מיני ב-100 אלף שקל: יונדאי i10 החדשה 2024 במבחן (מתיחת פנים)

מכונית המיני הפופולרית של יונדאי מתחדשת לדגמי 2024 עם מראה דיגיטלי יותר ושדרוג הבטיחות, לצד התייקרות נוספת במחיר שמאפיינת את קטגוריית מכוניות המיני. האם עדיין מדובר בתמורה נאה לכסף?

ששי כהן 15 בינו, 2024
יונדאי i10 החדשה 2024

אם אתם חושקים היום במכונית מיני חדשה, ההיצע שלכם היום מאוד מוגבל בארץ וכולל בעיקר את קיה פיקנטו ואחותה החורגת יונדאי i10 שמובילות בגדול את מכירות הקטגוריה, מיצובישי ספייס סטאר שכבר חוגגת יותר מעשור וכבר די מיושנת, ופיאט 500 וליפמוטור T03 עם הנעה חשמלית. ועכשיו, כמעט 4 שנים לאחר שהושק בארץ הדור השלישי של יונדאי i10, מגיעים דגמי 2024 לאחר שעברו מתיחת פנים של אמצע החיים, ורגע לפני שתנחת כאן גם מתיחת הפנים של הפיקנטו המתחרה. יחד עם זאת, צמצום היצע דגמי המיני בישראל והתייקרות מחירי הסופר מיני המעט גדולות יותר, הובילה לעליית מחירים. המכוניות מיני, המחירים כבר ממש לא, עד 100,000 שקל לגרסאות המאובזרות. האם עדיין מדובר בתמורה הולמת?


כשהושק כאן הדור הנוכחי של ה-i10 בתחילת 2020, הדגם התחדש בעיצוב מודרני יותר, מעבר למערכות בטיחות מתקדמות וגם החלפת הגיר האוטומטי הפלנטרי ברובוטי חד מצמדי מהסוג שלא חביב במיוחד כאן, אך החבילה הכוללת והמוצלחת שכנעה את הלקוחות ולא פחות מ-18,500 לקוחות אימצו כאן את הדגם החדש מאז, לא מעט הודות לכך שגם הפיקנטו המתחרה עברה לאותה תיבת הילוכים והאפשרויות לגיר אוטומטי פלנטרי נכחדו לחלוטין מהקטגוריה.

הגרסה המחודשת ל-2024 מציעה כבר שינויים מינוריים יותר, הכוללים עדכונים קלים לעיצוב החיצוני, דיגיטליזיה של תא הנוסעים ושדרוג מפרט הבטיחות. מבחוץ זאת אותה i10 קטנה וחביבה למראה, ורכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה "Supreme" כלל גם חישוקי "16 קלים ונאים, צביעה דו-גוונית למרכב, ופנסי LED ליום בסגנון פיקסלים בחזית שתורמים להופעה מעניינת יותר, ובמידה מסוימת גם סטייליסטית מעט. גרסאות הכניסה מוותרות על חישוקי הגלגלים הקלים ותאורת ה-LED ליום, והחל מרמת הגימור PRIME PLUS מצטרפת אופציית הצביעה הדו-גוונית.

תא נוסעים, בטיחות

בתא הנוסעים תפגשו את אותו עיצוב מוכר בשינויים קוסמטיים קלים המתרכזים בריפודי מושבים חדשים ונאים, והחלפת לוח המחוונים בדיגיטלי מלא שתורם לאווירה קצת יותר טכנולוגית. רשימת האבזור כולל כבר מרמת הגימור הבסיסית גם מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך ללא תמיכה מלאה בעברית, הגה מצופה עור, מצלמת רוורס ובקרת שיוט ושקעי USB TYPE C שהצטרפו לראשונה להיצע, לצד אבזור חשמלי מלא. החל מרמת הגימור PRIME תקבלו גם קיפול מראות חשמלי ורמת הגימור הבכירה כוללת גם אבזור עשיר לקטגוריה עם כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, ותאורת אווירה חלקית. מפרט הבטיחות שודרג וכולל גם בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעה על שכחת נוסע במושב האחורי והתרעת עייפות הנהג שהתגלתה כרגישה מדי והמליצה לי יותר מדי פעמים עצירה לקפה, למרות שנהגתי כמו שצריך. (אולי שת"פ עם רשת בתי קפה…). יחד עם זאת, הרכב הסתפק לפני 4 שנים בציון של 3 כוכבים בריסוק, בדיוק כמו הפיקנטו המתחרה.

יונדאי i10 החדשה 2024

על הכביש

מתחת למכסה המנוע זו אותה i10 מוכרת, המצוידת במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית עם 5 הילוכים, ואופציה מקומית נדירה גם לגרסת 5 הילוכים ידנית לטובת אלו שעדיין לא חוששים מתפעול של קלאץ'. לא מדובר במכונית זריזה שמכוונת לחובבי הביצועים, והתאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 15.8 שניות ארוכות יחסית, אולם זה נתון שמאפיין כיום את הקטגוריה. מי שיבחר אגב בגרסה הידנית, יקצץ את הנתון הזה ל-12.6 שניות זריזות משמעותית. יחד עם זאת, חשוב להבין שרוכשי מכוניות מהסוג הנ"ל מחפשים מכוניות עירוניות יעילות ונתון הביצועים כאן לא באמת משחק תפקיד משמעותי. בכל נסיעה שגרתית לא תחושו במחסור בכח וגם מחוץ לעיר התניידנו בקצב גבוה מהמקובל ועם ארבעה נוסעים ברכב ללא בעיה. מדובר גם במכונית נוחה ביחס למקובל בקטגוריה, שאיננה ממהרת להתרסק על מהמורות ואף שקטה למדי גם תחת מאמץ. אמנם מכונית קטנה וזולה, אך ממש לא אחת שמרגישה כזאת. בסעיף צריכת הדלק, מי שמרבית נסיעותיו מתבצע בעיר, יכול לצפות לנתון שנע סביב ה-12.5 ק"מ לליטר בממוצע. מי שנע הרבה מחוץ לעיר, יכול לצפות לנתון של 15-16 ק"מ לליטר בממוצע.

יונדאי i10 החדשה 2024

החל מ-89,900 שקל לדגם אוטומטי

גם שוק מכוניות המיני סבל בתחילת השנה מהתייקרות ומחיר יונדאי i10 המחודשת מתחיל ב-89,900 שקלים לגרסת האוטומטית הבסיסית, שהפכה למרות ההתייקרות לזולה יותר ב-5,000 שקל מול הפיקנטו המתחרה. מחיר הדגם הנבחן כאן כבר עומד על 98,000 שקלים, שלמרות רמת האבזור הנדיבה, מדובר לטעמי במחיר יקר מדי למכונית מיני. מנגד, כשאר רף המחירים הממוצע של דגמי הסופר-מיני המעט יותר גדולים עלה לכיוון ה-120,000 שקלים כיום, עדיין יש לכם כאן חיסכון משמעותי בעלות הרכישה, ומי שמוכן לחזור לגיר ידני יוכל לרכוש את הדגם ב-78,900 שקלים אטרקטיביים יחסית לימינו, ועדיין עם אבזור מכובד. בשורה התחתונה, למרות התייקרות המחיר, ה-i10 היא מכונית מיני יעילה ואיכותית וסביר להניח שנמשיך לראות אותה מככבת כאן על הכבישים.

עוד ממבחני דרכים