מטרו מוטור תשווק את דגמי דונגפנג הסינית בישראל

יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין העניקה למטרו מוטור את הזיכיון לשיווק כלל מותגי הרכב החשמליים של היצרן, אשר ישווקו בארץ (ובאירופה) תחת השם "דונגפנג". הדגמים יצטרפו למותג היוקרה VOYAH של היצרן המשווק בהצלחה ע"י מטרו מוטור מתחילת 2023.

ששי כהן 03 במרץ, 2024
דונגפנג בוקס

לאחר שקיבלה ב-2022 את הזיכיון של VOYAH, מותג הפרימיום של הקונצרן, שהושק בישראל ב-2023 וזכה להצלחה נאה בשוק היוקרה, דונגפנג ממשיכה לתת אמון במטרו מוטור (היבואנית הגדולה בענף הדו-גלגלי) ומעניקה לה את ייבוא כלל מותגי הרכב של הקונצרן המיועדים לשוק האירופי.



דונגפנג, יצרנית הרכב השלישית בגודלה בסין, נוסדה בשנת 1969 ומעסיקה למעלה כ- 130,000 עובדים עם הכנסות שנתיות של כ- 30 מיליארד דולר (בשנת 2022). הקונצרן מייצר מגוון רחב של דגמי רכב בכל הסגמנטים, ושניים מהם כבר משווקים בישראל: מותג היוקרה VOYAH המשווק מסוף 2022 ע"י מטרו מוטור ומותג הרכב החשמלי SERES המשווק מאז 2021 ע"י טלקאר יבואנית קיה וסאנגיונג. 

בבעלות דונגפנג גם שלל מותגי רכב חשמליים נוספים כמו: MHERO, AEOLUS, (EPI) Eπ ו- NAMMI, אך כחלק מהרצון לצמוח ולחדור גם לאירופה, ישווקו המותגים הנ"ל תחת השם "דונגפנג" בארץ ובאירופה. היצע מותגים הנ"ל כולל שלל רכבים לשוק העממי (Mass Market) ולצידם גם דגמים של MHERO הכוללים רכבי שטח פרימיום חשמליים, אשר ישווקו כאמור כולם תחת השם Dongfeng.

מא ליי מנכל הייצוא והייבוא העולמי של דונגפנג ותומר קומרוב מנכל מטרו מוטור.

מא ליי מנכ"ל הייצוא והייבוא העולמי של דונגפנג ותומר קומרוב מנכל מטרו מוטור. צילום: מטרו

לדברי תומר קומרוב, מנכ"ל מטרו מוטור: "היצירתיות והנחישות של מטרו, מערכת היחסים הקרובה מול היצרן וכן ההצלחה של VOYAH בישראל, גרמו לדונגפנג לבחור במטרו כשותף וכיבואן הנכון עבורה בישראל ואפשרו לנו להרחיב משמעותית את שיתוף הפעולה המוצלח עם דונגפנג, אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם. שיתוף הפעולה מבטיח את צמיחתה של מטרו בשנים הקרובות ואת הפיכתה לאחת החברות המובילות בשוק הרכב. במהלך השנה יגיעו מספר דגמים חדשים שמופנים למרכז השוק בסגמנטים שונים. להכרזה של דונגפנג על כוונתה להיות יצרן רכב מהמובילים באירופה תהיה השפעה ישירה ומשמעותית על שוק הרכב בישראל". 

לדברי מא ליי (Ma Lei) מנכ"ל הייצוא והייבוא העולמי של דונגפנג:  "לדונגפנג אסטרטגיה ארוכת טווח עבור השוק הישראלי. לשם כך, דונגפנג זקוקה לשותף יצירתי ומשמעותי כמו מטרו, על מנת להצליח ואנו שמחים על הרחבת שיתוף הפעולה. מטרו כבר הוכיחה כי היא שותף לדרך, ומערכת היחסים הקרובה שנבנתה בין החברות תייצר עבור שתיהן את ההצלחה אליה אנו מכוונים". 

עוד מחדשות רכב