מיני אלקטריק: נחשפה מיני קופר החשמלית

60 שנה לאחר שהוצגה המיני המקורית, חושפת ב.מ.וו את המיני קופר החשמלית המבטיחה ביצועי חמים וטווח נסיעה של 235 ק"מ בין טעינות. בישראל בתחילת 2020.

ששי כהן 09 ביול, 2019
מיני אלקטריק

עידן חדש בהיסטוריה של מיני, כך מתארים היום בכירי ב.מ.וו בהצגת המיני קופר ה-100% חשמלית הראשונה של מכונית המיני האגדית. 60 שנה לאחר שהוצגה המיני המקורית והמפכנית, שהבטיחה עידן חדש עם תחבורה עירונית יעילה, חושפת ב.מ.וו היצרנית את המיני אלקטריק, המהווה נדבך נוסף באסטרטגיית היצרן לעידן החשמלי, הכוללת 25 דגמים חשמליים (כולל דגמים היברידים-פלאג-אין) עד שנת 2023, יותר ממחציתם 100% חשמליים. לדברי החברה, כבר בשנה שעברה הם מכרו הכי הרבה דגמים חשמליים באירופה והצפי לסיום שנת 2019 עומד על יותר מחצי מיליון דגמים מחושמלים של היצרן שינועו כבר על הכביש.


המיני קופר SE החשמלית, או בשמה הרשמי "מיני אלקטריק" הינה התוצר הסופי של פיתוח הדגם החשמלי שהחל ב-2008 במספרים קטנים לניסוי "מיני E" ובא לידי ביטוי בטכנולוגיות שהוטמעו בב.מ.וו i3 החשמלית בהמשך. המיני אלקטריק החדשה המבוססת על המיני 3 דלתות הנוכחית, אך זוכה לעיצוב ייחודי יותר, עם גריל שונה, חישוקי גלגלים "17 בעיצוב ייחודי ושלל נגיעות קוסמטיות בחוץ ובתוך הרכב. הדגם מאכלס את סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 32.6kWh ברצפת הרכב, ומאפשר למעשה את אותו נפח אחסון של דגמי המיני הרגילים (211 ליטר), יחד עם טווח נסיעה חשמלי של 235 ק"מ ומטען מהיר כסטנדרט, המאפשר טעינת 80% מהסוללה בתוך 35 דקות בלבד. הספק המנוע החשמלי עומד על 184 כ"ס (המנוע המוכר של ה-i3), המבטיחים לדברי היצרן אופי והנאה מנהיגה המלווים את דגמי המיני לאורך השנים, עם 7.3 שניות ל-100 קמ"ש (דומה לקופר S בעלת מנוע הבנזין) והתנהגות של רכב קארטינג לדברי החברה. יש בהחלט למה לצפות…

אבזור הרכב יכלול כסטנדרט פנסי LED, לוח שעונים דיגיטלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ומולטימדיה חכמה שתציג את טווח הנסיעה החשמלי ואת מגוון עמדות הטעינה הנמצאות באזור הנסיעה.

שיווק מיני אלקטריק יחל בעולם בשבועות הקרובים, כאשר הדגם יעלה לפס הייצור במפעל באוקספורד בנובמבר 2019. לדברי היצרן, לא פחות מ-40,000 לקוחות מתעניינים נרשמו באתר החברה לקבל פרטים אודות הדגם החדש. מחברת דלק מוטורס יבואנית BMW ומיני בישראל, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לארץ בתחילת 2020.