב לייבא גם רכבים מסחריים, משאיות קלות ועוד.

תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור נענה לבקשת דירקטוריון מטרו וימונה למנכ"ל מטרו אוטומוטיב, שם ירכז את כלל המשאבים הנדרשים על מנת למצות את פוטנציאל ולהפוך את מטרו אוטומוטיב לשחקן מוביל בשוק הרכב בישראל. קומרוב צמח בשדרה הניהולית במטרו ומונה ב-2018 למנכ"ל מטרו כשהחליף את המייסד, גדי אבירם. כמנכ"ל הטמיע את תחום הרכב בחברה, הרחיב משמעותית את כל תחומי פעילותה ורשם תוצאות חסרות תקדים. 

את קומרוב יחליף במטרו מוטור גילי פריאנטה, שמונה למנכ"ל מטורו מוטור וינהל את  פעילות היבוא והשיווק של אופנועים, קטנועים, רכבי שטח, רכבים תפעוליים, קלנועיות, כלי שייט ושאר פורוטפוליו המוצרים של החברה. פריאנטה מגיע למטרו מקבוצת כלמוביל, עם ניסיון רב בפיתוח עסקי של מותגים טכנולוגיים בינלאומיים מתקדמים וניהול, אשר כלל במהלך השנים את חטיבת יונדאי, חטיבת מרצדס ובתפקידו האחרון סמנכ"ל קבוצת היוקרה הכוללת את המותגים: מרצדס, סמארט, ג'נסיס אותם הוביל להישגים רבים בשוק הישראלי.

עוד מחדשות רכב